Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingen adgang på nettverk

Anbefalte innlegg

Fatter det ikke, er på lan...klarer fint komme inn på delte dokumenter hos andre, spille med andre ol. Men skal jeg dele noe, så blir det med en gang problemer...Dem har tydeligvis ingen adgang til pc'n min...Brannmuren er slått av, har heller ingen ekstra programmer som skal hindre folk i å komme innpå pc'n min...Noen glupe ideer angående hva jeg kan prøve / teste??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldingen en får når en prøver å "åpne" pc'n min er som følger

"\\**** er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administrator av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser

Ingen tilgang"

Lenke til kommentar
Jeg er sikkert dum, men hvor gjør jeg dette her henn da?

trenger vel ikke være dum vel..?

for å få frem den boksen der du kan velge hvilkene brukere som skal ha hvilkene tilganger på dien delte filer må du sette på avansert fildeling (jeg har engelsk windowsXP, og forklarer deretter)

gå inn i en mappe (samma hvilken).. trykk på tools - folder options.

trykk så på fanene view. Helt i bunnen (på min i hvertfall) er det noe som heter "Use simple file sharing (Recommended), denne står det hukket av ved, ta vekk hukken, trykk Apply og ok..

så høyreklikker du på den mappa du skal ha delt, velger Sharing and security.

da kan du velge å dele mappa, og du kan sette Permissions (der kan du velge hvilkene brukere osv...) Her skal det bare stå Everyone... men det skal bare være hukket av på Read, ellers kan folk legge inn tilng på din data, og slette... :w00t:

good luck

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Endeleg er problemet fiksa :D, Vist nokon er intresserte, så måtte eg inn i "regedit" for å fiksa det

HKEY_LOCAL_MACHINE

SYSTEM

CURRENT CONTROL SET

CONTROL

LSA

Der fann eg ei fil ved namn "restrictanonymous", dobbelklikka på den og skifta Verdidata fra 1 til 0, restarta pc'n og vips! Folk har adgang til pc'n min igjen =))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...