Gå til innhold

Canon PowerShot S2 IS og sportsbilder

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan dette kameraet er til å ta bilder av biler i fart på en racerbane? Har lest testen her på siden og der nevnes det at autofokusen er treg. Kan dette føre til problemer for den typer bilder jeg har tenkt å bruke kameraet mest til? Jeg kommer både til å panorere og ta "fryste" bilder. Kameraet jeg har idag er et Fuji S304Z som jeg er fornøyd med, men ønsker noe mer muligheter til bl.a. manuell overstyring. Er Canon-kameraet raskere enn dette? Ellers synes jeg Canon-kameraet virker veldig spennende!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det beste er å stille fokusavstand manuelt, da skal det gå bra å ta bilder i fart.

Tror fast manuell fokus og stabilisator i panoreringsmodus kan være tingen. I godt lys er autofokus langt bedre enn testen her på Akam antyder.

Det jeg virkelig lurer på er hvordan man her på Akam har målt bildehastigheten. Kameraet har to modus for kontinuerlig fotografering og i høyeste hastighet mener jeg det tar godt over 2 bilder pr. sek. Eller 20 - 25 på 10 sekunder. Selv i den langsomere modus mener jeg at det er godt under sekundet pr. bilde. Canon selv sier henholdsvis 2,4 og 1,5 og det tror jeg er nære sannheten. Hvordan Akam da bare klarer 8 pr 10 sek er for meg et mysterie.

Lenke til kommentar

Det virker for meg som om at de tester hvor mange bilder den tar på 10s ved å trykke på utløseren. Altså vente på at hvert bilde er tatt før de tar det neste. Når jeg også bruker kontinuerlig fotograferings funksjonen går det MYE fortere enn på akam sin test, litt over 2bilder i sekundet på den raskeste.

-Heiper-

Lenke til kommentar

Ja, det er det de gjør. Det er dette som er av størst betydning for hvordan man opplever et kameras hurtighet. Det gjerne kan ta verdifulle sekunder å måtte trykke seg inn på menyer for å aktivere ymse "hurtigmodus" om en plutselig får behov for å ta mange bilder på kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...