knutby Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Husk at du må drepe dronninga også ellers kommer de bare på nytt neste år. Det nytter heller ikke å fjerne bolet hvis du ikke tar dronninga. Siden de bygger uansett nytt hvert år. Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har en nabo som pleier å bruke ei skikklig søt saft oppi et sultetøy glass, (kan bruke andre glass). Skikklig klissete saft, slik når vepsen kommer ner til safta så sitter den fast i klisset. Jeg har sett noen vepser i det glasset, men om det er super effektivt det vet jeg ikke, men kan jo gjøre et forsøk vist du gidder Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Mange gode innlegg her. Ser ikke for meg at jeg klarer å fjerne alle, men jeg innbiller meg at sjansen for å bli stukket minsker hvis jeg får tatt en del. Sikkert litt vel optimistisk men... Har nå hengt opp ei flaske med eplesaft i på verandaen etter oppskrift fra Z_ypher. Det ironiske var at jeg holdt på å bli stukket når jeg gjorde det. Kravla en jævel i håret. Vill krigsdans. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Jeg så engang veps som kom ut og inn av en grill, som var i grunnmuren av huset. Så jeg tok bare en pappplate å teipet igjen. Så litt senere, hadde det komt over 50/60 veps inn i huset! Alle hadde dødd omtrent med en gang de kom, vet ikke hvorfor. Moralen er, se hvor de kan komme om du skal stenge dem inne Endret 13. juni 2005 av co2 Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) du kan ta en brusflaske og skjære av toppen litt under der den blir smalere. og setter den opp ned i flaska igjen. og fyller litt saft i bunnen. minst like efektivt og koster bare en krone (kanskje 2.50 viss du vil ha stor felle)kanskje ikke så god forklaring. det er bare og spørre om du ikke kjønnner det Skulle fåre slå den så jeg tegna ei forklaring i paint, men så så jeg at du hadde skrevet det. Men her er ihvertfall bilde: Edit; skifta til thumbnail Endret 13. juni 2005 av -Tori- Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har nå hengt opp ei flaske med eplesaft i på verandaen etter oppskrift fra Z_ypher. Det ironiske var at jeg holdt på å bli stukket når jeg gjorde det. Kravla en jævel i håret. Vill krigsdans. Kom til å tenke på at det sikkert er lurt å sette fella et sted du ikke oppholder deg selv? Felle på verandaen vil vel bare lokke haugevis av hveps dit når du skal sitte og kose deg i sommer? Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Har satt opp en til litt lenger vekk. Tilbakemelding kommer. Ingen som veit noe om det UV greiene med høyspent. Hadde vært helt topp å sette opp ved hekken der det kryr av veps. Zapp zapp. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har satt opp en til litt lenger vekk. Tilbakemelding kommer.Ingen som veit noe om det UV greiene med høyspent. Hadde vært helt topp å sette opp ved hekken der det kryr av veps. Zapp zapp. Slike er ubrukelige, har en selv. Ingenting annet enn møll som går i dem. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Og går det noe større som en langbein/høyhest eller hva de nå heter i den, så står den og zapper kontinuerlig..det er dritirriterende for å si det mildt. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det finnes ikke noe magisk middel som tar livet av en hel koloni på 0.5 sekunder, og de andre vil garantert rase ut for å forsvare kuben Kanskje litt dumt om det er inntil huset, men de fleste i bolet dør i alle fall. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har kverket hele bol i slengen ved å tre en plastpose rundt bolet og lukke øverst. Det bør gjøres om kvelden, etter at svinepelsene har tatt på seg pysj og lagt seg. De få som blir igjen utenfor, dør ganske fort når bolet er borte. Uansett, dette er sikkert ikke smart å gjøre hvis man er allergisk, men jeg har aldri blitt stukket. For sikkerhets skyld har jeg brukt skinndress og hjelm.. har hatt klar et skikkelig bål i en søppeltønne som jeg slenger hele greia oppi. Men først må man jo vite hvor bolet er, og det må henge slik at man kommer til enkelt og greit. Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Har nå prøvd mine to feller i noen timer. Ikke en eneste veps Får håpe på bedre lykke i morgen da. Skal prøve med sukkervann. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Bruk saft, "Husets" vanlige røde saft. Mest effektive var for oss å bruke rå, gul saft (de tiltrekkes også av fargen) Da tok vi eeenormt mye, og det er heller ikke noe bol i nærheten. Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Ok. Skal prøve det i dag. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, Castor Fiber brukte skinndress og hjelm. Bestem deg for en dag du vil prøve å finne bolet. Ta på deg klær som tetter hele kroppen din. Få hjelp av en annen for å være sikker på at det er tett. Bruk så metoden til Castor Fiber med den posen. Tror det skal funke veldig bra Er drakten helt tett kan du jo ikke bli stukket. Men er det ikke slik at dronninga befinner seg i kuben hele tiden? Men kan det hende disse vepsene er jordveps og bor under jorda? eller det er kansje bier det? Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Finner du jordvepsebol, bare la det ligge:P Dei er hissige! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 En som har allergi skal IALLEFALL holde seg unna jordveps. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bzzz, Bzzzzzz --- ZAPP!!!!! --- ................ Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bzzz, Bzzzzzz --- ZAPP!!!!! --- ................ Hadde du lest tråden så hadde du sett en som sa at det der ikke funka på veps. Bare møll og mygg liksom. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bzzz, Bzzzzzz --- ZAPP!!!!! --- ................ Hadde du lest tråden så hadde du sett en som sa at det der ikke funka på veps. Bare møll og mygg liksom. Jepp, vet det! Har hatt en slik selv, men den funka ikke en gang på møll Men jeg svarte nå uansett på hvor en kunne finne det da! Sa ikke at han burde kjøpe det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå