Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

pc-neon på en scooter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale å bruke batteriet i sykkelen.. Du må i såfall plassere bryteren på et utilgjengelig sted for andre slik at ingen sleipinger kan tømme batteriet ditt ved å skru på Neonlysene. (I bagasjerommet kan du ha bryteren, men der er den jo ikke spesielt tilgjengelig under kjøring..

Jeg driver å tenker ut dette jeg også, men jeg skal bruke SunBeam kaldkatoder fra Microplex/Digital Impuls.. Disse skal egentlig ha 12 Volt, men fungerer helt greit på 9 Volt. Jeg skal da mekke meg en liten boks hvor jeg kan skifte ut 9V batteri.. F.eks ved å demontere en gammel fjernkontroll som bruker slikt batteri..

Lenke til kommentar

Det fungerer fint å bruke "pc-neon" ;)

Hadde det selv på moppa mi, og det gikk bra...

Hadde 2 sett med brytere jeg da...

1 til å skru på strøm til 2 synlige brytere ;)

Kjipt å ikke kunne skru de av hvis du møter onkel blå :whistle: (3000 i bot, per rør!!!!)

Gjør du som jeg gjorde å legger opp en bryter (usynlig) f.eks i "dassen" og en på dashbordet eller bak leggene dine (så du kan skru av/på under kjøring, og ingen som kan kødde med deg og tappe batteriet) så burde ting gå bra skal du se ;)

Det settet som Andreasfe nevner er det jeg brukte (1 koblingssett indeholder bryter og inverter (går til 2 stk. rør...))

Jeg brukte 2 sånne sett, med 2 stk blå rør på det ene settet og 2 stk grønne på det andre ;)

Blei kult det gitt...

Bare å legge opp strøm og jord til batteriet bort til bryter 1, så derfra til bryter 2, så til inverter'en(e??)

Lykke til ;):thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...