bfisk Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er et flott fly det også. Sikkert power så det holder; større motor enn på Bonanzaen, og den er en 6-seter mot 2 seter på Legacyen. Vet ikke max gross på A36en... Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Du kan få den med 310HK. Men som du sier, kun 2 seter, så egentlig kan du vel ikke sammenlikne den med A36 (Det finnes forresten en ganske bra utgave av A36 til FS9 her: http://www.dreamfleet2000.com/Previews/A36/preview_home.html ). Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Snedig, snedig! Default-flyene i FS9 er ikke noe særlig tess. Har kjøpt 737PIC, og har også hatt tilgang til PMDG 737NG og Ready for Pushback 747-200. Er på utkikk etter en turboprop, helst Q400 eller F50. Har kikka litt på en ATR også, men jeg vet ikke helt. Har du noen innspill på bra modeller her? Viktig med bra 3D cockpit og alle systemer fungerende. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hvordan er det med måleenhetene i luft, vil det gå over til metrisk? Høyde, fart og andre ting. Russerene bruker vel meter over bakken isteden for fot. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Flight1 sin ATR er kjempebra! De fikk ikke lov av ATR å release den hvis den ikke ble godkjent av firmaets testpiloter på alle punkter! Defaultflyene er for det meste helt elendige, men noen av de nyere er ikke så ille, som f.eks Cub'en. Ellers har du jo Majestic Software sin Dash 8-Q300, men etter hva jeg har hørt fra enkelte piloter i Widerøe, egner den seg ikke til noe annet enn å more seg med, noe hardcore simulasjon er det definitivt ikke. Ellers finnes det jo et ganske så bra Fokker 50 freewarepanel her sånn; http://www.fokker50.com/ Passende modell kan du finne på f.eks dreamwings.com Paywareutgivere du bør holde deg unna; Perfect Flight (www.fs2000.org) Abacus (www.abacuspub.com). De to der releaser bare RÆL og søppel. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Tatt for 30min siden.. gadd ikke ta kamerat med inn, så ble bildet fra andre siden av gjerde.. Edit: Var ett kolli på 70tonn, regnet med å bruke 6t på å få det ut. Endret 3. juni 2006 av Marius_EV Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Utrolig stilig! fjortenfjorten Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Nytt fly 12356t44 Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det er vel en ATR42 tenker jeg, tidlig modell (i og med at den ikke har de nye propellene). Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Riktig det ja Nytt fly: Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hvis ikke mine uskyldsbrune spiller meg et puss, så er det en Yakovlev Yak25RV "Mandrake" Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Digg bilde det der Er en Su-30 btw Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Dæven som det bildet der vekket opp noen gode minner fra timesvis med DIDs F-22 simulator Endret 7. juni 2006 av Iceman™ Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Dette er jo F-35 :-p F-22 simulatoren til DID har jeg faktisk liggende enda, og den "Allies & Adversaries"-boka som fulgte med, leser jeg ofte i, den er helt genial! (Cockpiten i F-35 er faenmeg så stygg!!) Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Dette er jo F-35 :-p F-22 simulatoren til DID har jeg faktisk liggende enda, og den "Allies & Adversaries"-boka som fulgte med, leser jeg ofte i, den er helt genial! (Cockpiten i F-35 er faenmeg så stygg!!) 6260052[/snapback] Er klar over at det er en F-35, men displayene lignet så veldig at jeg kjente nostalgien gripe meg om hjerterota. Fikk lyst til å fly skirmish og plukke ned det hvite transportflyet, de tre-fire cobraene og MiG-21ene igjen. Ja, det var tider det. Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Digg bilde det der Er en Su-30 btw 6259806[/snapback] I know Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 VG briljerer i dag med sin kunnskap om fly og får det til å høres ut som verdens åttende underverk at et A321 klarte å lande uten radar. Uten radar? Javel? Siden når ble radar en nødvendighet for å lande? Vel, vi har noen typer radarer som kan være kjekke å ha: En radiohøydemåler er i praksis en slags radar. Men denne er da ikke lokalisert i nesen på flyet, men omtrent midt under. Lufttrafikktjenesten vil gjerne ha radar - primær eller sekundærradar, slik at de kan se hvor flyet er her. Flyet på sin side, bør gjerne ha en transponder, men det er strengt tatt ikke noe som er kritisk for sikkerheten. Så vil man gjerne ha en værradar. Den er lokalisert i flyets nese, men hvorfor man vil ønske å bruke den når man lander, er vel ganske ukjent. Noe sier meg at avionikken i Airbusen som var involvert ikke tok særlig skade, iom at Airbusen er fullelektronisk foran. Så at flyverne ikke hadde noen andre indikasjoner enn sidevinduene blir vel litt rart, iom at Airbusen minst har både dobbel IRS, dobbel GPS, og sikkert to ILS mottakere. Om bussen er sertifisert for Cat3 vet jeg ikke, men likevel. "Uten noen form for radar og lite utsyn, landet flyet på rullebanen i Seoul.". Kanskje landet de uten smultringer også? Det er vel omtrent like relevant. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Localizer og glideslope antennene er som oftest plassert foran i flyet. Så lenge det var vmc da de landet så tror jeg at sikten gjennom frontruta var det største problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå