hølands_gutt Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 jeg lurer på om det funker har en kamerat som har det men han ville ikke fortelle hvordan han gjorde det! det jeg lurer på hvordan jeg skal få til dette? kutter av hette på strøm ledningen til neon og finner en leding på battriet og fester dette sammen? sånn jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg vil ikke anbefale å bruke batteriet i sykkelen.. Du må i såfall plassere bryteren på et utilgjengelig sted for andre slik at ingen sleipinger kan tømme batteriet ditt ved å skru på Neonlysene. (I bagasjerommet kan du ha bryteren, men der er den jo ikke spesielt tilgjengelig under kjøring.. Jeg driver å tenker ut dette jeg også, men jeg skal bruke SunBeam kaldkatoder fra Microplex/Digital Impuls.. Disse skal egentlig ha 12 Volt, men fungerer helt greit på 9 Volt. Jeg skal da mekke meg en liten boks hvor jeg kan skifte ut 9V batteri.. F.eks ved å demontere en gammel fjernkontroll som bruker slikt batteri.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Det fungerer fint å bruke "pc-neon" Hadde det selv på moppa mi, og det gikk bra... Hadde 2 sett med brytere jeg da... 1 til å skru på strøm til 2 synlige brytere Kjipt å ikke kunne skru de av hvis du møter onkel blå (3000 i bot, per rør!!!!) Gjør du som jeg gjorde å legger opp en bryter (usynlig) f.eks i "dassen" og en på dashbordet eller bak leggene dine (så du kan skru av/på under kjøring, og ingen som kan kødde med deg og tappe batteriet) så burde ting gå bra skal du se Det settet som Andreasfe nevner er det jeg brukte (1 koblingssett indeholder bryter og inverter (går til 2 stk. rør...)) Jeg brukte 2 sånne sett, med 2 stk blå rør på det ene settet og 2 stk grønne på det andre Blei kult det gitt... Bare å legge opp strøm og jord til batteriet bort til bryter 1, så derfra til bryter 2, så til inverter'en(e??) Lykke til Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Monter det via tenninga, er ikke verre enn det. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 dette skal jeg montere: neon lyset:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBCCBL30 også sånn skal det se ut hele systemet! https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25313 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Kanskje http://crash.alphadesign.no/Database/detai...odukter.oid=736 isteden for pc noen lys? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Større valgmuligheter på de fra microplex da... Både farger lengder også er de jo billigere Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 også for jeg avslag fra microplex.. 20 % tror jeg ... Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Du kan også bestille fra dioder.no Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Neon er det ingen vits i å feste på, det går bare i stykker. Tror du sikter til kald kattode. Finn en stabil strømkrets som holder 12V (muligens 5v) så er det bare å koble på den. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 De kald katodene jeg hadde på moppa mi var like hele etter to år og 10 000 km de... Overlevde til og med en smell 50-0 i baken på en Merce stv av typen über thanks... Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 men det spørs hvor du setter dem da! og hvor gått dem ligger! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Mine lå forran på sidekåpene, altså ved siden av hjulet nesten... støpte fester i silicone jeg da... Noe elastisk Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 PC neon er ypperlig......Naboen min hadde til og med dataneon på sykkel Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Kan festes på så og si hva som helst, og bruker jo nesten ikke strøm så Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 På data bruker ihvertfall neon 12W....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå