AiKi Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Det ligner veldig på et Supermarine Spiteful, men jeg er ikke helt sikker... Edit: Er nok ikke det. Britene var visst veldig flinke til å lage fly som lignet på hverandre rundt 1940... Endret 28. januar 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
EJN Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Er det en Hawker? En slags Tempest eller Hurricane eller noe? Endret 28. januar 2006 av Baron Ereksjon Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Det er fransk 5514310[/snapback] Dewoitine D.520? (Ikke siter meg på stavingen) Lenke til kommentar
EJN Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Eller en Caudron av et eller annet slag? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 det er ett VB10-01 http://www.tgplanes.com/Public/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=995 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hva med denne, da? Edit: Hm, vet at det er copyright etc. på bildet, men siden det er en såpass sær prototyp, tror jeg man trenger det. (Ikke nødvendigvis Aleks_r) Endret 29. januar 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
EJN Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Haha, en "flyvende pannekake", Vought F5U. Slenger opp en enkel en: Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Er vel et Avro Lancaster. Hva med denne bomberen, da? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Oie!! Tupolev Tu-95, NATO-kodenavn "Bear". Med 4 stk Ivchenko turboproper på 14,400 HK hver, så cruiser den fortere enn en 737!! Hvilket fly er dette: Endret 30. januar 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Det er en prototypemaskin fra et ganske kjent firma faktisk, men de er ikke mest kjent for å bygge fly, men utskytningsseter: Martin Baker. Det er en Martin Baker MB-5 Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Tar og legger ut dette her jeg; Alle som har spilt litt Flightsimulator kjenner igjen dette flyet. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Mooney Bravo? Trebladet CSP, highperformance complex maskin dette. Fint fly Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Mooney M20M Bravo ja, helt riktig! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Da lurer jeg på hva dette er? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Avro (RJ85 eller RJ100)? SAS selskap dette. Har ikke noe legge opp, så isteden lurer jeg på hva var den første militære maskinen som fløy over Alpene? Har leita etter denne maskinen på nettet, husker selvfølgelig ikke navnet. Maskinen er en 4 Turbopropp? proppeller, Russisk maskin fra 50/60 tallet. Faktisk en meget flott sak. Kan det være forgjengeren til "kjehaako" bidrag? Endret 5. februar 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) I og med at det er Blue1 så regner jeg med at det er BAe 146 og ikke Avro RJ100 eller RJ85. Gjett om jeg tok feil da; Blue1 har jo bare RJ100 og RJ85 (og etpar SAAB 2000)! Endret 5. februar 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Sakser kjapt fra wikipedia: The BAe 146 (also known as the Avro RJ) is a medium-sized commercial aircraft manufactured by BAE Systems. Hawker Siddeley Aviation carried out the original design in 1973 using the designation HS146, but soon abandoned the project as a result of the world economic downturn resulting from the oil crisis. Low-key development proceeded, however, and in 1978 British Aerospace, Hawker Siddeley's corporate successor, re-launched the project. Production began in 1983 with the series 100, carrying 70 - 84 passengers, and ended during the 2001 world slump in the aviation market. The type name "Avro RJ" superseded "BAe 146" in 1993 in a new joint venture. The Avro RJ comes in three sizes: for 70, 85 and 100 passengers. All three sizes have the same cockpit, engines and operations. Turbofan engines from Honeywell Inc., housed in newly designed nacelles, replaced the original Lycoming engines. Production of this aircraft has ended with the final four aircraft being delivered in October/November 2003. Many airlines will replace the Avro/BAe with the Boeing 717, Airbus A318, Bombardier CRJ 700, or EMBRAER models such as the EMBRAER 170 and EMBRAER 190. The Avro RJ family of aircraft was built at the BAE Systems Regional Aircraft Centre at the historic Avro Airfield at Woodford in England. 166 Avro RJ aircraft were delivered between 1993 and 2002. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hmm, mente cockpiten på RJ og 146 var forskjellige? Jaja, da er det vel bare noe jeg ikke har fått med meg :-) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det er godt mulig. Sist gang jeg fløy BAe146 hadde den iaff oldfashioned steamgauge cockpit. Om jeg ikke tar helt feil fikk Avro RJ modellene Honeywell Primus avionikk... Det er pretty sweet shit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå