Gå til innhold

Hjelp til ny webside!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har startet et lan kalt Northstar. Jeg skal lage en webside til dette lanet.

På denne websiden vil jeg ha bra design, forum, bilder og film fra lanet og info.

Jeg er ny innen web-design. Det enest er at jeg har laget en side på geocities.com.

Hvordan bør jeg lage denne siden og med hva? Kan jeg bruke min egen pc som server (lagring)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har startet et lan kalt Northstar. Jeg skal lage en webside til dette lanet.

På denne websiden vil jeg ha bra design, forum, bilder og film fra lanet og info.

Jeg er ny innen web-design. Det enest er at jeg har laget en side på geocities.com.

Hvordan bør jeg lage denne siden og med hva? Kan jeg bruke min egen pc som server (lagring)?

Du kan bruke pc'en din som server, men er virkelig det så lurt? Det er jo visse forskjeller mellom en server og en PC. Tror du skal satse på et webhotell istedet, det er billig og greit.

geocities.com er bare tull.. Hvis du tenkte på å bruke dem denne gangen og.

Du kan lage en webside med alt fra wordpad til de mest avanserte verktøyene som feks Dreamweaver.

Lenke til kommentar
Men jeg vil ikke bruke noen penger på webhotell. Hvertfall ikke enda er det noen annen måte å gjøre det på.

Du kan høyst sannsynlig ikke bruke din egen pc til webserver fordi din internettleverandør sikkert har sperret slik at man ikke kan gjøre det (tror jeg).

Men om dere driver et lan så er det vel ikke så mye å forlange at lanet betaler 350 kroner i året for å ha en webside oppe. Webside er ganske så viktig innen lan-miljøet vil jeg si. Et lan uten en skikkelig webside kommer ikke så langt ;)

Men du kan jo bruke gratistjenester som start.no ja men jeg mener det er bedre å ha en egen hjemmeside :)

Lenke til kommentar
Selv for et lite lan vil det tjene seg inn å leie webhotell.

Ja, jeg driver selv et lite lan med ca 60 stk hver gang og vi har eget webhotell. Skal ikke så veldig mye til. Så lenge dere ikke skal ha all profit til admin og crew på lanet da..

Lenke til kommentar
Hva er det letteste å beste for meg å bruke til å lage siden med.

Definitivt Dreaweaver, men med tanke på at lisensen koster flesk så er det vel ikke et alternativ? (Du kan jo alltids laste det ned fra nettet ulovlig, det må være ditt valg)

Eller så har vi jo Notepad 2 som er gratis.. Finnes mange fler, men de gir deg som oftest ikke like mye som de dyre programmene.

Lenke til kommentar

Nedlast Topstyle. Mye bedre enn Dreamweaver synes jeg, ypperlig hvis du driver med design/css og lignende. Det finnes en Topstyle Lite versjon som er nesten like bra, men det lønner seg å kjøpe Topstyle Pro. Anbefaler det på det varmeste :)

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Du kan bruke pc'en din som server, men er virkelig det så lurt? Det er jo visse forskjeller mellom en server og en PC.

hva er ulempen med å bruke egen pc som server hvis den allikevel står på 24/7?

Du må gjøre all jobben selv. :p

Beste poenget!

Og visst din pc skulle klikke så mister du alt, det er ikke ofte (har aldri hørt om det utenom når noen svindlet SirIce :p) at man mister filene sine. Om du gjør alt selv og noe skulle skje vil jo siden forsvinne. Har du pcen din på om du reiser vekk på ferie i 1 måned også kanskje? Alle må skru av pcen en gang iblandt ;)

Lenke til kommentar
I tillegg til lavere ping, bedre hastigheter, at de som driver serveren virkelig kan sakene sine, og ikke minst at du alltid har noen å skylde på.

Og med det konkluderer vi med at er absolutt mye bedre å leie webhotell selv om det koster penger ;)

Lenke til kommentar
Nå har jeg dreamweaver og en konto på start.no.

Hva skal jeg gjøre nå for å få det sammen start.no kontoen ----> dreamweaver?

Nja, ftp-delen av DW er ikke den beste, kanskje litt knævletet i begynnelsen. Anbefaler at du leser på start.no hvordan du skal gjøre det og bruker Filezilla til å laste opp filene med .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...