Nicklas Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har ingen sykdommer som plager meg hvertfall Litt overvektig, men det er vel ikke noen sykdom Jeg er frivillig overvektig.. har bare colamage/ølmage Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 FYI: Userriøse innlegg vil bli slettet og personene hjemmsøkt.. Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Litt rart, pappa har masa på at jeg må kjøre opp for bil fra jeg var 15, og når jeg fortalte ham dette sa han at jeg ikke, under noen som helst omstendigheter, fikk kjøre opp for bil.Han skulle se mellom fingrene på at jeg kjører scooter, men om det hendte igjen, så inndro han sertifikatet mitt og solgte scooteren min, som er like kjær for meg, som 313 er for Donald Læreren min fortalte om en for 1-2 veker siden, han hadde denne "sove-sjukdommen" og kjørte mye bil.. Men han tok bare å festa noken hårstrå i bilvinduet, så når han sovnet så nappa det i håret, og han voknet. On-Topic Selv har jeg astma og alergi, har egentlig ikke vert så mye plaget med dette, men av og til om sommeren når det er mye pollen og gras ute.. Pga alergi. Så kan jeg jo nevne at jeg sitter å er sjuk nå, trur det er influensa Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) For å ikke nevne att det av og til blir svart for meg... Endret 12. juni 2005 av ketchez Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Heh, sykdom og sykdom. Hudlegen kalte det en hudsykdom, Konglobat Acne eller noe. Det betyr at jeg har uren hud (ikke nå lengre, doktorn mekka piller) som danner arr. Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har ingen sykdommer som plager meg hvertfall Litt overvektig, men det er vel ikke noen sykdom Jeg er frivillig overvektig.. har bare colamage/ølmage Overvekt er en sykdom. Det sto en artikkel om det i VG får ikke så lenge siden. Men overvekt kan ikke kalles en sykdom før det kommer til det nivået hvor det går utover din helse. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Jeg har allergi, men merker det veldig lite, og det er jeg glad for. Har vokst det delvis fra meg. Men dessverre, ifjor så ble det kunngjort at jeg hadde en øyesykdom som heter keratochonus, som enkelt forklart gjør at synet ditt blir betrakltig nedsatt pågrunn av tilspissing på hornhinnen. For å få hornhinnen tilbake til nogenlunde normal form må jeg gå med helt harde plastlinser som er langt fra beghagelige. Det tar mange måneder å vende seg til dem. Og folk som aldri har brukt vanlige linser engang, vil som regel ha enorme problemer de første ukene. Jeg er derfor glad for at jeg brukte dagslinser før, for jeg syns det var ganske jævli å vende seg til dritten. Men selvom jeg ser ca 85-90 % (som er brukbart) så blir det om natten dessverre ganske ille når alle lyskilder stråler mye mer enn for det normale øyet. Så er ikke så kult for meg om natta . Men som alt annet, dette er en vanesak og jeg har ikke store problemer med dette sånn generellt. Og staten dekker utgiftene for linsene, så personlig må jeg ut med 1000 kr i året ca, noe som er mye billigere enn for folk som bruker vanlige linser.. *knis* Endret 12. juni 2005 av Kurt P Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Men hvordan kan man vite om man har sykdommer? Tja, kommer litt an på hvordan du definerer sykdom. Finnes mange genmutasjoner/genfeil som mange vil anse som sykdom. Faktum er at en stor andel sykdommer har bakgrunn i det genetiske. Dog ikke akkurat lett å sjekke slikt siden det er ufattelig mange muligheter. Vi har trossalt 46 kromosomer med tusenvis av gener. Eksempler på slike genmutasjoner/genfeil vil være ekstra utsatt for hjerte- og karesykdommer, ekstra utsatt for div. hjernesykdommer, fargeblindhet, større sjanse for å få barn med misdannelser osv. De som har fulgt med litt veit jeg har en sykdom, dog er det noe jeg for min egen del ikke ønsker å utdype "in public". Først og fremst fordi det kan dukke opp ved en ansettelse (begynner å bli vanlig med et lite google-søk på de man ansetter "just in case"). Dessverre er det også slik at hvis man ikke forklarer det godt nok kan det oppstå misforståelser. F.eks vil det være svært dumt å nevne man har en genfeil siden mange vil forbinde det med ting som Downs o.l. Jeg har ingen sykdommer som plager meg hvertfall Litt overvektig, men det er vel ikke noen sykdom Jeg er frivillig overvektig.. har bare colamage/ølmage Overvekt er en sykdom. Det sto en artikkel om det i VG får ikke så lenge siden. Men overvekt kan ikke kalles en sykdom før det kommer til det nivået hvor det går utover din helse. Dette er litt feil. Overvekt er ikke alltid en genetisksykdom. Faktum er