findon Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 fortron source 400w intel 2.8 m. thermalright xp90 og vifte abit ic7-max3 twinmos 3200 2'512 radeon 9800 m arctic cooling seagate 2'150GB sata audigy 2 zs winXPcorp Lian-li 6070b Kvelden før hadde jeg spillt WoW og surfet litt og avsluttet maskina på normal måte. Denne dystre morgenen oppdaget jeg at maskina fortsatt stod på så jeg antok den hadde krasja i avslutning, så jeg bootet om. Skjermen var slått av, så jeg aner ikke om det var noen feilmeldinger. Alle vifter gikk, ingen pip, lys på tastaturet etc, men intet bilde på skjermen. Forsøke ny boot, fikk samme resultat, skrudde av og gikk på jobben. Hovedkortet virker tilsynelatende da jeg får bootet via å trykke random på tastaturet, "power-on anykey". Har sjekket inne i maskina, alle lysdioder og vifter fungerer. Nå har det gått snart en uke, og jeg har klippet gresset og støvsuget alle gulv mens jeg håpet på at maskina bare plutselig ville gi meg et lite bilde igjen.. hehe... Jeg har en maskin ved siden av som jeg kan kryssbytte litt med, men jeg vegrer meg for å starte på en 3timers session når jeg ikke vet om jeg står i fare for å evnt blåse noen komponenter. Feilsøking hittil med samme resultat, dvs null reaksjon på skjermen: skrudd av psu i noen minutt Ny skjerm tatt ut gfx fra agp og satt inn igjen, fant ingen svimerker eller annet rart resatt cmos resatt cmos med samtidig å ta ut power til hovedkort Sjekket kabler til hdd Noen som har noen som helst anelse? Jeg har jobbet med brukerstøtte så jeg -hater- å feilsøke min egen pc, og får dertil problemer med å tenke logisk :-) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Om det andre skjermkortet du har ikkje er så altfor dyrt ville eg prøvd å bytte, eventuelt om du har eit PCI-kort. Du kan miste ganske mange komponenter i ein PC før den ikkje vil gje bilete, og som oftast er då feilkjelda HK eller skjermkort. Lenke til kommentar
findon Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 vil bare ikke høre det svaret... 'snufs' Lenke til kommentar
findon Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Har satt inn mitt gamle radeon64, og fikk bilde på skjermen - litt trist, for jeg hadde egentlig tenkt å spandere en 6800le på dama, synd hun ikke engang rakk å motta denne gaven :-) Dog er jeg tilbake til mitt første problem med denne maskinen, den booter ikke HDD! Jeg skjønte aldri hva som fikset problemet, da jeg sverget dyrt og hellig å aldri kludre med sata-innstillinger og bootrekkefølge etter at jeg fikk opp maskinen første gang. abit ic7-max3, seagate 160GB sata i sataspor1+2 Den finner kun cd-rom - hvorfor er dette så vanskelig? Har svært lyst å drikke vodka nå, masse vodka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå