Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må jeg si: dere har jammen vært flinke til å finne flybilder her.

 

Klarte de fleste uten å slå opp da :p

 

EDiT: Tips til dere som poster bilder: Er det et amerikansk fly med synlig serienummer er det en fordel å sladde disse da man kan slå opp nummeret og finne ut hva slags fly det er , hvor de har vært stasjonert o.s.v.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Ettersom jeg ikke vet svaret legger jeg heller ut noen bilder. Bildene er trykkbare.

 

Picture%20003_thumb.jpgPicture%20008_thumb.jpg

Picture%20009_thumb.jpgPicture%20011_thumb.jpg

 

Kan forumet ha thumbnails i steden for de store bildene? Tror noen med lav skjermoppløsning kan få problemer med sidescrolling.

 

Edit: Fiksa thumbs selv

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Heh, ok. Jeg klarte i alle fall å gjette riktig merke. Er Voodoo basert på F4, eller bare ligner de litt sånn likevel? Den stod ikke i boka mi, den er kanskje ikke i tjeneste lenger?

 

Du kan jo legge ut flere bilder.

 

Hvis du lar bildet stå i morgen kan det hende du får svar, da har kanskje andre flyeksperter våkna. Jeg kan ikke akkurat så mye.

Lenke til kommentar

Stemmer ikke.

 

The "Lavi" plane was supposed to be one of the most advanced combat planes in the world.

The planning of the plane was to serve the unique operational needs of the Israeli Air Force.

Already at the beginning of the project it became very doubtfull whether the State of Israel can afford the monetary burden deriving from such a large enterprise. On October 82' the Israeli Aircraft Industry began developing the "Lavi" plane.

On July 86' the "Lavi" was first shown in a ceremony held by the Aircraft Industry and 5 month's later (31/02/86) the first prototype "Lavi B-1" had it's first flight. Alltogether three prototypes were developed:

Prototype B-1: flew 53 flights and was dismanted for the purpose of modifying it and the testing of durability.

Prototype B-2: flew 28 flights and was transferred to the Israeli Air Force Museum.

Prototype B-3: Currently still flying for the testing of new systems.

During the government session on 30/08/87 it has been decided to stop the "Lavi" project.

 

Det var nok pengene som gjorde at Israel etterhvert kansellerte prosjektet, samtidig som de fikk knallgode tilbud av USA om F-16.

 

:)

 

Da er det vel min tur?

Denne skuta her, hva er det for en: fly4.jpg

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

"The IAI had produced three prototypes out of the originally-planned five when the Israeli government decided to cancel the project, on August 30th 1987, because of budget problems and bickering among various economic and political pressure groups. The Lavi's future was debated in the Israeli cabinet, where the decision to cancel the project was approved with a majority of only one vote, that of health minister Shoshana Arbeli-Almozlino.

The project was terminated after reaching prototype phase following considerable US pressure. Fearing the newly developed Lavi jet would jeopardize the superiority of the F-16 Fighting Falcon, Israel was presented with enticements it could not refuse for the termination of the project."

 

Ikke tvunget i den forstand, men de fikk tilbud på f-16 de ikke kunne motstå, nettopp fordi USA ikke ville at Lavi'en skulle ferdigstilles...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...