Gå til innhold

ødelagt Sim kort?

Anbefalte innlegg

har fått et problem nå. har hatt en nokia6610 i et par år nå, men nå i dag har det vært umulig å ringe til den (jeg klarer fint å ringe ut) og sende meldinger. De som har ringt meg har at sagt de må vente lenge uten summetone, og etter en stund får de enten et opptattsignal eller liknende, og de må legge på. Batteriet er full-ladet og jeg hadde topp dekning. Et annet problem er at sms som folk har skrevet til meg har brukt timer for å komme fram til min telefon. Når jeg prøver å sende meldinger ut, får jeg bare; "sending mislykkes, prøv igjen senere." Men jeg kan som sagt ringe ut uten problemer.

Først trodde jeg det var telefonen som var ødelagt, men da jeg satte sim-kortet inn i min gamle 3310, ble det ikke særlig bedre. :dontgetit: men jeg kan sende meldinger, men fremdeles kommer sms inn mye tregere enn når de var sendt. ofte 15-20 minutter.

:no:

er det Sim-kortet det er noe i veien med? eller kan begge telefonen være klikk? :(

skal uansett kjøpe meg ny telefon snart :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå stod det ikke noe om hvilken operatør du benytter, men eldre kort fra Telenor vil ofte fungere dårlig på nye mobiler.

Jeg ville kontaktet nettleverandøren for først å sjekke at det ikke er noen prosesser som må restartes på abonnementet ditt, og så bedt de sende deg et nytt kort.

Har du Tele2, Netcom eller Telenor ber du bare om et nytt SIM-kort når du kjøper telefonen!

Det at kortet virket i din gamle telefon styrker ytligere at det er SIM-kortet som trenger og byttes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...