Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke jeg har sett noen "fly filmer" som ikke har vært teite på en eller annen måte.... noen som kommer på noen realistiske og godt lagede flyfilmer? Jeg synes flystyrten i Cast Away var bra, men det var jo ikke en flyfilm.

5966326[/snapback]

Lost ?

5967701[/snapback]

Lost er ikke noe flyfilm. Det faktum at det ligger en vraket Lockheed L-1011 TriStar på stranda, betyr ikke at det er en flyfilm/serie fordet.

Her har dere N783DL, som "spiller" flyvraket;

3544.jpg

Lenke til kommentar
Flight Plan er så utrolig lame. Hva skjer med at man kunne fått plass til en landsby i skjulte rom og whatnot i flyet? Vær så snill, liksom?

5965234[/snapback]

Ikke bare det, men alt det elektroniske utstyret, lys og instrumenter og det hele, er jo plugget sammen i en stor boks oppi taket på flyet ved bruk av jack-plugger? Hva faen?

5966354[/snapback]

Hehe. Si f.eks. en 737 - systems bayen er jo temmelig mye mer hardcore enn på fantasiflyet i flight plan. Og tittelen også - flight plan?

flightplan.gif

DET er en flight plan. :)

Lenke til kommentar

Var på Flymuseet her om dagen å så en flight plan for det norske flyselskap(var det ikke det hete i gamledager).

Den var rimelig tynn.

Der henger det faktisk en del bilder av russiske og norske fly sammens under den kalde krigen.

På den sivile delen henger det vassekte U2, et fantastisk seilfly.

Det står utstilla en del stempelmotorer der også, må si både de allierte og motstanderen lagde pene motorer for å være ww2.

BMW og MB hadde likt konsept, bare det at MB hadde 4 ventilers teknikk.

Den feteste motoren er v12'ern til Rolls, utrolig lekkert utført.

Skal ta meg en tur til Gardemoen for se på sammlingen som står der en vakker dag.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Var på Flymuseet her om dagen å så en flight plan for det norske flyselskap(var det ikke det hete i gamledager).

Den var rimelig tynn.

Der henger det faktisk en del bilder av russiske og norske fly sammens under den kalde krigen.

På den sivile delen henger det vassekte U2, et fantastisk seilfly.

Det står utstilla en del stempelmotorer der også, må si både de allierte og motstanderen lagde pene motorer for å være ww2.

BMW og MB hadde likt konsept, bare det at MB hadde 4 ventilers teknikk.

Den feteste motoren er v12'ern til Rolls, utrolig lekkert utført.

Skal ta meg en tur til Gardemoen for se på sammlingen som står der en vakker dag.

5968491[/snapback]

Samlingen på Gardermoen er absolutt verdt et besøk. :)

Lenke til kommentar

Flyet jeg postet var en Hawker Siddley 748, også kjent som Andover når den tjenestegjorde i Queen's Flight og RAF.

Flightplan er en helt latterlig film som jeg aldri skal se igjen!

www.patricksaviation.com - DER har du flyfilmer!

Lenke til kommentar
Den er underlig den der motorkonstruksjonen på dette flyet, er det en venturi effekt siden inntaket ikke ligger plant.

5968743[/snapback]

Det har vel ikke så mye å si at inntaket ikke er plant hvis motoren har like mye sug eller mer sug enn luftmotstanden til luftinntaket. (Hørtes det bare logisk ut i hodet mitt?) :)

Lenke til kommentar

Tenkte bare det at hvis man har ei "venturidyse"(bruker fordelen ved dysa) så vil det øke farten på luften inn til motoren for så å gi større effekt.

Det var i denne gata jeg tenkte første gang jeg så dette flyet.

Hva er effekten i forhold til de andre to?

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Tenkte bare det at hvis man har ei "venturidyse" så vil det øke farten på luften inn til motoren for så å gi større effekt.

Det var i denne gata jeg tenkte første gang jeg så dette flyet.

Hva er effekten i forhold til de andre to?

5968781[/snapback]

Skjønner poenget ditt. Mulig de har tenkt på akkurat det da de laget flyet på den måten..får sikker større effekt enn om man laget det på samme måten som DC-10/MD-11.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Slå meg selv litt her Aleks R og Bruker Wilhelm

Hæ nei, okey det hang flere bilder av avskjæring der og jeg blander helt sikkert her, dette må jeg få beklage (reise nordover å sjekke teksten på bildet).

Beklager

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Hæ nei, okey det hang flere bilder av avskjæring der og jeg blander helt sikkert her, dette må jeg få beklage (reise nordover å sjekke teksten på bildet).

Beklager

5969145[/snapback]

Kult at du har tatt bilde av det uansett. Var det en norsk Freedom Fighter som avskjærte Badgeren? Ikke så mye sånt som skjer nå lenger tror jeg, både det norske og russiske luftforsvaret er jo nesten ikke-ekstisterende.

edit: leif...

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...