Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en SU-47, tidligere kalt SU-37.

5617970[/snapback]

Faktisk ikke, den het tidligere S-37, og var et eksperimentelt fly. Testene viste seg å være såpass bra at den fikk en egen benevnelse, SU-47 Berkut.

Er et lekkert fly, samme er SU-37 som ligner noe mer på en normal fighter. :cool:

Lenke til kommentar

5617970[/snapback]

Faktisk ikke, den het tidligere S-37, og var et eksperimentelt fly. Testene viste seg å være såpass bra at den fikk en egen benevnelse, SU-47 Berkut.

Er et lekkert fly, samme er SU-37 som ligner noe mer på en normal fighter. :cool:

5618717[/snapback]

Uen skulle ikke være med. SU-37 er basert på SU-27, jeg vet. :p

Lenke til kommentar

5617970[/snapback]

5618717[/snapback]

Dere har delvis rett begge to. SU-47 ble på det eksperimentelle stadiet kalt SU-37 Berkut, hvertfall sånn jeg har skjønt det. Og ja det er likt som Su-37, bare vingene som er vinklet forover.

Lenke til kommentar
Dere har delvis rett alle tre.

SU-47 ble kalt både S-37 Berkut og S-32 under utviklingen. I 2002 gikk de over til SU-47.

:p

5622622[/snapback]

Etter en liten research kan jeg si meg enig i den.

The Su-47 [initially known as the S-37] Berkut [Golden Eagle] is a testbed for developing technologies for the next generation of aircraft. The basic dimensions and weight of the Su-47 "Berkut" are similar to those of Su-37, although they are different aircraft, and the tail, nose and canopy are similar to those of the Su-35. The first two prototypes of this aircraft were evidently designated the S-32, and the S-37 designation was previously applied to an unrelated fighter project for a smaller delta wing single aircraft that was cancelled due to lack of funding.

The Su-47 features forward-swept wings, which promises a range of benefits in aerodynamics at subsonic speeds and at high angles of attack. The forward-swept wing, which enables the aircraft to increase its range and its manoeuvrability at high altitude, makes extensive use of composite materials. The aircraft has large canards mounted on the intake side, close to the leading edge of the wing. The vertical stabilizers are canted slightly outward [not inward, as previously believed], and two large auxiliary intake doors are visible on the center fuselage section. It is unclear which engines are used on this aircraft. The two powerplants are at the moment D-30F6 turbojets which are normaly used at the MiG-31M, while the second prototype uses the Ljulka AL-37FU turbojet with thrust vectoring. The Su-47 is an experimental program for developing fifth-generation technologies.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Det står jo at Eurocontrol sendte opp et fly, og disse har vel hovedsete i Nederland, såvidt jeg vet. Både det nederlandske og belgiske flyvåpenet har F-16, og det er jo ikke bekreftet at det faktisk var et tysk fly, selv om piloten sa det.

Tipper heller på at det var et nederlandsk F-16. :)

De har noen MIG-29, så et par bilder fra operation Enduring Freedom.

Noen som tar denne?

post-61018-1140256968_thumb.jpg

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...