Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Er ikke en F-9A panther.... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Antonov 225: http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_225Og ta en titt på verdens største helikopter, det er imponerende Mi-26: http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-26 Russerne har skjønt det, større er best Hvor er dette på lista da? Det er jo enormt. Mil Mi-12 Den var jo bare latterlig kult Fant ikke mye info om den på nettet, er det tiltrotor? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Antonov 225: http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_225Og ta en titt på verdens største helikopter, det er imponerende Mi-26: http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-26 Russerne har skjønt det, større er best Hvor er dette på lista da? Det er jo enormt. Mil Mi-12 Den var jo bare latterlig kult Fant ikke mye info om den på nettet, er det tiltrotor? Så vidt jeg kan se på denne siden er Mil Mi-12 verdens størtse helikopter. Men det ble aldri satt i produksjon bortsett fra noen prototyper. Det er et helikopter med sidestilte rotorer, ikke tilt-rotor. Endret 20. juni 2005 av ZLatzman Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Har vært er vel stikkordet. Så vidt jeg vet er ikke dette helikopteret operativt lengre. Blir det samme som å si at Howard Hughes "Spruce Goose" er verdens største fly, siden det faktisk hadde ett større vingespenn enn An-225. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har vært er vel stikkordet. Så vidt jeg vet er ikke dette helikopteret operativt lengre. Blir det samme som å si at Howard Hughes "Spruce Goose" er verdens største fly, siden det faktisk hadde ett større vingespenn enn An-225. Du har vel et poeng der, men det er litt forskjell. Hughes H-4 Hercules har fløyet en gang, og nådde en maksimumshøyde på 10m. Mi-12 har fløyet flere ganger, det har blant annet løftet 40 tonn til 2200 meter. Jeg ville heller sammenlignet med for eksempel XB-70 Valkyrie. (men denne har kanskje ikke noen rekorder?) Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Har vært er vel stikkordet. Så vidt jeg vet er ikke dette helikopteret operativt lengre. Blir det samme som å si at Howard Hughes "Spruce Goose" er verdens største fly, siden det faktisk hadde ett større vingespenn enn An-225. Du har vel et poeng der, men det er litt forskjell. Hughes H-4 Hercules har fløyet en gang, og nådde en maksimumshøyde på 10m. Mi-12 har fløyet flere ganger, det har blant annet løftet 40 tonn til 2200 meter. Jeg ville heller sammenlignet med for eksempel XB-70 Valkyrie. (men denne har kanskje ikke noen rekorder?) XB-70 har en rekord som jeg vet om (dvs Wikipedia ), den har det høyeste lift/drag-ratio for et bemannet fly. Dvs at vingen/flyet produserer mest løft i forhold til luftmotstand enn noe annet bemannet fly. Hvor meningsfull den rekorden er er ett annet spørsmål Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Flyet jeg postet tidligere var en F2- Banshee. Da kan gjerne noen andre poste ett bilde.... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hva slags doning er dette? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 WSK-PZL-Mielec TS-11 Iskra Lenke til kommentar
audhage Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Legger inn bilde i morra jeg. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hva slags flymaskin er dette? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Grumman F6F Hellcat? Svært usikker Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 må bare si at denne posten var genial for anskaffing a bakrundsbilder.. Men kan ikke noen legge ut noen bilder a kamp helekoptere.. (helst med oppløsning på 1280x1024) Lenke til kommentar
audhage Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Her kommer bildet. Hvilket merke+produsent er NAF-flyet? Mvh Audun Hagen EDIT: Det er faktisk faren min sitt fly. Endret 22. juni 2005 av audhage Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Det er vel en TB9 Tampico, tror jeg. Det er i allefall en TB9, laget av SOCATA. ZLatzman: det er feil. Det er en Grumman F-8F Bearcat. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Stemmer det. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Da er det vel jaggu min tur igjen, da? http://img.photobucket.com/albums/v55/Aleks_r/fly9.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå