Gå til innhold

Forumets fly- og bildetråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chilfinger: Ta kontakt med din nærmeste flyklubb og bestill en prøvetur. Du kan gjerne ta med dame / kompis etc. Turen varer ca en time og koster ca 1000 kr. Underveis får du fly en del selv. Da finner du lett ut om det er noe som passer for deg. Privatlappen koster ca 60' +-

http://www.nak.no/motor/html/klubber.html gir en liste over alle landets registrerte flyklubber.

Lykke til, it's fun up there!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Kjøre igang tråden litt igjen. Dette er et litt spesielt fly, Kawasaki XP-1, splitter nytt og japanskutviklet maritimt patruljefly, som jeg regner med at etterhvert skal ta over for Orionene som japanerne flyr nå.

 

XP-1Ef.jpg

 

Video av jomfruturen:

 

Skal også nevnes at XP-1 faktisk har verdens første FBL, eller Fly By Light-system, altså fiberoptiske kabler. Motorene den etterhvert skal utrustes med, vil også være av japansk fabrikat :dremel:

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Trist å se at en slik flott tråd er dø, så prøver å vekke den til live igjen med et bilde av et vakkert passasjerfly, Boeing 787.

Er få fly som er penere enn det, i såfall er det klassikere som DC3.

 

1240280.jpg

 

 

EDIT:

Forresten, legger ut en liten quiz, hvilket fly er dette?:

(bildet er tatt av meg)

post-103196-1204468987_thumb.jpg

Endret av Arekey
Lenke til kommentar

Jepp, du har rett Aleks,det er et Fokker 100 innleid av Widerøe som midlertidig erstatning for Q400, selskapet som eier flyet heter forøvrig Blue Line og kommer fra Frankrike. Når jeg fløy med flyet var det fransk bestning ombord, så det var litt vrient å forstå hva dem sa på høyttaler anlegget :p (de snakket engelsk, men med fransk aksent).

 

EDIT: Blue Lines flåte består forresten av 8 MD83 og 3 Fokker 100.

Endret av Arekey
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...