Aleks_r Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ja:-p Håper jeg får ratte litt gromkjerrer, som f.eks Schempp Hirth Duo Discus, LN-GDD. Ellers hadde det ikke gjort vondt med en tur i LN-GGX heller: http://www.gsfk.no/Flyparken/Oversikt/Bild...kt/GX_stort.jpg Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ett siste fly før jeg stikker til Starmoen: Nøyaktig hvilken type er det? Vil ha hele navnet Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Ingen som klarte den nei? Det er en Douglas A-4K Kahu Skyhawk, en oppgradert og modernisert utgave av A-4, som ble fløyet av RNZAF inntil 2004 tror jeg det var, da hele Air Combat-komponentet i RNZAF ble nedlagt. Flyene er nå solgt, det spekuleres i om det er et privat amerikansk firma som har kjøpt dem. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Liten bildeoppdatering fra en cross country til Key West: Endret 6. juli 2006 av gixer Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 The sunshine state seen from the air... jeg vil også ta flyverutdanning i USA! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Go for it, Wildbill! Sjekk ut www.nearas.no og www.luftfartsskolen.no. Går selv NEAR-programmet. Bilder finner dere på bfisk.spaces.msn.com :-) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Near skolen virker ganske proff synes jeg, den ser ut som et trygt valg. Men hva trenger man av kunnskap/utdannelse på forhånd? Blir man testet når man møter opp på Vigra første dagen? Fysisk form, matematikk osv? Noe sånt? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 NEAR har vel sine svin på skogen, og det har NAIA også, men det har vel egentlig alle skoler i bransjen. Men vi kommer gjennom, og lærer utrolig mye. Det er opptaksprøver, ja. Dels for å teste engelskkunnskaper (siden du skal flytte til USA), og dels for å teste "aptitude", eller egnethet. Det er ca slike tester som du fikk på sesjon til militæret. Litt enkel matte (mye brøk), logikk, romfigurer, og slike progressive matriser. Ikke noe big deal. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Får poste et par bilder tatt fra den internasjonale romstasjonen.... Er ikke helt fly men... Er iallefall gode bilder av Discovery som tar en R-Bar manøver, også kalt Rendezvous Pitch Manouver Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 bfisk, oki da vet jeg det. Frister veldig. Raptor, kule bilder! Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Liten bildeoppdatering fra en cross country til Key West: Wow! Nydelige bilder. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Selvtatt, er en crop da.... 6459696[/snapback] Tatt på Os Airshow eller? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Har nå flydd ca 10 turer på LN-GLZ, en Grob G103 Twin Astir II. Det er det seilflyet her i landet med flest starter, 11.345 i tallet, flyet har fløyet 4890:55 timer i fartøyjournalen, så vi kan vel si at det har vært i luften mer enn èn gang. Den er bygget i 1980, men kom på norsk register først i 1986, og da var registreringsavgiften på beskjedne 630,- kroner. Werknummer 3539 har gått i Gardermoen Seilflyklubb helt siden førstegangsregistrering her i landet, det er en god gammel sliter. Den har stort sett en klassisk Winter-instrumentsuite, men med audivariometer fra Avionic. Flyet har et teoretisk beste glidetall på 1:37, VNe på 250 km/t, og generelt ganske god performance. Det eneste jeg virkelig har å utsette på flyet, er siderorspedalene, de er så elendige at de stiller i en klasse for seg selv. Faktisk så er det større utslag på sideroret til venstre side enn til høyre, det er bygget slik hos Grob med vilje! LN-GLZ: http://www.gsfk.no/Flyparken/LN-GLZ/Bilder_LN-GLZ/LZ-09.jpg Endret 11. juli 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Fløy Seminolen igjen i dag. Glidetall? Vel... Seminolen faller bedre enn den flyr. (Men lett å gjøre bra kortbanelandinger da! ) Edit @aleksr: hvor mye har du fløyet nå...? Endret 11. juli 2006 av bfisk Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Har ikke telt etter, men har vel beskjedne 18-19 timer, tenker jeg. Endret 11. juli 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
gixer Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Lite fart i tråden om dagen. Endret 17. juli 2006 av gixer Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Tipper det er en Yakovlev Yak42? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 @gixer: vet du noe om PEA flyet som gikk av rullebanen på T/O? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå