bfisk Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Noen av kara her som har lyst til å vinkle litt inn mot sivile fly? Eller er det bare sære gamle russiske fightere som er gamet her? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Sivilt fly, vakker sak også Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Oh, for the love! Douglas DC-3 Dakota Nå, hva er dette for et kråkefly? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 To heftige krigsmaskiner, Supermarine Spitfire og en P-51 Mustang. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Oh, for the love! Douglas DC-3 Dakota Nå, hva er dette for et kråkefly? 5439460[/snapback] Er vel en Mitsubishi MU-2 tenker jeg.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Stemmer det, Aleks_r. Din tur! Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Prøver meg med den vesle karen her jeg. Hva er det for en? Sikkert for lett. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Svare for meg selv igjen da: det er en Scaled Composties (Rutan) ARES. Nestemann, kjør på. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Sikkert for lett.Neppe derfor ingen svarte... Men anyhow: edit: ikke gidd å kikk opp tailnr, gutta. Det er ikke lov Endret 22. januar 2006 av bfisk Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Er en Gulfstream Aerospace G-IV Fortsetter i noelunde samme bane: Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Haleroret+vingetuppene skriker Learjet her.. Men så var det motorne.. Learjet har vel turbojet's under halen Den var tough.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Riktig, riktig, PK. Gulfstream IV it is! Det du har trylla fram er vel gjerne en Raytheon Beech King Air om jeg ikke tar helt feil. Så ut som den var over Chicago, også? edit; er vel en såkalt super king air, eller king air 350, også? edit2: her kommer et nytt fly til dere. En av mine absolutte favoritter gjennom tidene - skulle gitt mye for å få fly en slik en. Var en nyvinning da den ble lansert - den var stillere, brukte mindre drivstoff og var mer avansert enn sine konkurrenter. Også første fly godkjent for såkalte ILS cat 3c landinger - autoland i null sikt. Delta opererte den største flåten, men satte siste maskinen på bakken for godt i 2002. Siste produksjonsår var vel på midten av 80-tallet en gang. Så - hvilken maskin er da dette? Endret 22. januar 2006 av bfisk Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Var riktig det, var en King Air 350. Og det du har der er vel en Lockheed L-1011 kan jeg tenke meg? Veldig tøft fly Neste fly er en jet-trainer fra en produsent man vanligvis forbinder med avslappene småfly: Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Var riktig det, var en King Air 350. Og det du har der er vel en Lockheed L-1011 kan jeg tenke meg? Veldig tøft fly Neste fly er en jet-trainer fra en produsent man vanligvis forbinder med avslappene småfly: 5481506[/snapback] Cessna "Husker ikke nummeret nå", kallenavnet er vel Tweety Bird... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Var riktig det, var en King Air 350. Og det du har der er vel en Lockheed L-1011 kan jeg tenke meg? Veldig tøft fly Neste fly er en jet-trainer fra en produsent man vanligvis forbinder med avslappene småfly: 5481506[/snapback] Cessna "Husker ikke nummeret nå", kallenavnet er vel Tweety Bird... 5481832[/snapback] Godkjenner det jeg Var en cessna T-37 Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Fin maskin den Lockheed L-1011, hva var grunnen for den pussige motorkonstruksjonen? Regner med at FanDisken står oppe ved inntaket, blir varmt dette med den skråstilte konstruksjonen. Endret 22. januar 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Fin maskin den Lockheed L-1011, hva var grunnen for den pussige motorkonstruksjonen? Regner med at FanDisken står oppe ved inntaket, blir varmt dette med den skråstilte konstruksjonen. 5482487[/snapback] En jetmotor består av tre hoved-deler. Du har compressoren helt i front, som er en serie av blader som komprimerer luften. Deretter har du tennkammeret, hvor bensin blir spøytet inn i den komprimerte luften og antennes. Eksplosjonen skyver luften raskt gjennom turbinen, som via en aksling driver compressoren i front. Derfor er det litt vanskelig og lage en jetmotor som er vinklet, og i tilfelle med L-1011 ligger nok motoren under sideroret, og inntaket du ser er bare en duct som leder luften ned til motoren. Motoren i halen yter mindre enn de andre motorene, men den er stillere, og mer driftsikker. (ifølge wikipedia) Endret 22. januar 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Legger ut ett nytt bilde jeg Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Trippel 7? Klar over jetmotorens oppbygging. Tenkte kanskje motoren var skråstilt. Endret 22. januar 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå