Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok en Manchester

8106242[/snapback]

 

Det er det nok, en liten snik fra min side da de er skrekkelig like.

8106246[/snapback]

Jeg lot meg lure i hvertfall. Så kikka jeg ikke mer enn litt kort på det bildet da. Må kikke litt mer på de to og forskjellene mellom dem tror jeg...

 

*skrive seg bak øret*

Lenke til kommentar
Det er nok en Manchester

8106242[/snapback]

 

Det er det nok, en liten snik fra min side da de er skrekkelig like.

8106246[/snapback]

Jeg lot meg lure i hvertfall. Så kikka jeg ikke mer enn litt kort på det bildet da. Må kikke litt mer på de to og forskjellene mellom dem tror jeg...

 

*skrive seg bak øret*

8106276[/snapback]

Tips; tell motorer... :thumbup:

Lenke til kommentar

Legger ut noen bilder fra cockpiten til Super Puma AS332 L1

8105453[/snapback]

 

 

LN-OAW er nok ikkje ein L1.

Er nok ein L.

 

Skal du ha vakker maskin, så blir det S61N!

 

Kva gjorde du når du hadde sommerjobb hos CHC HS?

Lenke til kommentar
LN-OAW er nok ikkje ein L1.

Er nok ein L.

 

Skal du ha vakker maskin, så blir det S61N!

 

Kva gjorde du når du hadde sommerjobb hos CHC HS?

8109784[/snapback]

 

My mistake, er en L ja.

 

Jobbet som vaktmester/vasker for det meste, malte trucker og striper, kjørte

rundt med vaskemaskin og fikset småting i begge hangarene. Hjalp også litt til med vedlikehold av heli'ene når de trengte hjelp (jekking og slikt). Var en ganske grei jobb, kommer sikkert til å jobbe der i sommer også ;)

 

S61'en er flott ja, fikk en flytur i den for noen år siden. Tok av fra Flesland om natten, fløy ned til Sola og plukket opp en los, og videre til en tanker litt utenfor stavanger, hvor vi landet på dekk og slapp av losen. Deretter hjem igjen til Flesland.

Var ganske rått :D

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bare et lite spørsmål. Hvor høyt flyr et vanlig passasjerfly fra Bergen til Oslo, f.eks? :D Noen som vet?

8247910[/snapback]

 

Da jeg satt i cockpit på en flygning med SAS fra Bodø til Gardermoen så hadde vi faktisk intet mindre enn 41 000 fot (omkring 12 500 meter).

 

Til sammenligning vet jeg Widerøe flyr på bare 7000 fot mellom Bodø og Leknes (kortbaneflyplass i Lofoten, turen tar omkring 20 minutter). I tillegg er Widerøes maskiner begrenset til 25 000 fot (grunnet mangel på luftmasker som faller ned fra taket).

 

Edit: morsom signatur du har. Har du sjekket de plassene? :p

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

Jepp. Tommelfingerregel er at du ikke flyr høyere flightlevel enn distanse i nautiske mil. F.eks. på en tur på 300 nautiske mil (ca 500 km) er det sjeldent hensiktsmessig å fly høyere enn FL300 som er ca 30.000 fot, eller litt under 10.000 meter. Unntakene vil være trafikk og gunstige vindforhold, og den ideelle flightlevel varierer selvfølgelig også fra flytype til flytype og med vekt.

 

Og at Widerøes Dash 8 er begrenset til FL250 tror jeg har lite med oksygen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...