at det bare er ekstrem fedme som i større grad skyldes genetiske forhold. Alle de andre tilfellene skyldes som regel dårlig til elendig kosthold. Dog vil et godt bevis for at det ligger genetiske grunner bak være at vedkommende (uavhengig av vekt) sliter sterkt med å gå ned. Endret 12. juni 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 De som har fulgt med litt veit jeg har en sykdom, dog er det noe jeg for min egen del ikke ønsker å utdype "in public". Først og fremst fordi det kan dukke opp ved en ansettelse (begynner å bli vanlig med et lite google-søk på de man ansetter "just in case"). Dessverre er det også slik at hvis man ikke forklarer det godt nok kan det oppstå misforståelser. F.eks vil det være svært dumt å nevne man har en genfeil siden mange vil forbinde det med ting som Downs o.l. Ingen vet hvem du er. Derfor kan det vel ikke være så farlig å oppgi sykdommen din. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) De som har fulgt med litt veit jeg har en sykdom, dog er det noe jeg for min egen del ikke ønsker å utdype "in public". Først og fremst fordi det kan dukke opp ved en ansettelse (begynner å bli vanlig med et lite google-søk på de man ansetter "just in case"). Dessverre er det også slik at hvis man ikke forklarer det godt nok kan det oppstå misforståelser. F.eks vil det være svært dumt å nevne man har en genfeil siden mange vil forbinde det med ting som Downs o.l. Ingen vet hvem du er. Derfor kan det vel ikke være så farlig å oppgi sykdommen din. Jo, en del veit hvem jeg er og litt enkel etterforskning vil klare å lirke frem fult navn. Jeg har redusert sjansen ved å bare benytte fornavn i signaturen, men det er alikevel ikke nok. Og som sagt, det er lett å pådra seg falske forbindelser til sykdommer. Mange har også fordommer. Dette er basert på infomasjon og anbefalinger fra leger og spesialister. Mange tror at det er ikke så farlig, men det er rart hvordan enkelte ting kommer som en boomerang tilbake seinere i livet. Enkelte her burde tenkt seg litt mer om før de legger ut om sine sykdommer og feil. Endret 12. juni 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hvorfor ville du ikke fortelle om sykdommen sa du? fordi folk vil søke etter deg hvis du får høre om det? oi, hva slags sykdom er det du har (nå ble jeg virklig nysjerrig!) jeg jeg har faktisk en ganske så dårlig genepool selv jeg bestefaren min har samme sykdom som den forgje paven hadde, samt bestefaren på morssiden har hofte og ryggproblemer til den store gullmedaljen... har 25% sjanse for ikke å få noe av dette da, men dette ser ikke bra ut Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hvorfor ville du ikke fortelle om sykdommen sa du? fordi folk vil søke etter deg hvis du får høre om det? oi, hva slags sykdom er det du har (nå ble jeg virklig nysjerrig!) For å si det slik: Det er ikke uten grunn at jeg tier mest mulig stille om det. Det ER blitt ganske vanlig å søke på folk man vurdere å ansette, og finner de noe de ikke liker kan det i teorien koste den det gjelder jobben, spesielt hvis man har flere kandidater som stiller rimlig likt. Man vil ikke ansette folk som har helseproblemer, og da spesielt de med større helseproblemer som medfører dårligere mental helse. Det er nok at det er en filleting, enkelte har virkelig fordommer mot div. ting og enkelte kan virkelig å koble ting feil sammen. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Anstrengelsesastma, allergi(assortert pollen, hår/flass fra omtrent alt som går på fire ben og har pels, assortert mat, fisk f.eks(den er jeg glad for, er vel bare en sort jeg er testet for, laks eller torsk ellerno, men jeg sier "fisk" jeg )++) Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Har fått høre at jeg har syk humor. Kanskje den lider av en sjelden sykdom? Endret 12. juni 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Anstrengelsesastma og allergi. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Allergi og dataavhengighet. Sikkert noe mer også. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Astma og relativt sucky immunforsvar er vel det eneste Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har vel stort sett lidd av Basiluskus Aeronauticus hele livet. Det medfører at jeg er så avhengig av fly at det kan plage omgivelsene mine . Nei, men det eneste jeg "lider" av er at jeg er litt plattfot. Ellers er jeg i fin form Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 For å si det slik: Det er ikke uten grunn at jeg tier mest mulig stille om... osv åja, du tenker jobbmessig ja. nei da er det jo forstårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå