Ozelot Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Bildet av Antonov 225 "cossack" som de kaller han: http://myweb.absa.co.za/pardus/images/antonov225mriya.jpg 5995731[/snapback] Hva er de to avlange kuppelformede greiene i "nakken" på flyet ? Radar\sensor-dings ? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Bildet av Antonov 225 "cossack" som de kaller han: http://myweb.absa.co.za/pardus/images/antonov225mriya.jpg 5995731[/snapback] Hva er de to avlange kuppelformede greiene i "nakken" på flyet ? Radar\sensor-dings ? 5996985[/snapback] Mener de er feste for Buran-shuttlen, det den opprinnelig var bygd for og frakte: http://liftoff.msfc.nasa.gov/rsa/gifs/buran_an225.jpg Endret 27. april 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Sier noe om størrelsen når du ser den shuttelen sitt oppå. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hva er de to avlange kuppelformede greiene i "nakken" på flyet ? Radar\sensor-dings ? 5996985[/snapback] Det fungerer som en slags takgrind. Opprinnelig for Buran, men brukes vel idag for uvendig lagring av det som evt ikke måtte få plass inne i flyet. Mener jeg har sett skiboks-lignende containere montert der. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Et fly jeg driver og flyr om dagen.. 5995644[/snapback] Snedig, snedig Ca samme som seminolen, bare uten T-tail? Eller? Artig å fly? Skal selv til med 172RG som noen uker Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Gleder meg til jeg vinner et par milioner i Lotto eller noe. Da drar jeg straks til USA og tar flysertifikatet selv... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er nå "overkommelig" å ta ting her borte da. Regn med ca $50.000 for CPL/IR/ME og CFII. Det som er dyrt er de europeiske sertifikatene Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er nå "overkommelig" å ta ting her borte da. Regn med ca $50.000 for CPL/IR/ME og CFII. Det som er dyrt er de europeiske sertifikatene 6000265[/snapback] Det er ikke verre nei? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Dere som driver og flyr en del. Hva er reglene rundt seilfly og landingstillatelse ? Har en lov til å lande på gardemoen med et seilfly ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har en lov til å lande på gardemoen med et seilfly ? 6000296[/snapback] Tviler jeg på, Gardermoen er jo koordinert og det hele mht. landingsslots ol. Isåfall må du vel søke Avinor/OSL om landingstillatelse, antagelig relativt avansert. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har døve\stumme mulighet for å ta sertifikatet ? Eller har de en annen mulighet for å kommunisere med tårnet ? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har døve\stumme mulighet for å ta sertifikatet ? Eller har de en annen mulighet for å kommunisere med tårnet ? 6000405[/snapback] PPL Komunikasjon er en del av opplæringa, så jeg tror ikke det blir så enkelt. Kan hende det er noe i reglene at man kan ha en pilot som kan ta den delen for deg, oversetter. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Seilfly kan ikke bevege seg i kontrollert luftrom uten spesiell dispansasjon. Dette grunnet mangel på transponder. Transpondere tar enormt med strøm, og det lille batteriet i et seilfly har ingen mulighet for å forsyne både radio og transponder med strøm. Man kan heller ikke se seilfly på radar (selvsagt litt avhengig av hva slags materiale det er laget av). Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Nå ble jeg seriøst helt på gråten! http://www.wimp.com/thechase/ SE DENNE FILMEN! Har seriøst aldri sett villere filming noen gang! JEEKS! 5984552[/snapback] Er det madonna som synger ? Synes sangen var veldig bra, nesten halve gleden med filmen. 5986899[/snapback] Hva heter flyet? EDIT: Det første flyet vi ser. Det ligner litt på en harrier, men det er jo ikke det Endret 27. april 2006 av Hrisebro Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Seilfly kan ikke bevege seg i kontrollert luftrom uten spesiell dispansasjon. Dette grunnet mangel på transponder. Transpondere tar enormt med strøm, og det lille batteriet i et seilfly har ingen mulighet for å forsyne både radio og transponder med strøm. Man kan heller ikke se seilfly på radar (selvsagt litt avhengig av hva slags materiale det er laget av). 6000710[/snapback] Må man ha transponder i alt kontrollert luftrom under JAR? Visste JAR var strengt med det var jo nesten litt på kanten. I USA, under FAR, er ting litt mindre kontrollert. Man trenger faktisk ikke radio engang, for å fly i klasse E og G airspace. Transponder kreves kun over 10.000 fot, over og i 30nm radius rundt klasse B flyplasser og i og over klasse C airspace. Og DME og dual altimeter for å fly IFR? Neida Det er ikke verre nei? Når det er sagt trenger man jo ikke alt det. Det er fint mulig å komme ut på rett over $5000 for PPL hvis man står på litt selv også... Endret 27. april 2006 av bfisk Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Flyene man ser i "The Chase" er Dassault Mirage 2000-5F og Dornier/Dassault AlphaJet. bfisk; ja vi skal helst ha transponder, ettersom seilfly som tidl. sagt er ekstremt vansklig å se på radar PGA størrelse og byggemateriale. Golf luftrom er det som gjelder for oss seilflygere. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Noen som vet hvor en skaffe en tekset versjon av fullversjonen av "The chase" ? Har komt så langt at filmen heter Les Chevaliers du ciel Prøvde også på den lokale videosjappa, men der hadde de den ikke. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Den var neimen ikke lett å finne, ikke engelsk tekst heller? Amazon Endret 28. april 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Flyene man ser i "The Chase" er Dassault Mirage 2000-5F og Dornier/Dassault AlphaJet. 6001164[/snapback] På imdb.com er det en som skriver at det er : "There are not too many movies showing Mirages in action, in this case the Mirage 2000C and 2000D" Skriver også at de bruker en Airbus A340. Linky! Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jaja, 5F er vel kanskje en eldre utgave. De er helt like utvendig, så det er svært vansklig å se forskjell Ja, de bruker også en Airbus A340, i et annet klipp jeg har fra Les Chevaliers du Ciel, så er det formasjonsflyging med M2000 og A340. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå