Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen her som mener at Bell 412 sp, Bell UH1H (el. Bell 210 ), EC-120 og EC-135 er fantastiske helikopterer? Jeg for min del elsker disse, og så er det Lynx`en da. :dribble: . Og for ikke å snakke om NH-90, MH-60 Sikorsky og Super Puma`en. :dribble:

 

Mv. idiotisk hilsen fra  LockBreaker :)

7635060[/snapback]

 

Helt enig i den listen der ja, helikoptre er noe av det mest imponerende innen luftfart.

Driver og mekker på bla. en en Bell UH-1B når vi har praksis-dager, og har vært borti både Puma, Seaking og S-92. Helikoptre er fantastiske maskiner :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Skal ha navn på begge :)

7634026[/snapback]

Jeg mener at det til venstre er et B29 superfortress bombefly (Samme typen som slapp atombomen over Hiroshima(?)).

Det til høyre er et B36 bombefly.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Er det noen her som mener at Bell 412 sp, Bell UH1H (el. Bell 210 ), EC-120 og EC-135 er fantastiske helikopterer? Jeg for min del elsker disse, og så er det Lynx`en da. :dribble: . Og for ikke å snakke om NH-90, MH-60 Sikorsky og Super Puma`en. :dribble:

 

Mv. idiotisk hilsen fra  LockBreaker :)

7635060[/snapback]

 

Helt enig i den listen der ja, helikoptre er noe av det mest imponerende innen luftfart.

Driver og mekker på bla. en en Bell UH-1B når vi har praksis-dager, og har vært borti både Puma, Seaking og S-92. Helikoptre er fantastiske maskiner :love:

7635105[/snapback]

 

SIER DU AT DU HAR JOBB SOM FLYMEKANIKER? Driver du med avionikk? :dribble:

Er ikke det sinnsykt kult, får mekke på alle de feite fuglene? Augusta Whesterland EH-101 må legges til i listen, den er stor men noe av det mest elegante jeg har sett :D:dribble:

Lenke til kommentar
SIER DU AT DU HAR JOBB SOM FLYMEKANIKER? Driver du med avionikk? :dribble:

Er ikke det sinnsykt kult, får mekke på alle de feite fuglene? Augusta Whesterland EH-101 må legges til i listen, den er stor men noe av det mest elegante jeg har sett :D  :dribble:

7643080[/snapback]

 

Hehe, ikke enda ;) Har fullført automatiker-utdanning (3-åring utdannig), men fant ut at det er flytekniker jeg vil bli. Går nå VK1 Flyfag på Bodø vgs, og trives meget godt. Neste år går jeg nok VK2 teknisk, og ikke avionikk, men avionikk er diggbart det også :)

I hangaren her har vi en Bell UH-1B, en CF-104 og en Piper Cheyenne. Disse driver vi å skrur på noen dager i mnd. Har også skrudd litt i sammenheng med utplassering og sommerjobb hos CHC Helikopter Service.

 

edit: Første bildet er Huey'en i hangaren, siste skal dere finne ut ;)

post-33224-1167949002_thumb.jpg

post-33224-1167949083_thumb.jpg

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...