I16 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Føler at jeg hadde flaks med dette bildet! http://www.einarfagerheim.com/tore/bird_before_the_sun.jpg Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Et veldig fint bilde. Fine farger ved solnedgangen og en "fri" fugl som svever rundt i lufta.... Et fint "natur" bilde om jeg kan kalle det det... Lenke til kommentar
F828 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Fin fint, men jeg synes du har plassert solnedgangen for langt ned til venstre. Bildet blir litt "skjevt" vektmessig. Fine farger og fin kontrast synes jeg. F828 Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Bra, men enig med F828, bilde virker litt i ubalanse. Mitt forslag er å kappe både i topp, bunn og til høyre, slik at solen og fuglen blir som en diagonal i bilde. Lenke til kommentar
I16 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hm, ser ut som om dere har rett. Gidder noen glade photoshop-sjeler å redigere et eksempel? Og forresten, bildet er tatt med et Kodak DX4530 kompaktkamera, helt uten ekstrautstyr, og redigert i PaintShop Pro 8. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Er mange måter og mange muligheter i dette bildet. jeg mener at en av dem kan være dette. Har i tillegg til beskjæring, flyttet fuglen og kjørt en softening på bildet. F828 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ser at rammen ble en tanke skjev i hastverket her på fuglen forans solen... overse det. Noen vil også kanskje mene at det er "galt" å manipulere bildet ved å flytte elementer. men jeg gjør det av og til når fristelsen blir for stor Som på dette bildet hvor jeg ventet i det vide og brede på en humle som skulle sveve foran matfatet. Den kom, men avstanden ble for stor når blinkskuddet falt. Så da flyttet jeg humlen noen cm nærmere. F828 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå