Vt-iversen Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Er det en russisk btr-80 som kjører inn i helikopteret på bilde #8? Eller er det en btr-90? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Men radar.... 6284692[/snapback] Det er faktisk noen approacher som krever at man har radar (På Miami Intl. kreves det på hver approach). Dette er vel mer et sikkerhetstiltak enn et behov og i et nødstillfelle klare man seg helt sikkert fint uten. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Radar og autoland er for pussies Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) dobbelpost... bla bla fjorten tegn.... Endret 16. juni 2006 av Sjefern Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Ja hvor i all verden er Sjefern på dette bildet? Og hva slags fly og flyselskap skal jeg med? Jeg kan avsløre såpass at akkurat nå sitter jeg å svetter i skyggen mens jeg kjenner en lukt er en blanding av kokosolje, klorvann og saltvann. Endret 16. juni 2006 av Sjefern Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hehe, vanskelig å si Sjefern. Høres ut som du storkoser deg. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hehe. Jeg liker å kjøre det litt vanskelig. Men det skal være fullt mulig å finne ut av. Man ser jo litt av registreringsnummeret og flytypen bør være ganske kjent for en som er middels flyinteressert. Du ser jo også flyvertinnen stå der. Kan legge ved et bilde til men jeg tror ikke det hjelper mye Offtopic: Koser meg rimelig grønn her:) Delig å være på ferie. Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 sjefern er i midten på bildet nei vil tro han er i thailand. ATR 72 fra bangkok airways trodde egentlig det var et a320 men det var noe feil med høyden Lenke til kommentar
gixer Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Det er ganske lett å se at det er en ATR. Et lite fly som er høyvinget og har døra bak.. - Må være ATR Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Du var veldig nærme TB9:) Det var Bangkok Aiways men det var en arti Dash Q400 og ikke en ATR. Flydøren som normalt er foran på Widerøe sine fly var byttet ut med flere seteplasser og det var satt inn trapper bak isteden Fløy fra Bangkok til Koh Samoi. Jeg har ingen andre bilder å poste så dere er velkommene til å finne noe annet Lenke til kommentar
gixer Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Sorry mac, den kjøper jeg ikke. Det er en ATR. Se på bildet jeg har lagt ved og fortell meg når dashen fikk en slik svulst Endret 17. juni 2006 av gixer Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 ATR var første jeg tenkte når jeg så flappen - nettop pga hengslene. ATR har en single-slotted flap som går på én hengsel, mens Dash 8, og Q400 for den saks skyld, har fowler-flaps som beveger seg bakover på skinner. Et kjapt bildesøk bekrefter dette. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Æsj og fysj! Er det virkelig mulig? Ser jo at det er en ATR når jeg først ser etter. Flaut deluxe.... Til mitt ynklige forsvar skal det sies at jeg var trøtt som en strømpe da jeg gikk ombord. Hadde reist fra sandefjord til CPH. Ventet i CPH i 5 timer. Tok SAS fra CPH til BKK og måtte jaggu meg vente i BKK i ca 4 timer før jeg fikk fly videre. Hadde satset på å bare få kjøpt en billett på flyplassen men allt hadde mystisk nok blitt fullbooket. Så jeg sovnet som en stein når jeg først satte meg i Bangkok air. Vel troende om at jeg satt i en Dash Eller forresten.. Glem det jeg nettopp skrev... Det jeg egentlig mente var at dette var bare en test for å se om dere fant ut spøken min. Dere var veldig flinke. *host kremt* Endret 20. juni 2006 av Sjefern Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Da er det faktisk på tide å live opp i tråden igjen, jeg begynner med denne raringen her: Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Men radar.... 6284692[/snapback] Det er faktisk noen approacher som krever at man har radar (På Miami Intl. kreves det på hver approach). Dette er vel mer et sikkerhetstiltak enn et behov og i et nødstillfelle klare man seg helt sikkert fint uten. 6287496[/snapback] Radar i flyet - ikke bakkeradar. Edit: @gixer; er du blitt instruktør enda? Tipper jeg skal ha CPL checkride til uka. Begynner å fly multi i dag Endret 21. juni 2006 av bfisk Lenke til kommentar
gixer Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det er det store spørsmålet. Har et par flyturer igjen og så blir det FAA checkride. Tok Multi Private og så Multi Commercial så da blir det rett på MEI hvis jeg velger å gå den veien. Driver også å vurderer å dra hjem, konvertere og ta atpl og så dra tilbake hit for å kjøpe timer gjennom eaglejet. Det er faktisk ikke så mye dyrere enn CFI, CFII og MEI. Slenger opp et lite bilde fra forrige cross country til KTLH: Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Forresten, jeg fant en video fra angrepet på Abu Musab al-Zarqawi: http://home.mpowercom.net/~jhollenbeck/zar...rstrike_wmv.zip Det er en F-16 Block 30 fra USAF som bruker en Litening AT Plug and Play targetingpod og GBU-12, samt JDAM. Det var to kjerrer som utførte oppdraget, men tailnummer har jeg ingen informasjon om. Her er en illustrasjon av hvordan angrepet foregikk: Update: Viste seg at det var to fly fra USAF, samt at jeg fant endel bilder av stedet etter angrepet: BANG!! Altså ett sted du helst ikke vil befinne deg Endret 21. juni 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Fly formasjon med pax er herlig! Var oppe og fløy PA44 i stad. Fett fly, bortsett fra at det er 35 grader og ikke no aircondition... Edit: jeg har også vudert å kjøpe timer som f/o på et eller anna sted. Kan du gjøre det på det visumet du har nå? Jeg tror jeg har lyst til å være her og jobbe som CFI ut visumtiden, så dra hjem og ta alle JAR sertifikatene og det, og så evt søke om nytt treningsvisum og kjøpe en 300 eller 500 timers blokk turbin... Endret 21. juni 2006 av bfisk Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Da er det faktisk på tide å live opp i tråden igjen, jeg begynner med denne raringen her: 6354199[/snapback] Svarer på mitt eget fly for at tråden skal gå videre; det er en XF-91 Thunderceptor. Forresten, fra 1. juli av vil jeg bli å finne på Starmoen, Elverum. Der skal jeg og en venn jobbe med å betjene flyplassen, samt at vi skal fly så mye seilfly som det blir tid til! Dette er helt sjefolainen! Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Starmoen, Elverum....notert! Vi snakkes der 1. juli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå