Gå til innhold

Har du en sykdom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har de siste månedene sovnet mens jeg kjørte scooter (lå heldigvis bare i 20 i et boligstrøk, endte i ei gressbelagt grøft), mens jeg satt på do, mens jeg gikk hjem fra ei venninne, mens jeg har spillt CS og vært helt fokusert, under en prøve, under interessant film, under interessant forelesning, midt på dagen i samtale med kompis, midt på dagen i samtale med søt jente i telefonen, i butikkø, ved en colaautomat da jeg sto og trykka på knappene og et par andre ganger

Lenke til kommentar
Jeg har de siste månedene sovnet mens jeg kjørte scooter (lå heldigvis bare i 20 i et boligstrøk, endte i ei gressbelagt grøft), mens jeg satt på do, mens jeg gikk hjem fra ei venninne, mens jeg har spillt CS og vært helt fokusert, under en prøve, under interessant film, under interessant forelesning, midt på dagen i samtale med kompis, midt på dagen i samtale med søt jente i telefonen, i butikkø, ved en colaautomat da jeg sto og trykka på knappene og et par andre ganger

Hoho, lider sannsynligvis at det samme som "Mr. Been" i filmen; "Rat Race" :!: :p

PS. Hvordan i huleste får du til å sovne i en butikkø? :hmm:

Lenke til kommentar

Vitilligo heter min sykdom, den gjør slik at pigmentene på noen steder av huden trenger veldig mye sol for å ta farge (noen som har den klarer ikke å få farge i hele tatt). Det er utrolig mange som har den. Jeg har bare mye mer av den enn folk flest, og har blitt ganske sjenert over kroppen (har det over mye av armene, beina og rundt livet). Jeg får av og til bemerkninger om jeg bruker sminket fordi jeg har pigmentflekker på øyelokkene. Noe jeg egentlig finner litt morsomt :p

Er bare glad jeg ikke er mørk og har mye i ansiktet :D For flere bilder bare søk etter vitiligo på bilder på www.google.com

Lenke til kommentar
Ja, jeg lurer på det:P

Ang. sovning i butikkø:

Hakke peiling.

Skulle likt å vite det, men Søvnsenteret i Tr.hjem har 9 - 12 måneders ventetid på å få komme inn =/

Søvnsenter :p Har du en normal døgnrytme da? Med andre ord, sover du mer eller mindre rundt 8 timer hver natt? Hvis ikke, tror dette skal hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Søvnsenter :p Har du en normal døgnrytme da? Med andre ord, sover du mer eller mindre rundt 8 timer hver natt? Hvis ikke, tror dette skal hjelpe ;)

Ikke mot narkolepsi, vel? Det er så vidt jeg vet en kronisk sykdom man aldri blir kvitt?

Lenke til kommentar

Kåthet? :p

Nei, fra spøk til alvor. - Jeg er feilfri. Nesten.

Litt morgengretten, men det er vel neppe en sykdom. Bortsett fra det er det ingen verdens ting som plager meg.

Sovne i butikkø? Må si jeg slo meg på låret når jeg kom over den.

Sovne på scooter er ingen kunst, det har jeg selv gjort! :blush:

Lenke til kommentar
Har en ganske normal søvnrytme, men 8 timer ække nok. Da blir jeg gretten:P Må ha rundt 10-12 timer jeg:P

Har i alle de nevnte tilfellene vært lys våken og ikke følt meg trett hverken før eller etter "anfallet"

Hm, isåfall; kom deg i seng gutt, NUH :tease:

Fra spøk til alvor! Har du søkt rundt på nettet for å finne fakta om en eventuel sykdom? Ta deg en tur til legen, han bør kunne hjelpe deg fortløpende da du kan komme til å sovne på scooteren, noe som gjør deg direkte trafikkfarlig. Han kan jo såklart råde deg til ikke å kjøre scooter, men noe burde han hvertfall kunne hjelpe deg med. :thumbup:

Lenke til kommentar

Narkolepsi:

The main characteristic of narcolepsy is overwhelming excessive daytime sleepiness (EDS), even after adequate nighttime sleep. A person with narcolepsy is likely to become drowsy or to fall asleep, often at inappropriate times and places. Daytime sleep attacks may occur with or without warning and may be irresistible. These attacks can occur repeatedly in a single day. Drowsiness may persist for prolonged periods of time. In addition, nighttime sleep may be fragmented with frequent wakenings.

Three other classic symptoms of narcolepsy, which may not occur in all patients, are:

Cataplexy: sudden episodes of loss of muscle function, ranging from slight weakness (such as limpness at the neck or knees, sagging facial muscles, or inability to speak clearly) to complete body collapse. Attacks may be triggered by sudden emotional reactions such as laughter, anger, or fear, and may last from a few seconds to several minutes. The person remains conscious throughout the episode. Cataplexy is unique to narcolepsy.

Sleep paralysis: temporary inability to talk or move when falling asleep or waking up. It may last a few seconds to minutes.

Hypnagogic hallucinations: vivid, often frightening, dream-like experiences that occur while dozing or falling asleep.

Daytime sleepiness, sleep paralysis, and hypnagogic hallucinations can also occur in people who do not have narcolepsy.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mopedførerbeviset før sykdommen slo til ja.

Og har vært til lege og psykolog og mange rare folk, som nekter meg å ta bilsertifikat :p

Litt rart, pappa har masa på at jeg må kjøre opp for bil fra jeg var 15, og når jeg fortalte ham dette sa han at jeg ikke, under noen som helst omstendigheter, fikk kjøre opp for bil.

Han skulle se mellom fingrene på at jeg kjører scooter, men om det hendte igjen, så inndro han sertifikatet mitt og solgte scooteren min, som er like kjær for meg, som 313 er for Donald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...