Gå til innhold

Hvilken bærbar anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Blir vel bare at dell legger dette til som en mulighet i insp8200. Det er ikke vanskelig for dem ettersom de bruker modul basert oppbygging av hovedkort og skjermkort. Altså disse to er separert, så det skulle ikke forundre meg om dell var først på markedet med det nye ati 9700 mob kortet. Den gode nyheten for oss som eier 8200 er da at vi kan sannsynligvis kjøpe dette og putte det inn. Må da ringe spare parts avdelingen til dell, så få dem til å sende et slik kort. Koster sikkert litt, men får da fortsatt den beste grafikken på markedet. Her har Dell tenkt litt når det gjelder oppbyggingen av maskinen, dette kan bare komme oss eiere til gode.

En liten advarsel tilslutt, det spørs om man får ytterligere problem med dell hvis man skifter skjermkort og ødelegger maskinen. Skulle ikke forundre meg om de nekter å fikse den. Men det er mange veier utenom...en hvit løgn her og dær.

Lerun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja...tror du det er så stor forskjell på GeF440 og radeon 9000 at det er vits å bruke peng på å bytte...?

men, samme for meg om dell er først ute med kortet, så lenge noen andre leverandører kommer med det kort tid etter...for jeg har enda ikke sett en maskin som selges til "normal" pris og har GeF440 enda...utenom i8200 seff...

mvh

krister

Lenke til kommentar

å det stemmer jo...

jeg fikk min insp. 8200 med feil på laderkortet...

masse krøll med speedstep osv... så jeg ringte dell, og ble satt over til et firma i oslo, husker ikke riktig hva de heter, men det er de som driver rep. av dell i norge... har sånn CAR opplegg da jeg skal sende laptopen osv... men de ville ikke at jeg skulle det fordi jeg kun bodde 25 minutters kjøring (+5 min finne fram i lillestrøm) og jeg kunne være med på reperasjonen! "På stedet neste arbeidsdag" koster jo blekk hos DELL... men som sagt trengs ikke dette i Norge hvis man bor i Oslo-området :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

what a little bastard uses my name here?! hey, you, norsk! I know you found it in yahoo, and now, please, chose a new one, because I won't let you use it anymore... well, what is the topic of discussion? e-e-e-... although I don't understand norwegian, and I have a headache at this language, I will join your conversation in this forum, I hope you don't mind...

Lenke til kommentar

Har du sett på den rimeligste Powerbook modellen fra Apple? http://www.apple.no klikk på store.

Den koster i dag ~23000.- med Radeon 9000 skjermkort og ellers veldig bra specs. Tipper den er bedre enn 40k modellen de solgte for bare en liten mnd siden. Dersom du er student klarer du kanskje å få litt studentrabatt(dersom du er student) fra applestore, jeg ble hvertfall tilbudt det. Dog endte jeg opp med Dell pga STORE prisforskjeller for 2 mnd siden(snakk om ~10000).

Dersom du ikke er avhengig av windowsapplikasjoner tenker jeg dette er det beste kjøpet;lang batterilevetid, solid skall, liten/lett, stor skjerm etc...

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-14 09:47 ]

Lenke til kommentar

Hm, jeg har sett litt på den inspire 8200 modellen til Dell, syns den så ganske så grei ut, men jeg vil gjøre en del oppgraderinger på den hvis jeg først skal ha den...Noen som har noen formening om hvor de selger komponenter til bærbare til lave priser? Regner i grunn med at det er billigere å kjøpe komponentene for seg enn å kjøpe dem gjennom Dell...

Men hvordan er det med garanti hvis man f.eks setter i en egen harddisk, litt mer ram osv? Forsvinner garantien automatisk da? Forventer egentlig ikke noe annet men jeg må bare spørre :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 11:04, skrev oceana:

Hm, jeg har sett litt på den inspire 8200 modellen til Dell, syns den så ganske så grei ut, men jeg vil gjøre en del oppgraderinger på den hvis jeg først skal ha den...Noen som har noen formening om hvor de selger komponenter til bærbare til lave priser? Regner i grunn med at det er billigere å kjøpe komponentene for seg enn å kjøpe dem gjennom Dell...

Men hvordan er det med garanti hvis man f.eks setter i en egen harddisk, litt mer ram osv? Forsvinner garantien automatisk da? Forventer egentlig ikke noe annet men jeg må bare spørre :smile:

De "vanlige" nettbutikkene har jo RAM og HDer. CPUer, skjermkort etc er en annen historie, da dette somregel er mer vanskelig å skifte ut eller det er spesialtilpasset(skjermkort). I manualen til Dell står det ganske bra beskrevet hvordan HD og RAM kan byttes ut, så i utgangspunktet tviler jeg på at du mister garanti. Men komponenter til bærbare er generelt dyrere enn for stasjonære, slik at du kan kanskje komme like langt med å oppgradere den med spesialtilpasning hos Dell(dette funker også med tilbudsmodeller etc).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Helt enig, selger disse. Er meget bra maskiner som vi har opptatt MEGET få problemer med. For guds skyld; ikke kjøp Hp.....

n800 brukes av en av mine største kunder, på landsbasis er det mange hundre av dem ute i drift nå..

Du som selger disse, kan du si meg noe om forskjellen på N800c og N800v ?

Lenke til kommentar

hei

er kjempefornøyd med min 4150. tror ikke noe på at dell har noe dårligere service enn andre. men de er store, så de har selvf flere misshapps i løpet av en viss tid. men i prosent av total omsetning tror jeg ikke de har flere klager enn andre. har hatt mange pc'er i løpet av ett langt liv, men har aldri hatt en mer homogen og balansert pc med mindre (ingen så langt) feil enn 4150. Hurra for Dell!!!!

Lenke til kommentar

Selger dem ikke, men mener jeg vet forskjellen:

800C er beregnet på bedriftsmarked og har lengre levetid, dvs. en modell selges over lengre tid for å forenkle f.eks installasjon og oppdateringsoppgaver i bedrifter som har mange like pc'er.

800V har kortere garantitid, men er ellers den samme maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...