Millmax Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Dassault Falcon 2000EX, tilhørende Michael Schumacher Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 digger mig's,..... er det vanskelig å få fly lappen? tar det lang tid er det dyrt?+ Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg tror: etter 4-6 månders kurs en gang i uken Test/Exam i: -Human Performance -Navigasjon -Lover og bestemmelser -Aerodynamikk, motor ytelse osv og 30-45 flytimer som kjøre timer. Det koster vel ca 1000,- per flytime og et beløp for teorikurset. http://www.bliflyger.no/ - Go nuts. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 skal vurdere det, er det noen som har erfaring som kaptein eller noe lignene er det gøy? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Chilfinger: Ta kontakt med din nærmeste flyklubb og bestill en prøvetur. Du kan gjerne ta med dame / kompis etc. Turen varer ca en time og koster ca 1000 kr. Underveis får du fly en del selv. Da finner du lett ut om det er noe som passer for deg. Privatlappen koster ca 60' +- http://www.nak.no/motor/html/klubber.html gir en liste over alle landets registrerte flyklubber. Lykke til, it's fun up there! Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Fant et nydelig bilde nå nettopp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Blackbird er jo nydelig da. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Kjøre igang tråden litt igjen. Dette er et litt spesielt fly, Kawasaki XP-1, splitter nytt og japanskutviklet maritimt patruljefly, som jeg regner med at etterhvert skal ta over for Orionene som japanerne flyr nå. Video av jomfruturen: Skal også nevnes at XP-1 faktisk har verdens første FBL, eller Fly By Light-system, altså fiberoptiske kabler. Motorene den etterhvert skal utrustes med, vil også være av japansk fabrikat Endret 11. november 2007 av Aleks_r Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Skal også nevnes at XP-1 faktisk har verdens første FBL, eller Fly By Light-system, altså fiberoptiske kabler. Motorene den etterhvert skal utrustes med, vil også være av japansk fabrikat Ikke helt riktig det der, Eurocopter var først ute med Fly by light-system på en prøveversjon av EC-135, allerede i 2002 Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Okay, da er det kilden min som er feil. Kan være at de mente at det blir det første flyet som blir serieprodusert med FBL Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er det andre fordeler enn lettere fly FBL gir? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Tja, kan tenke meg at det vil bli raskere respons da, ettersom alle kontrollsignaler går med lysets hastighet. Forøvrig tror jeg vi kan være glad for at vi valgte å henge oss på NHI NH90-vognen, når vi valgte nye fregatthelikoptre; danskene og engelskmennene har store problemer med sine EH101: Dyre redningshelikopter Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Trist å se at en slik flott tråd er dø, så prøver å vekke den til live igjen med et bilde av et vakkert passasjerfly, Boeing 787. Er få fly som er penere enn det, i såfall er det klassikere som DC3. EDIT: Forresten, legger ut en liten quiz, hvilket fly er dette?: (bildet er tatt av meg) Endret 2. mars 2008 av Arekey Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ser for meg ut som en Fokker 70 eller 100. Satser på 100. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jepp, du har rett Aleks,det er et Fokker 100 innleid av Widerøe som midlertidig erstatning for Q400, selskapet som eier flyet heter forøvrig Blue Line og kommer fra Frankrike. Når jeg fløy med flyet var det fransk bestning ombord, så det var litt vrient å forstå hva dem sa på høyttaler anlegget (de snakket engelsk, men med fransk aksent). EDIT: Blue Lines flåte består forresten av 8 MD83 og 3 Fokker 100. Endret 8. mars 2008 av Arekey Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg har en liten quiz. Hvilket fly er dette? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jepp, riktig Ekstremt flott fly det der Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er ikke så ille fly nei, har faktisk et Boeing 727 i sølv er et smykke.. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Kjører på igjen; Dette er en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå