Gå til innhold

Adventure-spill med humor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel like gjerne si at alle LucasArts adventures er verdt å sjekke ut.

Ellers ser det ikke ut som Discworld serien (3 spill til nå) har blitt nevnt ennå. Kan også anbefale The Hitchhiker's guide to the Galaxy - selv om det er et rent text adventure så er det ***** morro (laget av legendariske Infocom).

Klikk her for screenshot av Hitchhiker's Guide --> http://www.adventurecollective.com/screens...Hitchhikers.jpg

Det er også verdt å sjekke ut The Longest Journey som er laget av norske Funcom. Et undervurdert stykke håndtverk som her fått veldig god kritikk av hardcore adventure fans. Forøvrig er det verdt å få nevnt at Synnøve Svabø har gjordt en bra jobb med å være stemmen til hovedpersonen April Ryan i den norske versjonen.

...ser at Discworld faktisk har blitt nevnt, men det tåler å bli nevnt en gang til! :wink:

Who messed with my anti-paranoia shot!?!?

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-07-22 15:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 16:32, Ratatosk skrev:

Mener å huske at det skal finnes en skjult, full versjon av Maniac Mansion i Day Of The Tentacle. Kan noen bekrefte det?

Om det er en fullversjon kan jeg ikke bekrefte, men du kan slå på en PC et eller annet sted i spillet, for så å spille Maniac Mansion. Har prøvd det =)

Lenke til kommentar

Quote:

El_PoLLa skrev (2002-07-22 15:35):

Quote:

Den 2002-07-22 15:23, The man! skrev:

LBA2, det er kanskje ikke "morsomt" men det er det beste adventurespillet noensinne.

er det lunchbreak adventures du mener? da må jeg få det av deg.

Det han snakker om er Little Big Adventure 2.

Lenke til kommentar

Ja, LBA-spillene likte jeg dårlig, men The Longest Journey (spes. den engelske versjonen) var utrolig bra. Utrolig at jeg glemte spillet for det er virkelig et av de aller beste adventure-spillene som er laget noen sinne (virkelig, kan måle seg med LucasArts klassikere, ikke samme humor, men like bra!)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 17:03, Erling E. skrev:

Quote:

Den 2002-07-22 16:32, Ratatosk skrev:

Mener å huske at det skal finnes en skjult, full versjon av Maniac Mansion i Day Of The Tentacle. Kan noen bekrefte det?

Om det er en fullversjon kan jeg ikke bekrefte, men du kan slå på en PC et eller annet sted i spillet, for så å spille Maniac Mansion. Har prøvd det =)

Ja, det er fullversjonen, altså så er DOTT to spill i ett. Maniac Mansion er mye bedre på både C64 og Amiga ettersom de hadde 2 eller 3(?) lydpor. PC-versjonen har bare PC-speaker.

Andre spillserier det er verdt å nevne er Gabriel Knight-serien og Phantasmagoria 1 & 2. Gabriel Knight 1 og 3 er de beste ettersom GK2: The Beast Within er interaktivt.

Min kropp; det herbale krematoriet...

[ Denne Melding var redigert av: Brute på 2002-07-23 09:17 ]

Lenke til kommentar

Gabriel Knight 2 er Ikke SÅ vanskelig..Ble helt betatt av musikken og folkene (spesiellt han baronen som du møter senere i spillet, spilt perfekt av en skuespiller jeg har sett i mange badguy-roller i filmer siden da) og lokasjonene..hele stemninga var rå rett og slett. De som avfeier det før de har prøvd det med "det er interaktivt fmv-spill" går virkelig glipp av noe. 3'rn har forresten mye mere obskure puzzles en 2'rn. Som f.eks. dette: man skal skaffe seg et kostyme som ligner på en annen person i spillet. Oki..for å få barten må man:

Stjele ei flaske lim fra presten sitt åpne vindu (stjele fra prester? hallo?!), ha limet på en papirbit man finner en helt anna plass, feste papiret rett over hullet i et gjerde, for så å skremme katta som er i nærheten til å springe gjennom hullet, og dermed få kattehår til å feste seg på limet på papiret.

Går ikke an å finne ut sånt uten walkthrough spør du meg :smile:

Nei..GK2 hadde en helt annen horror-atmosfære..mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-23 23:15, Bitex skrev:

...

Stjele ei flaske lim fra presten sitt åpne vindu (stjele fra prester? hallo?!), ha limet på en papirbit man finner en helt anna plass, feste papiret rett over hullet i et gjerde, for så å skremme katta som er i nærheten til å springe gjennom hullet, og dermed få kattehår til å feste seg på limet på papiret.

Går ikke an å finne ut sånt uten walkthrough spør du meg :smile:

Nei..GK2 hadde en helt annen horror-atmosfære..mener nå jeg.

Husker jeg sleit med den, men har du spilt DOTT så er det et lignende problem med katten under gjerdet og Bobo-be-gone...

Min kropp; det herbale krematoriet...

[ Denne Melding var redigert av: Brute på 2002-07-26 12:05 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Ellers ser det ikke ut som Discworld serien (3 spill til nå) har blitt nevnt ennå. Kan også anbefale The Hitchhiker's guide to the Galaxy - selv om det er et rent text adventure så er det ***** morro (laget av legendariske Infocom).

Klikk her for screenshot av Hitchhiker's Guide -->

Hvor kan man laste ned spillet? Har letet meg lei nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...