Gå til innhold

Ny i Fluxbox - trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert fluxbox på Debian, men trenger hjelp med et par ting.

Hvordan får jeg sifta bakrund? (uten at den blir vanelig igjen etter jeg rebooter)

Når jeg starter gdesklets med sånn "mac bar ting" så blir den ikke gjennom siktig! (hvilket den gjør i gnome) hvordan skal jeg få den vanelig? (se screenshot)

Hvordan får jeg fjerna den siste meny-bar'n som er øverst?(se screenshot)

Screenshot(treg server):

mhm.png

Endret av SaiMANN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg starter gdesklets med sånn "mac bar ting" så blir den ikke gjennom siktig! (hvilket den gjør i gnome) hvordan skal jeg få den vanelig? (se screenshot)

GDesklets er bare kompitabel med Metacity, GNOMEs vinduhåndterer. Har hørt om en modifikasjon som gjør at du kan kjøre den under Fluxbox, du kan jo prøve å google for den... ;)

Ellers tror jeg du bør lese denne og evnt. denne HOWTO'en. :)

Lenke til kommentar
Har akkurat installert fluxbox på Debian, men trenger hjelp med et par ting.

Hvordan får jeg sifta bakrund? (uten at den blir vanelig igjen etter jeg rebooter)

Hvordan får jeg fjerna den siste meny-bar'n som er øverst?(se screenshot)

Fluxbox har ingenting med bakgrunnen å gjøre, du setter bakgrunn med f.eks fbsetbg. Hvis du vil at bakgrunnen skal vises når du starter Fluxbox så legger du til fbsetbg fil i ~/.xinitrc eller legger til rootCommand: fbsetbg fil i themen du bruker.

For å fjerne "meny-bar" så høyreklikker du på den, i menyen så trykker du på visible eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...