fatcap Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hei... ny bruker av forum, av den grunnen at jeg trenger å bli belært om hvilken av telefonene Nokia 6230i og Sony ericson k750i som vil være min beste følgesvenn, om jeg skal bruke den som telefon (ring, ring, hallo, hallo) og musikk avspiller? Jeg har lest at Nokian kan offesielt bare tar en 512mb brikke (uoffesielt 1gb), mens SE'n kan etterhvert ta hele 4 Gb...? hvem av dem kan jeg bruke koss hodetelefona mine på? hvem har rimeligst`pris på minne brikker? hvem har best lyd? hvem er lettest å flytte/hente musikk til og fra til? osv og hvem er raskest å jobbe med? (henger minst) best batteri? etc, etc... takker for all hjelp... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Alt er vel bedre på K750i'en, overføring av filer, lydkvalitet, mulighet for koss, batterikapasitet osv osv. Den er rett og slett overlegen. Dessuten faller prisene på MS Pro Duo enormt for tiden virker det om. 1Gb til under 1000-lappen er ikke verst. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Skal prøve å svare på noe. hvem av dem kan jeg bruke koss hodetelefona mine på? Sv: Begge. Det leveres hodetelefoner til eller sammen med med telefonen, der man kan plugge inn hodetelefoner med 3,5mm jack. Ser for meg to hodetelefonsett på samme telefon. Det er vel lite praktisk, eller kanskje jeg tar feil. Nokia har adapter til 3,5mm jack på tilbehørslisten, men jeg vet ikke om den selges i butikk ennå hvem har rimeligst`pris på minne brikker? Sv: Skulle tro Memory Stick var noe dyrere. Men sjekk evt. på www.komplett.no eller www.mpx.no hvem har best lyd? Sv: 6230i har meget ren og klar lyd, og jeg har lest at den er bedre enn K750i. Men K750i har bedre bass, fordi det er en egen bass-boost-innstilling. Begge telefonene har equalizer. K750i har en knapp til Mp3 på utsiden. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Nokia har adapter til 3,5mm jack på tilbehørslisten, men jeg vet ikke om den selges i butikk ennå Dette har SE også hvem har rimeligst`pris på minne brikker?Sv: Skulle tro Memory Stick var noe dyrere. prisguide.amobil.no: MS Duo Pro 512Mb - 504kr MS Duo Pro 1024Mb - 913kr MMC 512Mb - 369kr MMC 1024Mb - 639kr (ikke alle 1024Mb som fungerer, om du må opp på Kingston koster dette over 100kr ekstra) Prishistorikk MS Duo Pro 1 Gb Prishistorikk MMC 1Gb Sannsynligvis vil prisene jevne seg ut innen relativt kort tid. hvem har best lyd?Sv: 6230i har meget ren og klar lyd, og jeg har lest at den er bedre enn K750i. Men K750i har bedre bass, fordi det er en egen bass-boost-innstilling. På meget lave lydnivåer syns jeg 6230 har mindre bakgrunnsstøy. På normale og høyere nivåer er lyden på k750 best. Den gode bassen har lite med bass boost funksjonen å gjøre. Det er rett og slett bare bedre bass (eller lavere mellomtone da) i den. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Best lyd? K750i Disse har bra lyd: V635 6230i / 6230 MPX220 Disse har brukbar lyd: E720 D500 Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hvem er lettest å flytte/hente musikk til og fra til? osv Kjøp en minnekortleser og saken blir mye enklere med en gang. Da går det fort å overføre alt fra bilder, musikk og filmer til minnekortet! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 hvem er lettest å flytte/hente musikk til og fra til? osv Kjøp en minnekortleser og saken blir mye enklere med en gang. Da går det fort å overføre alt fra bilder, musikk og filmer til minnekortet! Ellers medfølger det en USB-kabel til K750, som eliminerer behovet for ekstra hjelpemidler. Fungerer kjempeflott! Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) prisguide.amobil.no: MS Duo Pro 512Mb - 504kr MS Duo Pro 1024Mb - 913kr MMC 512Mb - 369kr MMC 1024Mb - 639kr To ting som er verdt å merke seg: 1) På 512 mb er RS-MMC billigere enn MMC, på 333 kr. Altså enda billigere enn i din sammenligning. 2) Jeg sjekket de fem billigste MSD Pro alternativene i prisguiden. Ingen har den på lager. Vet ikke om andre butikker har den, men i så fall må man enda lengre opp i pris. Angående overflytting av filer er vel minnekortleser best. Koster noen kroner, men går langt raskere enn ved kabel. Endret 13. juni 2005 av arehei Lenke til kommentar
fatcap Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 hm... synes Sony Ericson, selve telefonen og opperativ systemet er litt jalla. men men... etter å ha lest om w800 greia, så trur jeg nesten at jeg klarer å vente litt jeg. hvis ikke nokai klarer å presse ut noe i samme klasse som w800... Lenke til kommentar
eikum Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Alt er vel bedre på K750i'en, overføring av filer, lydkvalitet, mulighet for koss, batterikapasitet osv osv. Den er rett og slett overlegen. Hvordan kan man koble til Koss headsett til K750i? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Alt er vel bedre på K750i'en, overføring av filer, lydkvalitet, mulighet for koss, batterikapasitet osv osv. Den er rett og slett overlegen. Hvordan kan man koble til Koss headsett til K750i? Skal komme en overgang til jack. kommer også en overgang til 2 x RCA (hannporter) for tilkobling til stereoanlegg Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 hvem er lettest å flytte/hente musikk til og fra til? osv Kjøp en minnekortleser og saken blir mye enklere med en gang. Da går det fort å overføre alt fra bilder, musikk og filmer til minnekortet! Med denne løsningen så blir ihvertfall ikke 6230/6230i spes. brukbar.. da må man slå av tlf.->ta av bakdekslet->ta ut batteri->ta ut minnekortet->kopiere inn musikk->sette inn minnekortet->sette i batteriet->sette på bakdekslet....puh Neste problem er da at man ikke kan redigere spille-lista på tlf. og må spille all musikken hulter til bulter med ringetoner og hele pakka. Etter noen uker detter vel hele tlf. fra hverandre pga alt inn og ut styret. På K750i har man to gode løsninger: 1) Ta kortet ut av tlf. uten å måtte skru av tlf., kopiere inn musikk, ordne spille-liste på tlf. 2) Plugge inn USB-kabelen (som følger med), vindu med innhold spretter opp av seg selv, kopiere inn musikken (går nesten like fort som med minnekortleser), koble fra kablelen, ordne spille-liste på tlf. Jeg har begge de tlf. her, dama har Nokia 6230i (som blir til salgs så kort W800 kommer i salg). Har testet begge tlf. ganske mye og uten å være fan av hverken det ene eller andre (kjøper det jeg syns er best uansett merke) må jeg si at på alle måter ligger K750i milevis foran 6230i. Disse to tlf. gjør jo stort sett det samme i praksis, K750i gjør det bare så MYE bedre. - Skjermene er like klare men K750i er litt større, i tillegg er den mye bedre utnyttet på K750i. - Minnekortløsningen er bedre. - Menyene er mye raskere. Hvordan de er bygd opp er en vane/smaksak. - Kamera er mye bedre. - Følger med datakabel (mulighet for oppgradering hjemme). - Batteri-levetiden er helt rå, ser ut til å holde opp i mot en uke for meg med masse bruk. Det jeg kan komme på som er positivt med 6230i må være: - Tastene syns jeg gode (syns knappene på K750i er litt harde men bare de 4 på toppen) - Man kan lagre hvor mange mld. man vil (for de som trenger mer enn 200, ikke jeg). - At det finnes ladere overalt. - EDGE (dette betyr ingenting for de aller fleste, de som skal bruke EDGE/3G til noe nyttig kjøper ett dedigert kort til dette.. det skal ihvertfall jeg). Om den ene tlf. tåler mer fysisk syns jeg er umulig å si. Joda.. K750i er litt dyrere enn 6230i, men at den er verdt de ekstra kronene er det ingen tvil om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå