Gå til innhold

Adventure-spill med humor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel like gjerne si at alle LucasArts adventures er verdt å sjekke ut.

Ellers ser det ikke ut som Discworld serien (3 spill til nå) har blitt nevnt ennå. Kan også anbefale The Hitchhiker's guide to the Galaxy - selv om det er et rent text adventure så er det ***** morro (laget av legendariske Infocom).

Klikk her for screenshot av Hitchhiker's Guide --> http://www.adventurecollective.com/screens...Hitchhikers.jpg

Det er også verdt å sjekke ut The Longest Journey som er laget av norske Funcom. Et undervurdert stykke håndtverk som her fått veldig god kritikk av hardcore adventure fans. Forøvrig er det verdt å få nevnt at Synnøve Svabø har gjordt en bra jobb med å være stemmen til hovedpersonen April Ryan i den norske versjonen.

...ser at Discworld faktisk har blitt nevnt, men det tåler å bli nevnt en gang til! :wink:

Who messed with my anti-paranoia shot!?!?

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-07-22 15:43 ]

Quote:

Den 2002-07-22 16:32, Ratatosk skrev:

Mener å huske at det skal finnes en skjult, full versjon av Maniac Mansion i Day Of The Tentacle. Kan noen bekrefte det?

Om det er en fullversjon kan jeg ikke bekrefte, men du kan slå på en PC et eller annet sted i spillet, for så å spille Maniac Mansion. Har prøvd det =)

Ja, LBA-spillene likte jeg dårlig, men The Longest Journey (spes. den engelske versjonen) var utrolig bra. Utrolig at jeg glemte spillet for det er virkelig et av de aller beste adventure-spillene som er laget noen sinne (virkelig, kan måle seg med LucasArts klassikere, ikke samme humor, men like bra!)

Quote:

Den 2002-07-22 17:03, Erling E. skrev:

Quote:

Den 2002-07-22 16:32, Ratatosk skrev:

Mener å huske at det skal finnes en skjult, full versjon av Maniac Mansion i Day Of The Tentacle. Kan noen bekrefte det?

Om det er en fullversjon kan jeg ikke bekrefte, men du kan slå på en PC et eller annet sted i spillet, for så å spille Maniac Mansion. Har prøvd det =)

Ja, det er fullversjonen, altså så er DOTT to spill i ett. Maniac Mansion er mye bedre på både C64 og Amiga ettersom de hadde 2 eller 3(?) lydpor. PC-versjonen har bare PC-speaker.

Andre spillserier det er verdt å nevne er Gabriel Knight-serien og Phantasmagoria 1 & 2. Gabriel Knight 1 og 3 er de beste ettersom GK2: The Beast Within er interaktivt.

Min kropp; det herbale krematoriet...

[ Denne Melding var redigert av: Brute på 2002-07-23 09:17 ]

Gabriel Knight 2 er Ikke SÅ vanskelig..Ble helt betatt av musikken og folkene (spesiellt han baronen som du møter senere i spillet, spilt perfekt av en skuespiller jeg har sett i mange badguy-roller i filmer siden da) og lokasjonene..hele stemninga var rå rett og slett. De som avfeier det før de har prøvd det med "det er interaktivt fmv-spill" går virkelig glipp av noe. 3'rn har forresten mye mere obskure puzzles en 2'rn. Som f.eks. dette: man skal skaffe seg et kostyme som ligner på en annen person i spillet. Oki..for å få barten må man:

Stjele ei flaske lim fra presten sitt åpne vindu (stjele fra prester? hallo?!), ha limet på en papirbit man finner en helt anna plass, feste papiret rett over hullet i et gjerde, for så å skremme katta som er i nærheten til å springe gjennom hullet, og dermed få kattehår til å feste seg på limet på papiret.

Går ikke an å finne ut sånt uten walkthrough spør du meg :smile:

Nei..GK2 hadde en helt annen horror-atmosfære..mener nå jeg.

Quote:

Den 2002-07-23 23:15, Bitex skrev:

...

Stjele ei flaske lim fra presten sitt åpne vindu (stjele fra prester? hallo?!), ha limet på en papirbit man finner en helt anna plass, feste papiret rett over hullet i et gjerde, for så å skremme katta som er i nærheten til å springe gjennom hullet, og dermed få kattehår til å feste seg på limet på papiret.

Går ikke an å finne ut sånt uten walkthrough spør du meg :smile:

Nei..GK2 hadde en helt annen horror-atmosfære..mener nå jeg.

Husker jeg sleit med den, men har du spilt DOTT så er det et lignende problem med katten under gjerdet og Bobo-be-gone...

Min kropp; det herbale krematoriet...

[ Denne Melding var redigert av: Brute på 2002-07-26 12:05 ]

• 1 måned senere...

Quote:

Ellers ser det ikke ut som Discworld serien (3 spill til nå) har blitt nevnt ennå. Kan også anbefale The Hitchhiker's guide to the Galaxy - selv om det er et rent text adventure så er det ***** morro (laget av legendariske Infocom).

Klikk her for screenshot av Hitchhiker's Guide -->

Hvor kan man laste ned spillet? Har letet meg lei nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...