Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktig, riktig, PK. Gulfstream IV it is! Det du har trylla fram er vel gjerne en Raytheon Beech King Air om jeg ikke tar helt feil. Så ut som den var over Chicago, også?

 

edit; er vel en såkalt super king air, eller king air 350, også?

 

edit2: her kommer et nytt fly til dere. En av mine absolutte favoritter gjennom tidene - skulle gitt mye for å få fly en slik en. Var en nyvinning da den ble lansert - den var stillere, brukte mindre drivstoff og var mer avansert enn sine konkurrenter. Også første fly godkjent for såkalte ILS cat 3c landinger - autoland i null sikt. Delta opererte den største flåten, men satte siste maskinen på bakken for godt i 2002. Siste produksjonsår var vel på midten av 80-tallet en gang. Så - hvilken maskin er da dette?

post-5910-1137952715_thumb.jpg

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Var riktig det, var en King Air 350. Og det du har der er vel en Lockheed L-1011 kan jeg tenke meg? Veldig tøft fly  :dribble:

 

Neste fly er en jet-trainer fra en produsent man vanligvis forbinder med avslappene småfly:

5481506[/snapback]

 

Cessna "Husker ikke nummeret nå", kallenavnet er vel Tweety Bird...

Lenke til kommentar
Var riktig det, var en King Air 350. Og det du har der er vel en Lockheed L-1011 kan jeg tenke meg? Veldig tøft fly  :dribble:

 

Neste fly er en jet-trainer fra en produsent man vanligvis forbinder med avslappene småfly:

5481506[/snapback]

 

Cessna "Husker ikke nummeret nå", kallenavnet er vel Tweety Bird...

5481832[/snapback]

 

Godkjenner det jeg :D

Var en cessna T-37

Lenke til kommentar
Fin maskin den Lockheed L-1011, hva var grunnen for den pussige motorkonstruksjonen?

 

Regner med at FanDisken står oppe ved inntaket, blir varmt dette med den skråstilte konstruksjonen.

5482487[/snapback]

 

En jetmotor består av tre hoved-deler. Du har compressoren helt i front, som er en serie av blader som komprimerer luften. Deretter har du tennkammeret, hvor bensin blir spøytet inn i den komprimerte luften og antennes. Eksplosjonen skyver luften raskt gjennom turbinen, som via en aksling driver compressoren i front.

 

components_01.jpg

 

Derfor er det litt vanskelig og lage en jetmotor som er vinklet, og i tilfelle med L-1011 ligger nok motoren under sideroret, og inntaket du ser er bare en duct som leder luften ned til motoren.

 

Motoren i halen yter mindre enn de andre motorene, men den er stillere, og mer driftsikker. (ifølge wikipedia)

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...