Gå til innhold

3700+ SanDiego, hvor i all verden blir det av dem?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå ventet tålmodig ganske lenge på at 3700+ San Diego skal komme inn på lager på norske nettsjapper, uten resultat. Alle andre Venice- og San Diego-chipper er alle inne i store kvanta - untatt 3700+. Er det noen som aner hvorfor? Jeg ser ikke hvorfor det skulle være vanskeligere å få tak i disse, enn for eksempel FX-55 basert på SD. Dessuten så ser det ikke ut som nettsjapper ellers i europa har problemer med å få tak i denne. I løpet av kommende uke selges utstyret jeg bruker nå, og til da skulle jeg meget gjerne ha bestilt CPUen.

Er det noen her som vet hvorfor det er slik som det er?

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte en mail til komplett og spurte hvorfor det tok så langt tid, og om de var ventet inn med det første. Jeg fikk svar nå (ja, på en søndag!), og det de sa var at jeg bare skulle se langt etter å forvente den inn i løpet av neste uke. Det ville ta mye lengre tid enn det. Jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer her nå. Deprimerende, det er det. :nei:

Lenke til kommentar
Så kjøp en 3800+ (neglisjerbar prisforskjell) eller en 3500+ (neglisjerbar ytelse, endel billigere) , da vel?!

vel.. de to du nevner mangler vel ca. 0,5MB extra L2 cache :p

So what... Det er bare i ekstreme tilfeller du vil merke forskjellen på en 1/2 og 1 MB L2 cache på disse brikkene. Du må "lete" etter forskjeller i benchmarks. frekvensøkningen til 3800-chip'en gir mye mer for penga enn litt ekstra L2 cache, for eksempel.

Blir analogt med det du sier i overklokkings-sig'en din...

Lenke til kommentar

Det finnes kun tre virkelige entusiast AMD CPU`er, og de er:

- 3000+ 939 med 512KB L2 til 1350kr. (Venice)

- 3700+ 939 med 1MB L2 til 2800kr. (San Diego)

- 4400+ 939 med 2MB L2 til 5000kr. (Toledo m/2MB L2)

..dette fordi du klokker alle innenfor samme kjerne like langt uansett pr-rating

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jepp, ArticOC har helt rett her. 3700+ er AMDs laveste rating med San Diego og 1MB cache. Hvorvidt du synes 1MB L2 er verdt det eller ikke, betyr ikke mye for meg. 1MB har faktisk ganske mye å si i ting som jeg har behov for, for eksempel 3Dmark 01. Hadde jeg vært lagt av penger kunne det sikkert vært bra med en FX-55, men som semi-fattig student er det egenlig lite aktuelt ;)

Lenke til kommentar
Jepp, ArticOC har helt rett her. 3700+ er AMDs laveste rating med San Diego og 1MB cache. Hvorvidt du synes 1MB L2 er verdt det eller ikke, betyr ikke mye for meg. 1MB har faktisk ganske mye å si i ting som jeg har behov for, for eksempel 3Dmark 01. Hadde jeg vært lagt av penger kunne det sikkert vært bra med en FX-55, men som semi-fattig student er det egenlig lite aktuelt  ;)

Bare idioter kjøper FX`er.. hva F**n skal man gjøre med de frigitte multiplierne? kjøre lavere FSB??! høh.. det hjelper jo KJEMPEMASSE på ytelsen :p </ironisk>

..og husk! prisdifferansen mellom 3700+ og 4400+ er "kun" 2200kr ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Jepp, ArticOC har helt rett her. 3700+ er AMDs laveste rating med San Diego og 1MB cache. Hvorvidt du synes 1MB L2 er verdt det eller ikke, betyr ikke mye for meg. 1MB har faktisk ganske mye å si i ting som jeg har behov for, for eksempel 3Dmark 01. Hadde jeg vært lagt av penger kunne det sikkert vært bra med en FX-55, men som semi-fattig student er det egenlig lite aktuelt  ;)

Bare idioter kjøper FX`er.. hva F**n skal du gjøre med de frigitte multiplierne? kjøre lavere FSB??! høh..

..men prisdifferansen mellom 3700+ og 4400+ er "kun" 2200kr ;)

2200 kroner jeg dessverre ikke har ;) Den er dessuten ikke på lager, og er vel heller ikke ventet inn før ut i juli. Dobbelkjerne vil ikke gi meg noen store ytelsesforbedringer over enkelkjerne i det jeg kommer til å bruke den til. Jeg oppgraderer så ofte at jeg går for dobbelkjerne når ting begynner å støtte det skikkelig.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Bare idioter kjøper FX`er.. hva F**n skal du gjøre med de frigitte multiplierne? kjøre lavere FSB??! høh..

2200 kroner jeg dessverre ikke har ;) Den er dessuten ikke på lager, og er vel heller ikke ventet inn før ut i juli. Dobbelkjerne vil ikke gi meg noen store ytelsesforbedringer over enkelkjerne i det jeg kommer til å bruke den til. Jeg oppgraderer så ofte at jeg går for dobbelkjerne når ting begynner å støtte det skikkelig.

er ikke mnd nr.6 juni? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309862&cks=PRL

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

er ikke mnd nr.6 juni? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309862&cks=PRL

Hehe, joda. Men det er en ubekreftet dato, og jeg hørte en plass at de ikke var ventet inn på det norske markedet før godt ut i juli.

Når det gjelder bestilling fra utlandet, er jo selvfølgelig det en mulighet. Problemet er jo bare toll og slikt. Men jeg kjenner folk i England, så det kan hende det blir løsningen om jeg blir desperat nok.

Det jeg egentlig lurer svært på, er hvorfor det tar så mye lengre tid å få inn 3700+ enn alle de andre, lignende CPU-ene.

Lenke til kommentar
Det finnes kun tre virkelige entusiast AMD CPU`er, og de er:

- 3000+ 939 med 512KB L2 til 1350kr. (Venice)

- 3700+ 939 med 1MB L2 til 2800kr. (San Diego)

- 4400+ 939 med 2MB L2 til 5000kr. (Toledo m/2MB L2)

..dette fordi du klokker alle innenfor samme kjerne like langt uansett pr-rating

Second that!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...