be321 Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 hadde tenkt til og gjøre det...men ettersom jeg aldri har gjort det på en gammel athlon (blyant trikset) så er jeg litt nervøs med og gjøre det... tenkte likssom og betale noen for og gjøre det...det er vel billigere en og kjøpe en ny cpu. eller er det mye enklere en jeg tror... har sett den guiden rundt omkring må jo ha en del slike småting da..så jeg må vel bruke litt peng på clas ohlson eller noe. men litt kjipt da hvis jeg betaler en for og gjøre det og han hærper den :razz: Lenke til kommentar
be321 Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 ja her var det mye svar da :razz: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hva skal vi svare da? At det er latterlig å betale en for å gjør det når utgiftene for å få låst opp denne saken koster like mye som det koster å kjøpe en raskere CPU? Lenke til kommentar
zonix Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 nåja, AMD Athlon XP1800+ 1.533 GHz 266 MHz bus - Socket A (Palomino) prosessor 100+ 2,400,- 108989 AMD Athlon XP1900+ 1.6 GHz (266 MHz bus) - Socket A (Palomino) prosessor 20-49 3,140,- etter mine kalkulasjoner er det en prisforskjell på 740,- Delene man trenger koster: Scotch blank Tape: 8,- Skalpell håndtak i stål fra apopteket: 35,- Skalpell blad : 1.50,- Silver Conductive paint 4,3G : 70,- (fra Elfa) Non conductive coat 4,3G : 70,- (fra Elfa) Aceton: 80,- på Jernia. SUM: 264,5 Dif: 700 - 264,5 = 435,5 Dette er jo hvis man må kjøpe alt, og samtidig er dette skikkelige varer som er laget for lignende formål. Jeg tipper man vil redusere utgiftene til 120,- hvis man benytter litt av det man finner i huset, som superlim, papirtape, tapetkniv, lakktynner osv.. så jeg er ikke enig i at det vil koste like mye som å kjøpe en tilsvarende raskere CPU. Ja ja .. hva kan vi lære verden idag da ? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Det finns guider for å låse opp AMD XP - se forsida hos overklokking.no. Der gjør de ei overklokking av XP , også en link i artikkelen til andre "opplåsere". Rekvisitaen er billig, men sett jobben bort til ett data/elektron. -firma då raser penga.. -var foreslått øverst å sette jobben bort! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Quote: On 2001-11-25 19:36, zonix skrev:Ja ja .. hva kan vi lære verden idag da ? At du glemte å regne med det fyren som skal gjøre det vil ta for jobben? :wink: Lenke til kommentar
zonix Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 For det første burde du lese spørsmålformuleringen bedre neste gang. Jeg låser opp CPU'en din for 200,- fortsatt billigere ! Ja ja .. hva mer kan vi lære verden idag da ? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Quote: For det første burde du lese spørsmålformuleringen bedre neste gang. Hva er det jeg har oversett nå da? Quote: Jeg låser opp CPU'en din for 200,-fortsatt billigere ! men hva hvis han må ut med 500,- :razz: Tror vi setter en strek for det regnestykket der. Helt idiotisk ting å diskutere. Quote: Ja ja .. hva mer kan vi lære verden idag da ? At jeg er Gud og vil alltid ha rett Lenke til kommentar
be321 Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Quote: On 2001-11-25 20:23, zonix skrev:For det første burde du lese spørsmålformuleringen bedre neste gang.Jeg låser opp CPU'en din for 200,-fortsatt billigere !Ja ja .. hva mer kan vi lære verden idag da ? yay en som fatta spørsmålet mitt... for en som kan det tar dette sikkert rundt 30 min og det er ikke billigere og kjøpe en raskere cpu da skal den personen ha en jevla bra timebetaling jeg TROR jeg ville greid det selv men da måtte jeg ha kjøpt alle de smådelene selv...feks jeg kjøpte artic silver for en stund siden og den hlder til PLENTY cpuer men den kosta jo 70 kr...nå har vel den blitt brukt rundt 10 ganger (hos venner osv) så de sparte vel en del penger zonix jeg kan betale deg 200 kr for og gjøre det bor du i oslo? mente du det seriøst? jeg regner med at du kan det...for jeg har ikke lyst på en hærpa cpu pga du ville bare ha 200 kr men har aldri gjort det før Lenke til kommentar
zonix Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Altså , det var vel heller ment som en spøk, Jeg kunne gjerne gjort det for deg, men det blir vel litt mye stress med sending av cpu frem og tilbake. Så jeg foreslår heller at du kjøper de varene som jeg nevnte og leser den guiden et par ganger og ser på videon på http://www.tomshardware.com Altså dette er ikke noe heksekunst. Lykke til og God Jul Lenke til kommentar
be321 Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 ser mye på "charmed ones" da så jeg kan litt heksekunst :razz: hrrmf får vel gjøre det selv da...hvis jeg må punge ut til en ny cpu pga det skal jeg vurdere og spille og se på fotball og bruke PC-en til og spille fotball spill når det er full storm ute slik at jeg ikke kan spille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå