Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kina bruker jo sine J-7 fremdeles, og disse er basert på MiG-21, som er litt eldre enn F-4. De er veldig moderniserte, men Kina har ikke mye sjanse om det skulle bli invasjon.

(Nå er vel J-7 oppgradert siden 1960-årene, men tviler på at de hadde stått imot f.eks. F-15 eller andre moderne fly, selv om kineserne har utrolig mange slike).

Tror at Romania også bruker MiG-21, selv om de er oppgradert de også.

Lenke til kommentar

Det er en Avro Shackleton, en maskin som ble konstruert mot slutten av WW2. Den ble bygget om fra bombefly til maritimt patruljefly, omtrent som våre egne P-3'er. Storbritannia tok dem ut av tjeneste på 60-tallet, da den ble erstattet av BAe Nimrod, mens jeg tror Sør-Afrika ikke kvitta seg med dem før på 80-tallet engang! Den har 4 stk. RR Griffon-motorer, og kontraroterende propeller, det er nok fet låt i den for de som står utenfor, men ikke for de som sitter inni, tror nok man blir gal av den lyden der etter 8-10 timer på patrulje!

Lenke til kommentar
Bare sånn malapropos: noen av dere som har god peiling på 737-systemer?

5654267[/snapback]

God og god... Sjølv om eg har helikopterlappen sjølv, var det fixed wing eg måtte lese på, og 737 var det som vart bruka mykje som eksempel i bokverket vårt...

Kva var det du tenkte på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...