Aleks_r Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 De ble ikke tatt ut PGA for mye styrting, men fordi det ikke lenger var behov for dem. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Å... jeg husker de deisa i bakken en etter en. Derfor var det ekstra spennende å fly med dem. ^^ Små som en buss på vinger. Fine fly! Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ble vel ikke tatt ut for styrting? Ble vel tatt ut for å øke kapasiteten (Dash7) Uansett så var dette en fin liten traktor med belter, fløy uansett vær. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ja tøffe fly. Fløy dem på en tid da turbulens var gøy. Etter jeg kom hjem fra roskilde 2004 med et gammelt fly eid av et portugisisk flyselskap. Det flyet hadde tilsynelatende forskjellige deler på hver side. og fløy så sykt ustabilt. Kom inn for massiv turbulens og falt gud-vet-hvor-langt. Lyset gikk i kabinen. Folk i midtgangen falt. Folk skrek for sine liv. og sidemannen skalla nesten i baggasjeboksen over. Han fikk hele jusen sin over t-skjorta si. Det er den eneste gangen jeg har hatt bruk for sikkerhetsselene i flyet, og etter den turen har jeg hatt mer eller mindre flyskrekk. I forkant hadde jeg sett for mange flykræsj-inspeksjonsprogrammer på National Geographic Channel. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Twin Otteren (eller Twotter, som den gjerne kalles) skulle erstattes av Dash 7, men Dash 7 ble tatt ut av tjeneste før Twotteren gjorde. Mye av grunnen til at Twotteren fortsatt var i tjeneste så lenge som den var, har å gjøre med at ikke alle flyplasser som Widerøe fløy til kunne betjenes av Dash 8. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Twin Otteren (eller Twotter, som den gjerne kalles) skulle erstattes av Dash 7, men Dash 7 ble tatt ut av tjeneste før Twotteren gjorde. Mye av grunnen til at Twotteren fortsatt var i tjeneste så lenge som den var, har å gjøre med at ikke alle flyplasser som Widerøe fløy til kunne betjenes av Dash 8. 5754815[/snapback] Ja... noen av landingene på svolvær lyfthavn er ganske intense i sterk sønnavind. Dash 8 er et møkkafly. "Twotteren" og Dash 7 var begge mye råere imo. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 En bekjent av meg har en far som er skipper på Dash 8 i Widerøe, og dette er noe av det han har å si om maskinen (Dash 8-en): "Den er ikke bygga for å lande" - "det er som å lande en murstein på stylter" - "Det føles som om de glemte at den skulle fly, når de konstruerte den", og så videre. Personlig er nok Dornier Do328 en av de peneste twin turbopropene som finnes, Dash 8 er en kjip maskin. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Dash 8 Q400 er jo ikke så rent gæærn på passasjerkomfort, sammenliknet med si F50 og annen treskeverk. Men som ivrig pilotspire må jeg si jeg hadde gitt en nyre for å bli styrmann på D8 i Widerøe Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Kan noen fortelle meg hva dette er? Har ikke airbus'en Jetmotorer? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det har blitt besvart tidligere; det er en Aerospaceline Guppy eller Superguppy. Ingen som har svart på mitt enda, så her er svaret: Supermarine Scimitar. Nytt fly, noen? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Da legger jeg ut ett fly jeg Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Focke-Wulf FW190. Nytt? Edit: jeg tok skjeen i min egen hånd og la ut dette; hvilket fly er det? Endret 15. mars 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Sorry Aleks_r Er dette en eldre versjon av Belugaen? ThunderBolt den siste? (Vil Gjetning) Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Den kom før Belugaen, og jeg vil påstå at den er hele grunnen til at Airbus bygget Beluga. Airbus kjøpte seg etpar Aerospaceline SuperGuppyer, men jeg de er vel tatt ut av tjeneste nå grunnet alder og lastekapasitet. Den siste er ikke Thunderbolt nei. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det er en F-94 Starfire, basert på mitt første gjett T-33 / P-80 Shooting Star. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det er riktig, det er en Lockheed F-94 Starfire. Legger du ut nytt? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 *snike seg inn * Kjekt fly for sin tid: Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Ligner på en Mig-3 synes jeg. Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Siden ingen har lagt ut noe nytt bilde på et par dager, legger jeg ut et. Er ute etter helikoptere ikke Su-27en. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Er det Mil Mi-12 "Homer" du vil ha navnet på altså? Nytt fly, regner med denne blir i letteste laget: Endret 26. mars 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå