Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men radar.... :dontgetit:

6284692[/snapback]

Det er faktisk noen approacher som krever at man har radar (På Miami Intl. kreves det på hver approach). Dette er vel mer et sikkerhetstiltak enn et behov og i et nødstillfelle klare man seg helt sikkert fint uten.

Lenke til kommentar

Ja hvor i all verden er Sjefern på dette bildet? Og hva slags fly og flyselskap skal jeg med? Jeg kan avsløre såpass at akkurat nå sitter jeg å svetter i skyggen mens jeg kjenner en lukt er en blanding av kokosolje, klorvann og saltvann. :tease:

post-17633-1150445217_thumb.jpg

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Hehe. Jeg liker å kjøre det litt vanskelig. Men det skal være fullt mulig å finne ut av. Man ser jo litt av registreringsnummeret og flytypen bør være ganske kjent for en som er middels flyinteressert. Du ser jo også flyvertinnen stå der. Kan legge ved et bilde til men jeg tror ikke det hjelper mye :)

 

Offtopic: Koser meg rimelig grønn her:) Delig å være på ferie.

post-17633-1150456963_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du var veldig nærme TB9:) Det var Bangkok Aiways men det var en arti Dash Q400 og ikke en ATR. Flydøren som normalt er foran på Widerøe sine fly var byttet ut med flere seteplasser og det var satt inn trapper bak isteden :) Fløy fra Bangkok til Koh Samoi.

 

Jeg har ingen andre bilder å poste så dere er velkommene til å finne noe annet :)

Lenke til kommentar

ATR var første jeg tenkte når jeg så flappen - nettop pga hengslene. ATR har en single-slotted flap som går på én hengsel, mens Dash 8, og Q400 for den saks skyld, har fowler-flaps som beveger seg bakover på skinner.

 

Et kjapt bildesøk bekrefter dette.

Lenke til kommentar

Æsj og fysj! :blush: Er det virkelig mulig? Ser jo at det er en ATR når jeg først ser etter. Flaut deluxe....

 

Til mitt ynklige forsvar skal det sies at jeg var trøtt som en strømpe da jeg gikk ombord. Hadde reist fra sandefjord til CPH. Ventet i CPH i 5 timer. Tok SAS fra CPH til BKK og måtte jaggu meg vente i BKK i ca 4 timer før jeg fikk fly videre. Hadde satset på å bare få kjøpt en billett på flyplassen men allt hadde mystisk nok blitt fullbooket. Så jeg sovnet som en stein når jeg først satte meg i Bangkok air. Vel troende om at jeg satt i en Dash :blush:

 

Eller forresten.. Glem det jeg nettopp skrev... Det jeg egentlig mente var at dette var bare en test for å se om dere fant ut spøken min. Dere var veldig flinke. *host kremt*

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Men radar.... :dontgetit:

6284692[/snapback]

Det er faktisk noen approacher som krever at man har radar (På Miami Intl. kreves det på hver approach). Dette er vel mer et sikkerhetstiltak enn et behov og i et nødstillfelle klare man seg helt sikkert fint uten.

6287496[/snapback]

 

Radar i flyet - ikke bakkeradar.

 

Edit: @gixer; er du blitt instruktør enda? Tipper jeg skal ha CPL checkride til uka. Begynner å fly multi i dag :)

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Det er det store spørsmålet. Har et par flyturer igjen og så blir det FAA checkride. Tok Multi Private og så Multi Commercial så da blir det rett på MEI hvis jeg velger å gå den veien. Driver også å vurderer å dra hjem, konvertere og ta atpl og så dra tilbake hit for å kjøpe timer gjennom eaglejet. Det er faktisk ikke så mye dyrere enn CFI, CFII og MEI.

 

Slenger opp et lite bilde fra forrige cross country til KTLH:

post-3356-1150908904_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Forresten, jeg fant en video fra angrepet på Abu Musab al-Zarqawi:

http://home.mpowercom.net/~jhollenbeck/zar...rstrike_wmv.zip

 

Det er en F-16 Block 30 fra USAF som bruker en Litening AT Plug and Play targetingpod og GBU-12, samt JDAM. Det var to kjerrer som utførte oppdraget, men tailnummer har jeg ingen informasjon om.

Her er en illustrasjon av hvordan angrepet foregikk:

23822581.gif

 

Update:

Viste seg at det var to fly fra USAF, samt at jeg fant endel bilder av stedet etter angrepet:

bomb_site_1.jpg

 

bomb_site_2.jpg

 

bomb_site_4.jpg

 

bomb_site_5.jpg

 

bomb_site_6.jpg

BANG!! Altså ett sted du helst ikke vil befinne deg :tease:

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

Fly formasjon med pax er herlig! :D

 

Var oppe og fløy PA44 i stad. Fett fly, bortsett fra at det er 35 grader og ikke no aircondition...

 

Edit: jeg har også vudert å kjøpe timer som f/o på et eller anna sted. Kan du gjøre det på det visumet du har nå? Jeg tror jeg har lyst til å være her og jobbe som CFI ut visumtiden, så dra hjem og ta alle JAR sertifikatene og det, og så evt søke om nytt treningsvisum og kjøpe en 300 eller 500 timers blokk turbin...

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Da er det faktisk på tide å live opp i tråden igjen, jeg begynner med denne raringen her:

fly1000.jpg

6354199[/snapback]

Svarer på mitt eget fly for at tråden skal gå videre; det er en XF-91 Thunderceptor.

 

Forresten, fra 1. juli av vil jeg bli å finne på Starmoen, Elverum. Der skal jeg og en venn jobbe med å betjene flyplassen, samt at vi skal fly så mye seilfly som det blir tid til! Dette er helt sjefolainen! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...