Sierra10 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Det begynte med at pcen frøs med jevne mellomrom når jeg så film. så stoppet det opp i 1-2 sec før det fortsatte. Så jeg gjorde det jeg alltid gjør når noe sånt skjer, jeg formatert. noe som førte til at den frøs uansett hva jeg gjorde med jevne mellomrom. Den gikk heller ikke noe spess fort. det eneste jeg gjorde var å bytte fat med ntfs i w2k under formatering. har gjort det meste men ingenting funker. sjekket varme på forskjellige ting, defragmentert, virussjekk osv. KAN NOEN HJELPE MEG ??? specs : XP2800 512 mb 3200 ram powercolor radeon 9800 SE asus a7n8x-E 2 120 gb hardisker masse vifter Lenke til kommentar
Sierra10 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 har chieftec 400W tror jeg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du kan prøve om en oppdatéring av BIOS hjelper. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Har helt samme problemet. Trodde først det var PSU'en, men prøvde med forskjellige jeg vet skal klare å drive systemet, men hjalp forsatt ikke. Hadde vært grådig greit å finne ut av det samme. Får forøvrig ofte opp en blåskjerm der det står MACHINE_CHECK_EXCEPTION. Vet ikke om dette gjelder trådstarter og? Endret 13. juni 2005 av jolleguten Lenke til kommentar
frodeandre Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hei. Jeg fikk samme problem da jeg byttet min athlon xp 2000+ med en 3200+. Det løste seg merkelig nok ved å skru ned fsb fra 200*2 til 166*2 og opp multiplier til 12,5. Da får jeg ikke problemet med at bildet fryser og skjærmen "restarter", men aberet er jo at cpu nå står som 2800+. menmen heller det enn det andre. men det hadde vært kjekt om noen hadde en mer logisk løsning på dette problemet så jeg også kunne fått utnyttet cpuen. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hei. Jeg fikk samme problem da jeg byttet min athlon xp 2000+ med en 3200+. Det løste seg merkelig nok ved å skru ned fsb fra 200*2 til 166*2 og opp multiplier til 12,5. Da får jeg ikke problemet med at bildet fryser og skjærmen "restarter", men aberet er jo at cpu nå står som 2800+. menmen heller det enn det andre. men det hadde vært kjekt om noen hadde en mer logisk løsning på dette problemet så jeg også kunne fått utnyttet cpuen. proff løsning dette , kortet ditt har vel behov for en bios oppgradering , se om du har en live update for kortet. Lenke til kommentar
frodeandre Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Har seff siste bios! Men hovedkortet skulle i utgangspunktet ikke støtte cpu med 400mhz, men en biosoppdatering gjorde dette mulig så derfor bestilte jeg ny cpu! Men det kan jo være der det ligger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå