cybrsnake Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har et stort problem.. Jeg var på LAN i helga, og der klikka pcen min fullstendig! Strevde en hel dag med å fikse det.. Måtte formatere. Jeg kom hjem i dag, starta opp pcen, funket fint.. Men så installertejeg driver og programvare til lydkortet mitt; Audigy 2 ZS.. Etter det så vi ikke maskina boote opp... Den kommer ikke lenger enn at den sjekker om det er noen cd den kan boote opp fra i cdromen... Noen som vet hva problemet er? Også etter jeg formaterte på LAN, så får jeg ikke gjenopprettet maskina slik jeg kunne før.. Det er nemlig en partisjon med gjennopprettingskonsoll på.. Men den er borte.. Men jeg tror den er der enda, men den vises ikke.. Noen som vet? Jeg formaterte med xp-cd som ikke hører til den maskina.. Før så har jeg formatert med den gjonnopprettingskonsollen.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Kan du si litt om pcen? Har du oppdatért BIOS? Lenke til kommentar
Hard Driver Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Gå i BIOS og bytt boot-rekkefølge slik at den leter etter HD først. Hvis ikke det hjelper: Plukk ut alt av kort som kan tas ut. Har du flere disker, fjern alle (minus master) Se om du kan få den til å boote med så "clean machine" som mulig. Hvis den fortsatt ikke starter, så hadde jeg begynt å bytte ut deler. Begynn med CD-spillerene Lenke til kommentar
cybrsnake Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 jeg har fikset den nå.. innstallerte windows på en gammel disk, og redigerte boot.ini.. da funket det... men har fortsatt problemer med gjenoppretting uten cd da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå