Havana Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er det Mil Mi-12 "Homer" du vil ha navnet på altså? Nytt fly, regner med denne blir i letteste laget: 5814878[/snapback] T-30? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Beklager, men det er feil Lenke til kommentar
Havana Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 jeg føler meg midreverdig:( Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det er en CL-41 aka CT-114 Tutor. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Det er en Fairey Battle du har der, Zlazman. Neste? Endret 29. mars 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Riktig det ja. Et bilde til lagt til Endret 29. mars 2006 av Zlatzman Lenke til kommentar
Havana Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 jeg tror, jeg tror a-26 invader Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det nok galt. Valgte et litt vanskelig fly så Aleks_r skulle ha noe å bryne seg på. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Bare må poste dette uffatelige fete bildet av en 747 jeg kom over Endret 29. mars 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ettersom ingen har klart utfordringen enda kan jeg informere om at det er en Martin A-30 Baltimore. Bare å slenge opp et nytt fly til gjetting om dere vil. Pent bilde av 747en der. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hva for noe herlighet er dette, og hva gjør den? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Det der er en Kruger type leading edge flaps, som gir vingen høyere krumming (beste norske ord jeg kom på i farten, men tenker på "camber", om det ble feil). I tillegg øker den arealet av vingen, slik at vingen gir mer løft ven ladning og letting. De opererer sammen med trailing edge flaps også, og kommer vel ut på et av de første trinnene med flaps om jeg ikke tar helt feil nå. Og, gidder ikke å finne frem noe bilde. Det får noen andre komme med. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Ah, caramba, Explorer. Vet du hvilket fly bildet er hentet fra? Forøvrig helt riktig med kruger leading edge flap. Den øker helt riktig camber og areal, men krugerflappen fungerer hovedsaklig ved å flytte stagneringspunktet lengre frem, og som denne typen, som er slotted, også ved å la høytrykk fra under vingen slipp gjennom slotten for å gjøre bindingslaget turbulent, for igjen å øke den kritiske angrepsvinkelen, som igjen kan gi mer løft. Eller noe sånt Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Nei, er ikke sikker på fly, men kan kanskje være en 737 (av motoren som henger og dingler så langt frem)? Boeing 727 brukte ihvertfall den typen flaps, som jeg kommer på i farten. Også, hvis vi skal pirke litt, så sørger faktisk slotten for å presse luft over oversiden av vingen, slik at luften "henger" bedre fast i vingen, før grenselaget/bindingslaget/boundary layer slipper taket, og vingen staller. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Den sitter på en 737-300 fra easyJet. Dette for ei skramlekasse? Endret 30. mars 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
Marius_r Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 sjallabais, brutter'n! what's cooking? tipper det er en nanchang q-5a fantan. Lenke til kommentar
Marius_r Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 hva er dette for noen røvere, a? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Yakovlev Yak 9 og Hawker Sea Fury. Neste bilde, værsåsnill? Lenke til kommentar
Marius_r Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) stemmer, brodern. har en luring til, for å kompensere litt for den over: Endret 30. mars 2006 av Marius_r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå