embark Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 100 dB rett inn i ørene er ganske mye. Man blir momentant døv på ca. 130 dB. Så er jo 130dB 3 ganger så høyt som 100dB Ja. Lyden blir dobbelt så kraftig for hver 10. desibel eller noe slikt. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 100 dB rett inn i ørene er ganske mye. Man blir momentant døv på ca. 130 dB. Så er jo 130dB 3 ganger så høyt som 100dB Ja. Lyden blir dobbelt så kraftig for hver 10. desibel eller noe slikt. For hver tredje om jeg husker riktig. Men ipoden spiller jo så lavt orginalt at jeg ikke kan skjønne det er farlig.... Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Men ipoden spiller jo så lavt orginalt at jeg ikke kan skjønne det er farlig.... Kommer sikkert litt an på bruken også... Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Men ipoden spiller jo så lavt orginalt at jeg ikke kan skjønne det er farlig.... Kommer sikkert litt an på bruken også... Joda, selv foretrekker jeg å ha på så høyt at jeg hører hva jeg hører på. Edit: Og da holder Ipoden orginalt. Endret 13. juni 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
haarod Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har en "Packard Bell, Audio Key" som jeg bruker alltid når jeg skal noe sted, men tror ikke tinnitus kommer til å bli noe problem i og med at du ikke kan ha noe særlig høyt volum på den og jeg heller aldri har fullt. En i klassen min bruker en gammel WalkMan og jeg hører jo musikken hans helt forrerst i klasserommet når han sitter bak.. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det er vel 3 dB som er en fordobling i lydtrykk, men det sies at man subjektivt oppfatter en økning i 6 dB som en fordobling i lydstyrke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå