mariushaugan Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hei hei, jeg tror det er skjermkortet mitt, for dette skjer ikke i Windows, men kun når jeg spiller. Det ser ut til å bli verre med AA på, det som skjer er at jeg får små, hyppige og tilfeldige "pauser" hvor både lyd, grafikk og "ALT" stopper opp i 2-3 sekunder, for så å komme rett tilbake igjen. Hvordan i all verden kan jeg fikse det her? Bruker siste drivere fra www.nvidia.com og har ingen virus eller spyware. Alt på PC'en ser ut til å fungere normalt, bortsett fra dette! Mvh, Marius. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Kan du si litt om pcen? Er CPUen varm? Er skjermkortet varmt? Er PSUen kraftig nok? Hvilken PSU har du? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Jeg har samme problem i HL2dm, men det føles mer som om jeg stopper opp i 5 sek så får jeg spille videre, dette skjer med jevne mellomrom og jeg har forsøkt alt inkl formatering og bytting av diverse komponenter. Jeg har kommet frem til at det må være noe med det trådløse nettverket mitt, har ingen lignende problemer med surfing eller nedlasting. Edit: I BF2 demo detter jeg bare ut istedet for at alt står stille. Endret 13. juni 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Kan du si litt om pcen?Er CPUen varm? Er skjermkortet varmt? Er PSUen kraftig nok? Hvilken PSU har du? Ja, klart det. PCen består av: MSI K8N motherboard AMD Athlon 64 3000+ CPU 1GB Crucial DDR RAM (husker ikke helt specsa) XFX Gforce 6800 Ultra Sweex 650W PSU Verken CPU, skjermkort eller PSU viser noen som helst form for overflødig varme. Alt virker helt greit på den fronten. PSU'en vel også være kraftig nok? Forresten, så kan det også se ut til at "game-freezene" skjer når jeg prøver å skru opp grafikken skikkelig. I GTA SA f.eks får jeg mye mere freeze hvis jeg setter opp AA eller detail-settings. Endret 13. juni 2005 av mariushaugan Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Jeg kan gi deg samme tips som jeg har gått igjennom for å prøve å rette min feil som ser ut til å komme av at jeg har trådløst nettverk av an eller annen grunn. Først og fremst, har du formatert etter at du kjøpte nytt skjermkort? Det minste du må gjøre er å kjøre et program som rensker vekk restene av de gamle driverene ettersom en avinstallasjon ikke holder. (www.guru3d.com) Er skjermkortet nytt og har det vært sånn hele tiden? Skjer dette uansett om du spiller på nettet eller singleplayer (det gjør det ikke hos meg) Prøv: Nyeste directX. (9c) Installere spillet på nytt. Nyeste HK Bios. Prøv et annet skjermkort. Prøv annen ram. Formatere HD. Er dette noe som bare skjer med nyere spill så kan det være en ide å prøve nye lydkortdrivere også. GTA SA går strøkent hos med med 6600GT i 1024x768 med alt på det beste. Har følelsen av at jeg kunne kjørt 1280 også fordi det er ikke tegn til hakking. Kommer tilbake om jeg husker noe mere Edit: Kom på litt mer. Endret 13. juni 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Oi, mye å prøve her. Skal prøve å få svart unna på spørsmålene dine først.. -Jeg har ikke formatert etter nytt skjermkort. (Det har jeg egentlig i mitt liv som datafyr ALDRI gjort, hehe) -Har ikke kjørt program for å renske vekk restene av gamle drivere. (Noe jeg også aldri har gjort før, noensinne, med noen pc'er, uten problemer) -Skjermkortet er ett par måneder gammelt, og dette skjer uavhengig av nett eller singleplayer spilling. Det som er greia, er at det ser ut til å kun skje på GTA SA og BF2. Det er de nyeste spillene jeg har, får ikke testa med noe annet, men COD f.eks funker perfekt! Siste DirectX er installert. Reinstall av spill fungerer ikke. Jeg kan såklart prøve et annet skjermkort, andre ram og en formatering. Men det som er så gruelig irriterende her er at utenom akkurat på BF2 og GTA SA så fungerer PC'en helt herlig! Huff... Hadde håpa på en enkel driver/bios løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå