Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Tror forsvaret har H-utgaven av hercules... Lenke til kommentar
Rimi Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Rimelig fet video av et hercules som slipper flares. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Steamgauges for the win. En ting er alle fancy systemer opp og i mente, men forsøk å fly solid IFR med en Cessna 172 ikke bare med steamgauge cockpit, men attpåtil shitty avionikk så det holder. Det er ikke kult. Tro meg. Jeg vet. 6124442[/snapback] 172'ene våre er ganske bra, men jeg tør nesten vedde morra mi på at en Seneca fra 1970 er hakket jævligere å fly under IMC. Uten oppdatert GPS-database, én VOR og en ADF som sluttet å funke før krigen, føler man seg ikke helt trygg. Herlig. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ahh.. jeg digger Hercules. Hercules ligger i blodet hos meg, og fremkaller gode følelser hver gang tordengrisen flyr over himmelen her hjemme. Jeg elsker den særpregede gammel-fly lukten som sitter i maskinen, den lave men kraftige brummingen av propellene, og den sære pitchen i lyden hver gang de snur propellbladene under bremsing. Har hatt det sånn siden jeg "fløy" Hercules på fanget til pappa første gang som 4 åring. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Tror forsvaret har H-utgaven av hercules... 6125664[/snapback] Ja, 335 skv. flyr Lockheed C-130H "Hercules". Har selv vært med å skru på en av dem, ganske lærerikt Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Nytt fly 123324213 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Bedre enn Orion.... Endret 19. mai 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Psykopatisk Kaffelefses fly er et Bell XP-59A. Bilde settes snart inn her. .... Endret 19. mai 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 er en North American F-100 Super Sabre du har der kjehaako Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Dassault Super Mysterè vel, F-100'ens franske bror. Endret 19. mai 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Bilder tatt idag.... Her er romfergen Discovery på vei ut om oppskytningsrampe 39-B på Kenedy Space Center i Florida. Skal etter planen bli skutt opp den 1. juli på et oppdrag STS-121 til den internasjonale romstasjonen. http://mediaarchive.ksc.nasa.gov/search.cfm?cat=115 Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Dette var jo litt artig, at de skal sende den ut igjen. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Ser for meg ut som en Convair 240. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Steamgauges for the win. En ting er alle fancy systemer opp og i mente, men forsøk å fly solid IFR med en Cessna 172 ikke bare med steamgauge cockpit, men attpåtil shitty avionikk så det holder. Det er ikke kult. Tro meg. Jeg vet. 6124442[/snapback] 172'ene våre er ganske bra, men jeg tør nesten vedde morra mi på at en Seneca fra 1970 er hakket jævligere å fly under IMC. Uten oppdatert GPS-database, én VOR og en ADF som sluttet å funke før krigen, føler man seg ikke helt trygg. Herlig. 6128234[/snapback] Vårt nyeste fly er fra 1984, og er en av 172ene som er ute for tiden pga structural damage (en rental-luring tailstriket så det sang i veggene). Comms funker generelt sett av og til, men har funent meg selv nordo fler enn én gang. Heldigvis ikke under IFR, men på IFR flightplan en gang. Var VMC, heldigvis. VORene i flyene er stort sett bra, men ADFene er det bare å kaste. Ett av flyene har en bra King-ADF, men det flyet har generlt sett dårligst avionikk ellers, og er det eneste flyet jeg har nektet å fly IMC med... frivillig iallefall. Men kan tenke meg at i Senecaen vil man gjerne at ting skal funke, iaff når man har en instruktør som gir deg engine failure hele tiden Og btw: GPS finnes ikke på denne skolen. Ingen av flyene har noe som helst GPS-utstyr... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Får jeg lov? Hva er dette for en rar sak? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Dette var jo litt artig, at de skal sende den ut igjen. 6137600[/snapback] Jepp! De tre tresterende romfergene har 17 oppdrag igjen etter dette. Hvorav 16 til den internasjonale romstasjonen, og ett for service på Hubble teleskopet. Går alt bra med Discovery i juli så skal Atlantis opp i slutten av august for å fortsette å bygge romstasjonen. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Får jeg lov?Hva er dette for en rar sak? 6138534[/snapback] North American F-82B Twin Mustang Lenke til kommentar
gixer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Vårt nyeste fly er fra 1984, og er en av 172ene som er ute for tiden pga structural damage (en rental-luring tailstriket så det sang i veggene). Comms funker generelt sett av og til, men har funent meg selv nordo fler enn én gang. Heldigvis ikke under IFR, men på IFR flightplan en gang. Var VMC, heldigvis. VORene i flyene er stort sett bra, men ADFene er det bare å kaste. Ett av flyene har en bra King-ADF, men det flyet har generlt sett dårligst avionikk ellers, og er det eneste flyet jeg har nektet å fly IMC med... frivillig iallefall. Men kan tenke meg at i Senecaen vil man gjerne at ting skal funke, iaff når man har en instruktør som gir deg engine failure hele tiden Og btw: GPS finnes ikke på denne skolen. Ingen av flyene har noe som helst GPS-utstyr... 6138053[/snapback] Jøss.. kan se ut til at skolevalget mitt ikke var så gæli alikevel da. Tror den eldste Cessnaen vi har er fra 94 (Har to R-modeller 14 SP'er). Alle har enten Bendix King KLN89 eller KLN94 GPS'er. Kan ikke klage på de, men Senecaene er livsfarlige. [GDI]Raptor: På ferie? Selv bor jeg bare 15min nord (med fly) for Kennedy. Endret 20. mai 2006 av gixer Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Nytt fly, eller vi tar begge flyene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå