Jokko88 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg får artifacts på de fleste spill uten å ha overklokket grafikkortet. Der er et 9800PRO. Før så har jeg kunnet overklokke en god del, men nå så kommer det en god del artifacts uten at jeg har overkolkket. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg installere omega drivere? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg fikk en blåskjerm idag og fant ut at dette var problemet. Da er det kanskje en driver feil? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 i og med at det såtr graphics driver så burde du kanskje reinstallere den Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 i og med at det såtr graphics driver så burde du kanskje reinstallere den Jeg har gjort det! Flere ganger. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Har du kjørt et program som rensker vekk alt det gamle som ikke en avinstallasjon fjerner? Dette finner du bl.a på www.guru3d.com Ellers så kan statisk elektrisitet være årsaken, siden dette kan oppstå måneder etter kortet sist ble tatt på. At det har noe med tidligere overklokking å gjøre tviler jeg på. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Er det mulig at kortet er ødelagt? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Det er ikke særlig varmt i kabinettet ca 30 grader på CPU og SYS. Endret 14. juni 2005 av Jokko88 Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er ikke særlig varmt i kabinettet ca 30 grader på CPU og SYS. prøvd catalyst driverene ?? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Det er ikke særlig varmt i kabinettet ca 30 grader på CPU og SYS. prøvd catalyst driverene ?? Ja, jeg har dem. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er ikke særlig varmt i kabinettet ca 30 grader på CPU og SYS. prøvd catalyst driverene ?? Ja, jeg har dem. Tror nokk at kortet er skadet, prøvd å "under" klokke kortet da ?? Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Siden du har overklokket kortet tidligre, er det godt mulig at det er orsaken.. jeg har omtrent samme problem. jeg får av og til artifacts, og kortet begynner å henge seg, for så å låse seg komplet.. dette kan skje til og med nå, som kortet er underklokket. jeg har gainward gf6600gt gs, der org.klokk er 540 på core, 1050 på memory.. kjører det nå på 532 core, 1032 på memory. Kortet mitt er tydeligvis ødelagt av oc. har ikke overklokket det så mye heller.. (har klokket det mye, men ikke så høyt.. ikke spilt med det så mye mens det har vert oc heller..) Kortet kommer ofte opp i mellom 80-85C load, selv underklokket.... kortet er nesten nytt også. Endret 16. juni 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Pappa har flere ganger skrudd av sikringen i rommet der pcen er, kan grafikkortet hatt skade av det? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Pappa har flere ganger skrudd av sikringen i rommet der pcen er, kan grafikkortet hatt skade av det? tror heller det er at du har klokket kortet Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Pappa har flere ganger skrudd av sikringen i rommet der pcen er, kan grafikkortet hatt skade av det? tror heller det er at du har klokket kortet Men når jeg overklokket så var det ingen tegn til artifacts. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Kunne en flashing av grafikkortet hjelpe? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Pappa har flere ganger skrudd av sikringen i rommet der pcen er, kan grafikkortet hatt skade av det? tror heller det er at du har klokket kortet Men når jeg overklokket så var det ingen tegn til artifacts. Så når du klokker kortet så er det ingen atifakts men når du kjører det standard så får du ?? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Pappa har flere ganger skrudd av sikringen i rommet der pcen er, kan grafikkortet hatt skade av det? tror heller det er at du har klokket kortet Men når jeg overklokket så var det ingen tegn til artifacts. Så når du klokker kortet så er det ingen atifakts men når du kjører det standard så får du ?? Nei, det var før nå så har det skjedd et eller annet slik at grafikkortet har blitt skadet. Nå har det blitt enda verre! Skjermen blir svart og hvis jeg er heldig så kommer VPU-Recover, hvis ikke så har pcen låst seg og jeg må restarte. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Pappa har flere ganger skrudd av sikringen i rommet der pcen er, kan grafikkortet hatt skade av det? tror heller det er at du har klokket kortet Men når jeg overklokket så var det ingen tegn til artifacts. Så når du klokker kortet så er det ingen atifakts men når du kjører det standard så får du ?? Nei, det var før nå så har det skjedd et eller annet slik at grafikkortet har blitt skadet. Nå har det blitt enda verre! Skjermen blir svart og hvis jeg er heldig så kommer VPU-Recover, hvis ikke så har pcen låst seg og jeg må restarte. prøvd å tatt ut skjemkortet å satt det inn igjen ?? Kan hjelpe Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er ikke bra å ta sikringen heller, det blir verre enn å bare dra ut kontakten og om dette skjer flere ganger så er det ikke bra. Test skjermkortet i en annen maskin, enten funker det eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå