Bettega Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Instalasjonen stanser når den vil starte maskinen på nytt første gang. Skjermkort infoen kommer opp, så stanser det. Mener å ha hørt noe om at enkelte skjermkort krasjer instalasjonen. Har GeForce2 MX 64mb. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Tror neppe Microsoft ville ha "banna" Geeforce 2 fra Xp, så det er nok ikke feilen :smile: Sjekke heller hva annet du har i maskinen du, det er en liste på http://www.microsoft.com over alt som er supportet og som funker i XP der. Du kunne forøverigt ha sjekka der først også. Lykke til videre i installasjonen Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Det stemmer nok at enkelte skjermkort oppfører seg slik. Selv har jeg et geforce 3ti200. Jeg måtte ganske enkelt ta det ut og sette inn et eldre pci skjermkort for at installasjonen skulle funke. Senere satte jeg inn igjen geforce 3, og alt var greit. Flere mx kort har tidligere funket på det hk'et dog. Jeg tror spesielt ASUS sine kort har rykte for å lage problemer med dette. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Det samme skjer for meg oxo, men det kom etter at jeg kjøpte MSI 845G Max L HK. Når maskinen restarter så henger den og gir beskjed om feil i ati driver.... Må Da restarte og kjøre den i sikkermodus for å instalere Intel Chipsett drivere, etter dette fungerer det bra,tror feilen ligger i XP driverne til skjerm kort og chipsett. Hadde Via før og da var det ingen feil..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå