nd4spd Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Ahaha! Du blir nok ikke kvitt meg så lett nei. Flyet over der er en MiG-35, project 144. Var det ikke MiG-42, 1-44? Endret 1. juli 2005 av nd4spd Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 *danse* skal på flystevne i sunderland i sommer b52 Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Ahaha! Du blir nok ikke kvitt meg så lett nei. Flyet over der er en MiG-35, project 144. Var det ikke MiG-42, 1-44? Det skulle være 1.44 der ja, men flyet er MiG 35. Se selv Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 *danse* skal på flystevne i sunderland i sommer b52 jepp sjukt hvor mange bomber de klarer å stappe inni det Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 *danse* skal på flystevne i sunderland i sommer b52 jepp sjukt hvor mange bomber de klarer å stappe inni det Tja.. Egentlig ikke. B-52 er jo ganske enormt av størelse, og med 8 turbojet motorer (turbofan for B-52H utgavene) så skulle den jo greie å bære ganske store mengder last. Er jo også forsåvidt ganske sykt å se når bombene faller ut av den også (hint, teppebombing). Da faller de tett Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 *danse* skal på flystevne i sunderland i sommer b52 jepp sjukt hvor mange bomber de klarer å stappe inni det Tja.. Egentlig ikke. B-52 er jo ganske enormt av størelse, og med 8 turbojet motorer (turbofan for B-52H utgavene) så skulle den jo greie å bære ganske store mengder last. Er jo også forsåvidt ganske sykt å se når bombene faller ut av den også (hint, teppebombing). Da faller de tett lurer på om de kunne vunnet en verdenskrig hvis de stappa full Antanov 225 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Bombefly kan ta utrolig mange bomber, det er ufattelig så mye ødeleggelse ett enkelt fly kan forårsake, selv uten atomvåpen. Grand Slam sluppet fra Lancaster Grand Slam til høyre, Tall Boy i midten, og en mann til venstre En B1B slipper 84 mk82 bomber Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Vet ikke om det er postet før men SU-27 er kuleste flyet jeg vet om Koser meg Flanker 2.0 simulatoren nesten hver dag. OT: Finnes det andre flysimulatorer med SU-27 enn Flanker 2.0? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg har et spill som bare heter Su-27 Flanker, det kom ut i 1995 så jeg har ikke spilt det så mye i det siste. Jeg tror det har blitt postet noen bilder av Flanker tidligere i tråden, men fler bilder skader aldri. Særlig ikke av et så fint fly. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Vet ikke om det er postet før men SU-27 er kuleste flyet jeg vet om Koser meg Flanker 2.0 simulatoren nesten hver dag. OT: Finnes det andre flysimulatorer med SU-27 enn Flanker 2.0? Russerne har jo kommet opp med endel modifikasjoner av den i den senere tid der den har blitt enda tøffere. Tenker blant annet på SU-35/37. De er dog ikke så utrolig overlegen mot nyere ameriakanske fly. Se denne artikkelen på Wikipedia der det er en sammenligning på mange av dagens kampfly. Her kommer det frem at en F/A-22 har en "kill-ratio" på 10,1:1 mot SU-35. Dvs. F/A-22 skyter ned 10,1 (en liten vingespiss sammen med 10 fly ) før den selv blir skutt ned. Skal sies at F-16C har en "kill-ratio" på 0,3:1 mot samme SU-35. Selv har jeg litt sansen for svenske fly, deriblant JAS-39 Gripen og Saab-37 Viggen. JAS-39 Gripen Saab-37 Viggen Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Her er også en av mine favoritter: SU-33, hangarskip utgaven av SU-27. Jeg elsker russiske fly Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Vet ikke om det er postet før men SU-27 er kuleste flyet jeg vet om Koser meg Flanker 2.0 simulatoren nesten hver dag. OT: Finnes det andre flysimulatorer med SU-27 enn Flanker 2.0? Lock On: Modern Air Combat har både su-27 og su-33 Er forøvrig enig, su-27 er