Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antonov 225 ja, ikke alle flyplasser den kan lande på faktisk, flystripen må være litt høyere enn landskapet rundt stripa for at ikke vingene skal ta nedi bakken.

Vingene henger nemlig litt nedover når flyet står i ro, noe de ikke gjør oppe i luften.

Flyet kan heller ikke stå i ro på samme plass i flere timer, da gir asfalten etter pga tyngden, så flyet må flyttes litt med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Det er en MD-90 eller en 717 om du vil.

5928779[/snapback]

 

Stemmer det :)

5928798[/snapback]

 

Ganske enkelt å kjenne igjen.. nye motorer i forhold til MD-80 blant annet. Fattern var pilot på MD-90, MD-80, og DC-9 før han gikk over til 737 nå. Han sier MD-90 er som et jagerfly å regne i forhold til 737.. thrust vs tyngde osv. :)

 

edit: Hvem som helst, sleng opp et nytt bilde. Jeg har ingen flere interessante på pc'n

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
MD90 og 717 er jo ikke samme flyet. 717 er Boeing videreutvikling av MD90 - et prosjekt påbegynt av McD som MD95.

5931019[/snapback]

 

Det er riktig det du sier, men det er omtrent samme maskinen, eller hva? Om det er en MD-90 eller MD95, blir jo det samme som om det er en MD-80 (DC-9 Super 80) eller en MD-83/87 osv.. :) Hva er så forskjellene på MD-90 og MD-95/B717?

Lenke til kommentar

717 er en del kortere enn MD90, som var den lengste i serien fra DC9 og oppover. MTOW på MD90 er ca 160klbs, mens den er bare ca 110klbs på 717.

Selv om MD90 fikk glass cockpit, var den ikke på langt nær så sofistikert som cockpiten i 717, som i praksis er lik til den i MD11.

 

717 har også Rolls Royce motorer, mens MD90 har motorer fra IAE.

 

Selv om det såvidt jeg vet er bygget rundt samme skrog, har de lite teknologisk til felles, noe wikipedia underbygger:

The 717 had no commonality with other aircraft, even prior MD-80 and DC-9 aircraft upon which it was based. Although the 717 had operating costs 10% lower than the A318, airlines considering the 717 could not take advantage of the cost savings gained through commonality.

 

Noe som også førte til at dette avanserte, moderne og effektive flyet nå har hatt sine dager talte.

Lenke til kommentar
717 er en del kortere enn MD90, som var den lengste i serien fra DC9 og oppover. MTOW på MD90 er ca 160klbs, mens den er bare ca 110klbs på 717.

Selv om MD90 fikk glass cockpit, var den ikke på langt nær så sofistikert som cockpiten i 717, som i praksis er lik til den i MD11.

 

717 har også Rolls Royce motorer, mens MD90 har motorer fra IAE.

 

Selv om det såvidt jeg vet er bygget rundt samme skrog, har de lite teknologisk til felles, noe wikipedia underbygger:

The 717 had no commonality with other aircraft, even prior MD-80 and DC-9 aircraft upon which it was based. Although the 717 had operating costs 10% lower than the A318, airlines considering the 717 could not take advantage of the cost savings gained through commonality.

 

Noe som også førte til at dette avanserte, moderne og effektive flyet nå har hatt sine dager talte.

5931243[/snapback]

 

Da forstår jeg. Synd det gikk av med døden.. likte det flyet egentlig. Idiotisk av Boeing å forandre så mye at det ikke liknet på noe annet fly, teknisk.

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...