Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående 737-systemer, så nevermind. Jeg drev og dikkederte med Wilcos 737PIC i FS2004, og fikk ikke autopiloten til å samarbeide. Lurte på om jeg alvorlig måtte revurdere å bli flyger, men etter litt research fant jeg ut at jeg mangla en DLL-fil til FS :)

Lenke til kommentar

Hvem eller hva er Kjølseth? Og var det gøy på fylla? :D

Hiver frem en ny en siden ikke du gjør det: :)

Edit: såvidt jeg vet var det dette flyet teorilæreren min nå fløy i sin tid, før han gikk over til å fly 737. Han snakker alltid bare om "the heavy i used to fly, mkay"...

Edit2: det ble feil bilde, det gitt. Riktig nå.

post-5910-1140910920_thumb.jpg

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Kjølsethsitt helikopter var et norsk forsøkshelikopter utviklet av Paul Kjølseth for å teste en teori han hadde om endring av bladvinkel. Det flyer du viser til er en C141 Starlifter. Og ja, det var moro :-)

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

De har rett, mine herrar - Dette er eit bilete av Kjølseth PK-1. Viss de nokonsinne er innom Forsvarets Flysamling på Gardermoen, kan de ta vidunderet i nærare åsyn. Det er litt av eit syn. Bensintanken, til dømes, er ei Jerrykanne som er bolta fast utanpå bakveggen på kabinen, med ein slange som går ut i botnen... :D

Som du seier, Aleks_r, så var det og eit veldig spesielt kontrollsystem på denne her, der pitch-vinkelen på rotorblada vert styrt indirekte av servoror, og ikkje direkte slik som er vanleg. Dette systemet har faktisk kome tilbake no, og vert brukt på helikopteret Kaman K1200 K-MAX. Så kanskje godeste Kjølseth var forut for si tid...? :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...