SebRam Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Skal kjøpe meg ny Harddisk til min Shuttle SB95PV2 (S-ATA) etter som en Raptor disk ble for lite Har valgt ut disse 3 harddiskene som jeg har fått anbefalninger av, og som jeg tror passer best. Kriterier: - Minst mulig støy - Ytelse - Kjøling - Kapasitet - Pris (Absolutte makspris: 1500,-) Disse 3 harddiskene har jeg valgt ut: - Samsung Spinpoint 200/250GB - Seagate Barracuda 200/250GB - Hitachi Deskstar 250GB Hvilken harddisk ville du valgt, hvis støy, varme og ytelse var de viktigste elementene? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg ville valgt en Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA NCQ-disk, har to selv, og anbefaler de! Lenke til kommentar
bernini Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Samsung har vel de kjøligste og mest stillegående diskene så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Seagate har hatt litt problemer med kanttring på SATA diskene sine. Dersom tempratur er viktig, vet jeg Hitachi diskene scorer veldig bra i testene. Dette vil du også se hvis du undersøker strømforbruket til diskene. Samsung er også en veldig stille og kjølig disk. Anbefaler hitachi og samsung i den rekkefølgen, ettersom Seagate har litt søkestøy. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hitachi kommer jeg aldri til å legge mine hender på, og Samsung er, på grunn av svært lavt støynivå, ikke blandt de kaldeste. WD og Seagate er bra allroundere, men Seagate er nok hakket stillere, og har i tillegg 5 års garanti. Mitt valg ville altså ha vært Seagate, og det sier jeg etter å ha hatt tre trøblete IBM (Hitachi) disker og 7-8 problemfrie WD'er. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Ang. det med knatring på Seagate-disker: Jeg har kun hørt det to ganger i løpet av over 6 mnd. og da var det kun noen små lyder jeg knapt merka over noen få timer EDIT: Temperaturer: Jeg har 4 disker, de ligger helt oppi hverandre, og de ligger jevnt på ca. 30-35*C, så det burde være godt nok Endret 13. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Etter å ha lest at Hitachi Deskstar 7K250 250GB hadde liten støy, ikke altfor dårlig kjøling, men var også rask så har jeg bestemt meg for en slik harddisk rett etter sommerferien Det eneste jeg er litt usikker på er om Shuttlen min støtter S-ATA 2, (SB95PV2) men så vidt jeg vet bruker vel WD Raptor 74GB samme S-ATA "teknologi" som Deskstar 7K250 250GB? Endret 13. juni 2005 av SebRam Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 prøver meg på en aldri så liten *bump* Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Okey, da satser vi på det Hitachi Deskstar 7k250 250GB, Zalman GPU kjøler + litt artic silver blir bestilt om ikke altfor lenge Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Etter å ha lest at Hitachi Deskstar 7K250 250GB hadde liten støy, ikke altfor dårlig kjøling, men var også rask så har jeg bestemt meg for en slik harddisk rett etter sommerferien Det eneste jeg er litt usikker på er om Shuttlen min støtter S-ATA 2, (SB95PV2) men så vidt jeg vet bruker vel WD Raptor 74GB samme S-ATA "teknologi" som Deskstar 7K250 250GB? XPC SB95P V2 Specs støtter bare sata-1 (150) Storage (4) Serial ATA 150 headers RAID (0, 1) with Intel® Matrix Storage Technology (1) FDD header (1) IDE header (1) 5.25” storage bay (3) 3.5” storage bays Lenke til kommentar
Magic Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei. Jeg ville hellder ALDRI kjøpt en Hitachi harddisk. Med tanke på at Hitachi tok over IBm sin harddiskproduksjon, og alle som kan litt historie vet jo hvor elendige IBM diskene var før de la ned produksjonen. Seagate harddisken har som sagt en del knitring under skriving, og Samsung harddisken er utrolig stillegående, men ikke 100% like bra i ytelse som de andre diskene. Men det er ikke merkbar forkskjell. Både samsung og seagate diskene er relativt kjølige i drift. Cheers! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Oppdatering ang. Seagate: 4 stk. tettpakka i et kabinett med dårlig lufting: 34*C, det meste jeg har registrert er 35*C. Den disken det er snakk om ligger over to andre Seagate-disker (250GB) og har ingen vifte som blåser over seg. Tettpakka over den også, der står temp.måler og diskettstasjon som sperrer for eventuell luft. Og knatring er ikke-eksiserende Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Oppdatering ang. Seagate: 4 stk. tettpakka i et kabinett med dårlig lufting: 34*C, det meste jeg har registrert er 35*C. Den disken det er snakk om ligger over to andre Seagate-disker (250GB) og har ingen vifte som blåser over seg. Tettpakka over den også, der står temp.måler og diskettstasjon som sperrer for eventuell luft. Og knatring er ikke-eksiserende Kunne du gitt meg en url til akkurat denne disken? Leste tomshardware.com teser, og må si Hitachi Desktar tok seg godt ut i forhold til Seagate diskene. Endret 14. juni 2005 av SebRam Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Seagate-disken hos komplett. De to andre diskene fra Seagate er kjøpt hos netshop Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Da har jeg igjen funnet en ny harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 250GB (S-ATA) Noen tanker bak denne? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 er ikke seagate de mest stillegående?, selv har jeg WD og er meget fornøyd Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Da har jeg igjen funnet en ny harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 250GB (S-ATA) Noen tanker bak denne? Den jeg har (to av) og har lillebroren til denne også (7200.7, 200GB) og er fornøyd med alle tre. Tror du trygt kan gå for en sånn disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå