Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!

Anbefalte innlegg

Skulle vel minne om en Bombardier Challenger, dette.

Dette bildet tok jeg på vei hjem fra lang-cross-countryen min her for noen uker siden. Fløy KHYW-KABY-KTBR-KHYW. Dette er da på KTBR, Statesboro, Georgia, på rampen, på andre fuelstop. Begynner å mørkne ute, og bfisk er dritt lei av å fly. Ble 6,9 timer i loggboka på den turen, med konstant light turbulence størstedelen av turen, og 30kt headwind hele veien ned.

post-5910-1141260961_thumb.jpg

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1: Det er ikke mulig å bli dritt lei av å fly.

5687472[/snapback]

Wanna bet?

Landskapet over Georgia og South Carolina er helt padde flatt, med svært få interesasnte ting å se på. Turen var under såkalte VFR rules, dvs at det ikke er særlig mye spennende å høre på radioen. Lengste legget var på ca 4 timer, 290 nm, med en haug med headwind. Mye thermals og mer eller mindre konstant light chop gjør det utrolig slitsomt å fly. Flyet, en Cessna 172, er ikke utstyrt med noen form for autopilot eller wingleveller, og bråker ikke helt ubetydelig. Så når man da har håndfløyet og kikket ut av vinduet i fire timer, og vet at man er halvveis... jo. Da blir man lei. Heldigvis ble det litt mer action på vei hjem, med både medvind, skogbrann og radio relaying :)

Edit: la til litt flere bilder fra turen om det er noe spennende... Se spess på siste bildet, både hvordan det suger med motvind, og hvor lite det er så se på...

post-5910-1141332983_thumb.jpg

post-5910-1141333498_thumb.jpg

post-5910-1141333684_thumb.jpg

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Ååh!! Handley Page Victor! Det er en av mine favoritt-bombere, den tilhører jo V-Bomber generasjonen!! Nytt fly, vennligst!

Siden det er lov å poste bilder utenfor konkurransen, så vil jeg bare vise dere denne deilige og klassiske kombinasjonen;

JSJ_PC_English_Electric_Lightning_Mk_6.jpg

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...