Sofakommandanten Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 ein venn av meg har kjøpt seg eit PowerColor X850XT PCI-e skjermkort. Fordi eg også har lyst på det kortet, fekk eg han til å overklokke litt, men med eit dårlig resultat: første gangen så fekk me ein error med ein eller annan VGU Recover feil etter 10Mhz på core (er ikkje sikker på om eg har skreve rett) etter dette instalerte me den nyaste driveren, og prøvde på nytt; denne gangen så klokka me minnet med rundt 10Mhz, men med resulat at maskina restarta... (me brukte ATI Tool til å klokka) er det noko me har gjort feil, eller er det rett og slett kortet som ikkje kan overklokkast?? og kan du som har same kortet skrive her kor langt du i så fall kan klokke uten feil i bildet (Artifacts?) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Pussig det kortet skal være meget bra å klokke, 620/640 vet jeg de klarer . Lenke til kommentar
Sofakommandanten Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Pussig det kortet skal være meget bra å klokke, 620/640 vet jeg de klarer . hmmm.... kan det vere sjølve kortet det er noko gale med? for viss det du seie er rett, så kan me jo klokka minst 100MHz, og me fekk error etter 10MHz... Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er veldig opp og ned. Dere kan ha fått et "dårlig" kort, men fremdeles et veldig bra kort.. Alt over standard klokk er gratis, og som ble nevnt et annet sted her, noe man skal være takknemlig for.. Dog, rart det gikk så dårlig... Kjedelig å bare få litt gratis.. Skal snart sette i gang med et X800 XL.. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hvis maskinen restarter når dere prøver å klokke, kan det ikke være strømforsyningen som ikke tåler mer belastning? Et 850xt drar vel nok med strøm, og det drar vel ikke noe mindre når det blir klokket vet jeg. VGU Recovery er det jo mulig å slå av, noe dere helt sikkert har gjort siden dere ikke fikk den feilen andre gangen. Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hvis maskinen restarter når dere prøver å klokke, kan det ikke være strømforsyningen som ikke tåler mer belastning? Det var det første jeg tenkte også. Prøv med en annen strømforsyning helst 400w og mer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hei, har et X800xt pe og jeg lurer på hva jeg kan klokke opp skjermkortet til med normal kjøleløsning ?/? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Vel, det finner du ut... Om det blir for varmt bør du vurdere å klokke det tilbake til standard, eller i alle fall litt lavere.. Men, en bedre kjøler er alltid å foretrekke om du skal trekke mye ekstra ut av et kort. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 trolig for liten strømforsyning han kameraten din...stemmer lissom ikke helt.. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Hadde samme problem med mitt MSI X800XT PCI-e, ville ikkje klokke 5MHz en gang uten at det blei feil. Så eg tok på ATITOOL's find max core! Maskinen stoppa på 490MHz på core og 495MHz på minnet! Hehe, klokka faktisk ned under default settings! Kortet er levert tilbake i retur ja! Måtte faktisk klokke kortet ned til 470MHz på core for å kjøre BF2 smertefritt i flere timer.. Edit: PSU'n var ikkje problemt, har 500W PSU. Endret 7. juli 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Kan tydeligvis lønne seg å sjekke med ATITool... Gleder meg til å få sjekket mitt X800 XL.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Jeg har nå 526C/560M som jeg (tror) er default og ved dette så har jeg 52 grader på kortet (husk at det er trossalt 35 grader ute også ) Men kan jeg klokke opp kortet? er det trygt? Og i såfall hva slags program er best til ati ? Noen Erfaringer? Prøvde atitools med find max core men da kresja pc! Har lest en artikel om at den skal være stabil overklokker til 610 på core og 590, Men det kan jeg ikke skjønne for her hvis jeg prøver å gå opp til 529/563 så blir det artifacts til HELE familien! Men det kan ha noe med at det innebygde overklokkeprogrammet tok meg fra 519->526 (Overdrive) Endret 7. juli 2005 av Slettet+5432143541 Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hadde temp på 76grader ved max bruk, det er rimelig varmt, har et 7800GTX på vei i posten nå. Glede meg! Lenke til kommentar
Sofakommandanten Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 ser det faktisk fremdeles er liv i den gamle tråden min... men nå har eg kjøpt meg eit Powercolor X850XT skjermkort (heilt likt vennen min sitt) og har klokka det frå default 520/540 til 572/623 (og dette var med presis lik straumforsyning 485W) så det var ganske overklokkingsvennlig alikavel anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå