Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kan lite om flyet over, men det minnes meg at det var et forsøk på å presse ut det en kunne av fart på et propell fly, designet trakk ned på flyets andre egenskaper så det var ikke en god ide likevel.

correct me if i'm wrong

Lenke til kommentar
Og da slenger jeg opp denne:

5706402[/snapback]

Orao flyet

dette har markeringene til luftvåpenet til det tidligere[føderative sosialistiske republiken] jugoslavia...

som en ser er det rød stjerne på det, veldig forskjellig fra de flyene som etter 92 er i det serbiske flyvåpenet, der det er et svart kors istedenfor... :(

Et ganske genialt nærstøtte fly, det greide seg ganske bra i luftkrigen i 99'

det manøvrert seg usett, og kunne gjøre operasjoner i lav høyde, hadde nato fly kommet ned, i lav høyde for å oppdage det, hadde det greid seg bra, siden overlegenheten natos flyvåpen hadde i denne konflikten hadde forsvunet i "dogfights" som er i lav høyde.....

jeg tror motorne til flyet ble produsert i sarajevo bosnia og jeg er ikke sikker men er muglig at deler også ble laget i mostar, hvis det er noen som vet dette bedre så correct me, jeg er litt i tvil hvor hviken del ble laget......

beklager at jeg avbrøt leken, med gjett flyet, måtte bare få opp litt facts

håper det er i orden at jeg slenger meg på gjett flyet, jeg kan finne noen bilder etterhvert..

Endret av Havana
Lenke til kommentar

Legg merke til motorene på denne saken her, med propfan, skal visstnok være 30% mer effektivt enn turbofans, og samtidig gi høyere topphastighet enn turboprop. Ulempen med denne løsningen er at den bråker noe jævlig, det er nok en av grunnene til at den ikke er mer utbredt.

Og ja, hvilket fly er det? :p

post-33224-1141649201_thumb.jpg

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...