harryhekla Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Maskinen er 2 år gammel. Det siste halve året har den til stadighet korrumpert oppstartsfilene; "Windows could not start because the following file is corrupt or missing........" Har reinstallert WinXP to ganger med original recovery og 1 gang med WinXP Pro standard installasjon. Likevel skjer dette igjen. På support hevder de hardnakket at dette ikke er en hardware feil..... Jeg kjører den konsekvent bak brannmur, med oppdatert Antivirus og lokal WinXP firewall i tillegg. Alle WinXP Oppdateringer er installert. Hva skal jeg gjøre? Maskinen blir jo ubrukelig når dette skjer jevnlig, og jeg aner ikke hvordan jeg skal angripe problemet? Min teori er at dette må være en periodisk HDD feil, men virker kankje litt søkt det også? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg kjører den konsekvent bak brannmur, med oppdatert Antivirus og lokal WinXP firewall i tillegg. Alle WinXP Oppdateringer er installert. Hva skal jeg gjøre? Maskinen blir jo ubrukelig når dette skjer jevnlig, og jeg aner ikke hvordan jeg skal angripe problemet? Min teori er at dette må være en periodisk HDD feil, men virker kankje litt søkt det også? I utgangspunktet ville jeg tro det er snakk om hardwarefeil, men at den opptrer periodisk ødelegger jo denne teorien. Er du sikker på at det ikke er virus du har? Jeg har selv opplevd å få slettet 2 oppstartfiler 2 ganger og det skyldtes virus. Straks jeg fikk fjernet viruset var problemet borte. Dette er en stund siden og det eneste jeg husker er at viruset lå i "C:\System Volume Information". AVG 7.0 fjernet dette viruset lett. At du har oppdatert antivirus stopper ikke alt som banker på, og Win XP firewall er jo ikke det glupeste du kan velge som brannmur. Jeg ville heller valgt Kerio. Denne finner du på http://www.kerio.com/kpf_download.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Stenges grunnet kryssposting: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=431237 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg