Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Kan gjerne legge ut en ny en du Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Boeing 314 tror jeg... Endret 13. mai 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 *vente på svar fra aleks_r* Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Kom over denne mens jeg leita etter svaret på oppgaven Edit: er det en Be-200 russisk bygd sak? Endret 14. mai 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 @PK: er ikke det en slik en Boeing-sak som ble bygget for å eksperimentere med Côanda-effekten etter at Antonov lanserte sin vellykkede STOL 72? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Vetlite: Helt riktig, en Beriev Be-200 bfisk: Er jo mulig BE-200 utnytter seg av den effekten, skulle tro den trenger litt ekstra guff ved takeoff fra vann. edit: Nei, gjør vel ikke det, motorene er jo plasser bak og over vingen.... editigjen: Tror faktisk Boeing sin YC-14 var før An-72, russerne er jo flinke og kopiere Noen andre får slenge ut ett bilde dette blir siste edit, garantert: Utrolig hva man finner på Wikipedia, russerne kaller An-72'en for Cheburashka, som tilfeldigvis er denne tegneseriefiguren her: Ligner litt ja Endret 14. mai 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Douglas DC-8 ... Hva er dette for et sak? Endret 14. mai 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Beklager, jeg har vært litt borte. Det var jo flystevne på Kjeller (ENKJ) idag! Deilig!! Vampire, L-29 Delfin, Harvard, DC-3, F-16, Tiger Moth, Mustang and the lot! Det er en Beriev Be-200 ja, og flyet til kjehaako er vel en Mitsubishi G4M "Betty". Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) JSF VTOL-versjonen kan ta av og lande vertikalt uten problemer, men denne versjonen er ikke aktuell for Norge uansett. Blir nok standard-versjonen vi ev. får, selv om jeg håper og tror det ender på Eurofighter. 6092822[/snapback] Bare for å være vanskelig: F-35A er den versjonen som ble designet for vanlig operasjon innen USAF, og er den som er aktuell for RNAF F-35B er VSTOL-versjonen, designet for USMC, uaktuell for RNAF. Jeg må innrømme at jeg heier litt på F-35 fremfor de andre alternativene her. Endret 15. mai 2006 av Iceman™ Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er vel en Beech 18 tenker jeg. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Beklager, jeg har vært litt borte. Det var jo flystevne på Kjeller (ENKJ) idag! Deilig!! Vampire, L-29 Delfin, Harvard, DC-3, F-16, Tiger Moth, Mustang and the lot! Det er en Beriev Be-200 ja, og flyet til kjehaako er vel en Mitsubishi G4M "Betty". 6105621[/snapback] Var det flystevne den 15?? Fanken.. jeg som hadde fri og kjeda meg. Bor jo rett borti hogget også... merkelig at jeg ikke hørte noen fly da. Hmm.. kanskje fordi jeg satt inne ved pcn hele dagen.. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Det er så ubeskrivelig vakkert Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Min favoritt nr.1...C-130 Hercules Endret 17. mai 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 130J er da så kjip atte. Takke meg til steam-gauges i alle modeller før J! Det nye transportflyet til Norge tror jeg kanskje blir Airbus A400M; www.airbusmilitary.com Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Steamgauges for the win. En ting er alle fancy systemer opp og i mente, men forsøk å fly solid IFR med en Cessna 172 ikke bare med steamgauge cockpit, men attpåtil shitty avionikk så det holder. Det er ikke kult. Tro meg. Jeg vet. Og eller: grattla med overstått syttende, og alle amerikanske damer er teite Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Og litt take-off hjelp må til av og til. hvilken utgave er det det norske forsvar har i dag? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Steamgauges for the win. En ting er alle fancy systemer opp og i mente, men forsøk å fly solid IFR med en Cessna 172 ikke bare med steamgauge cockpit, men attpåtil shitty avionikk så det holder. Det er ikke kult. Tro meg. Jeg vet. Og eller: grattla med overstått syttende, og alle amerikanske damer er teite 6124442[/snapback] Jeg sa ikke noe om funksjonalitet Jeg bare konstaterte at steamgauges ser 100 ganger tøffere ut enn EFIS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå