Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, det går veldig bra. Etter å ha fått noen råd fra folk i bransjen, flytta jeg til Portland for å fly frakt i en PA31-350 under Part 135. Utrolig god erfaring å ha med seg hjem til Norge (Icing, turbulence, vær/vind, approacher ned til minimums etc).

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar

Kjerra til psykolefsa er en SAAB 210 Lill-Draken, og er liksom "proof-of-concept" i forbindelse med SAAB J35 Draken, ettersom den med sin dobbeldelta var et ganske avansert konsept på den tiden. Lill-Draken ble bygget i 1956, og hadde en Armstrong-Siddeley Adder turbojet på kun 1.000lbs thrust, som gjorde at den på varme dager ble seriøst undermotorisert, slik at den ofte bare ble flydd tidlig om morgenen, gjerne ved soloppgang.

 

Edit: etter nærmere studering så ser jeg at Lill-Draken-bildet til psykolefsa er førstekonfigurasjonen, dvs luftinntakene helt fremme i nesen, mens på andre konfigurasjonen ble luftinntakene trukket lenger bak, til omtrent der canopyen begynner.

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

Stavanger, tenker jeg. Ser ofte disse karene her, ettersom 330 også har et detatchment her på Ørland. Hver gang jeg ser en av de komme klaprende, så tenker jeg for meg selv "nå er'e en eller en annen som har velta båten sin eller gått seg bort igjen". Koselige maskiner, though.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
tatt ut vinduet på onsdag

7959365[/snapback]

Så omtrent akkurat det samme her i Kristiansand for en tid tilbake da jeg var på skolen. Har over hele Kjevik fra skolen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...