ett av de feteste jagerflyene De er dog ikke så utrolig overlegen mot nyere ameriakanske fly. Se denne artikkelen på Wikipedia der det er en sammenligning på mange av dagens kampfly. Her kommer det frem at en F/A-22 har en "kill-ratio" på 10,1:1 mot SU-35. Dvs. F/A-22 skyter ned 10,1 (en liten vingespiss sammen med 10 fly tongue.gif ) før den selv blir skutt ned. Ville ikke stolt helt på de tallene. F/A-22 er jo ikke operativt enda, og har ikke sett kamp. Kommer også litt an på situasjonen, F/A-22 angriper på avstand, uten å se fienden engang. Kommer den dog i nærkamp med en Su-27 eller Su-33 anhenger utfallet mest av pilotens dyktighet. Tviler også på at F-16 hadde hatt så dårlig kill-ratio mot en Su-33. De nyeste F-16 er jo toppmoderne, og har sikkert mye bedre våpensystemer enn en Su-33... Endret 3. juli 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) fantasi tall som det er høyst tvilsomme ja. men så er SU35/37 i tjeneste i dag, mens Raptor ikke ennå er... det har altså en generasjons forsprang... (er det bare jeg som hater navnet på F22? jeg mener... oppkalt etter jurassic park?? ) edit: tenk dere ett sukhoi fly hvis de hadde $71.7 billion i utviklingspenger, og $256.9 mill per fly til rådighet Endret 3. juli 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Er nettopp det MrLee, russerne er fattig. Pilotene deres er heller ikke særlig god, siden de får veldig lite trening grunnet elendig økonomi, men USA's piloter får masse trening i topp moderne fly... Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) fantasi tall som det er høyst tvilsomme ja. men så er SU35/37 i tjeneste i dag, mens Raptor ikke ennå er... det har altså en generasjons forsprang... (er det bare jeg som hater navnet på F22? jeg mener... oppkalt etter jurassic park?? ) edit: tenk dere ett sukhoi fly hvis de hadde $71.7 billion i utviklingspenger, og $256.9 mill per fly til rådighet F/A-22 skulle egentlig få navnet F/A-22 Rapier men så gikk det plutselig opp for en av smartingene ved Lockheed Martin at navnet Rapier er brukt på et annet fly av North American, XF-108. Dette skulle være en mach 3 interceptor jager og skulle brukes som følgefly til XB-70 Valkyrie. Den skulle også beskytte Valkyrien når den var på bombeoppdrag med atomvåpen over kommunistene. Kommunsiter = Endret 3. juli 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Flysport: Red Bull Air Race World Series på viasat sport 1 nå. Utrolig tøft å se på. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ingen som vet hvilket fly dette er? I så tilfelle blir jeg å legge opp bilde av nytt fly om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Falcon et eller annet, eller Gulfstream et eller annet? Edit: Falcon 2000? Forsetter med samme type fly: Endret 4. juli 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 fantasi tall som det er høyst tvilsomme ja. men så er SU35/37 i tjeneste i dag, mens Raptor ikke ennå er... det har altså en generasjons forsprang... (er det bare jeg som hater navnet på F22? jeg mener... oppkalt etter jurassic park?? ) edit: tenk dere ett sukhoi fly hvis de hadde $71.7 billion i utviklingspenger, og $256.9 mill per fly til rådighet F/A-22 skulle egentlig få navnet F/A-22 Rapier men så gikk det plutselig opp for en av smartingene ved Lockheed Martin at navnet Rapier er brukt på et annet fly av North American, XF-108. Dette skulle være en mach 3 interceptor jager og skulle brukes som følgefly til XB-70 Valkyrie. Den skulle også beskytte Valkyrien når den var på bombeoppdrag med atomvåpen over kommunistene. Kommunsiter = Vel, egentlig så het det "Lightning II", så fant en eller annen idiot general i flyvåpenet der borte at "Raptor" var ett bra navn på grunn av populariteten til Jurassic Park filmene.. (men ja, de var innom "Rapier" på veien) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå