Gå til innhold

Hjelp til vepsefelle


Pusern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en nabo som pleier å bruke ei skikklig søt saft oppi et sultetøy glass, (kan bruke andre glass). Skikklig klissete saft, slik når vepsen kommer ner til safta så sitter den fast i klisset.

 

Jeg har sett noen vepser i det glasset, men om det er super effektivt det vet jeg ikke, men kan jo gjøre et forsøk vist du gidder :p

Lenke til kommentar

Mange gode innlegg her. Ser ikke for meg at jeg klarer å fjerne alle, men jeg innbiller meg at sjansen for å bli stukket minsker hvis jeg får tatt en del. Sikkert litt vel optimistisk men...

Har nå hengt opp ei flaske med eplesaft i på verandaen etter oppskrift fra Z_ypher. Det ironiske var at jeg holdt på å bli stukket når jeg gjorde det. Kravla en jævel i håret. Vill krigsdans.

Lenke til kommentar

Jeg så engang veps som kom ut og inn av en grill, som var i grunnmuren av huset. Så jeg tok bare en pappplate å teipet igjen.

 

Så litt senere, hadde det komt over 50/60 veps inn i huset!

 

Alle hadde dødd omtrent med en gang de kom, vet ikke hvorfor. Moralen er, se hvor de kan komme om du skal stenge dem inne :blush:

Endret av co2
Lenke til kommentar
du kan ta en brusflaske og skjære av toppen litt under der den blir smalere. og setter den opp ned i flaska igjen. og fyller litt saft i bunnen. minst like efektivt og koster bare en krone  (kanskje 2.50 viss du vil ha stor felle)

kanskje ikke så god forklaring. det er bare og spørre om du ikke kjønnner det

Skulle fåre slå den så jeg tegna ei forklaring i paint, men så så jeg at du hadde skrevet det. Men her er ihvertfall bilde:

vepsefelle8lo.th.png

 

Edit; skifta til thumbnail

Endret av -Tori-
Lenke til kommentar
Har nå hengt opp ei flaske med eplesaft i på verandaen etter oppskrift fra Z_ypher. Det ironiske var at jeg holdt på å bli stukket når jeg gjorde det. Kravla en jævel i håret. Vill krigsdans.

Kom til å tenke på at det sikkert er lurt å sette fella et sted du ikke oppholder deg selv? Felle på verandaen vil vel bare lokke haugevis av hveps dit når du skal sitte og kose deg i sommer? :hmm:

Lenke til kommentar
Har satt opp en til litt lenger vekk. Tilbakemelding kommer.

Ingen som veit noe om det UV greiene med høyspent. Hadde vært helt topp å sette opp ved hekken der det kryr av veps. Zapp zapp.

Slike er ubrukelige, har en selv. Ingenting annet enn møll som går i dem.

Lenke til kommentar

Jeg har kverket hele bol i slengen ved å tre en plastpose rundt bolet og lukke øverst. Det bør gjøres om kvelden, etter at svinepelsene har tatt på seg pysj og lagt seg. De få som blir igjen utenfor, dør ganske fort når bolet er borte. Uansett, dette er sikkert ikke smart å gjøre hvis man er allergisk, men jeg har aldri blitt stukket. For sikkerhets skyld har jeg brukt skinndress og hjelm.. har hatt klar et skikkelig bål i en søppeltønne som jeg slenger hele greia oppi. Men først må man jo vite hvor bolet er, og det må henge slik at man kommer til enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Ja, Castor Fiber brukte skinndress og hjelm. Bestem deg for en dag du vil prøve å finne bolet. Ta på deg klær som tetter hele kroppen din. Få hjelp av en annen for å være sikker på at det er tett. Bruk så metoden til Castor Fiber med den posen. Tror det skal funke veldig bra ;) Er drakten helt tett kan du jo ikke bli stukket.

Men er det ikke slik at dronninga befinner seg i kuben hele tiden? Men kan det hende disse vepsene er jordveps og bor under jorda? eller det er kansje bier det? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...