Gå til innhold

Hjelp til bygge pc!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en av årets konfirmanter, og lurer på en ting. Hvor er det mest rimelig å kjøpe byggesett-pc? Jeg har kikket på en av komplett sine modeller, men syntes det er litt dyrt i forhold til datamskinen selv. Vet dere om noen bra sider for kjøp av byggesett-pc, så hadde det vært fint om jeg kunne få vite om noen... Jeg skal bruke ca 12 store lapper på dette prosjektet, så jeg har noen betingelser:

-At det kjører BF2 greit.(Seff! :love: )

-At jeg får redigert film uten å kunne ta meg en brus mens den laster inn... :thumbdown:

Det er vel hovedsakelig hva som teller... Håper på svar... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta utgangspungt i det oppsettet fra komplett, SLI er ikke vits med to 6600GT kort siden et 6800GT er raskere og koster ikke noe mer. Hvis du ikke skal kjøre SLI så tenger du heller ikke en "overkill" psu på 550w. 400w er mere enn nok for denne pc'en uten SLI. Men om du kjøper ET bra skjermkort f.eks 6800GT og planlegger å kjøpe et til når det blir behov så bør du gå for en kraftigere psu.

Du kan også spare penger ved å velge et billigere kabinett.

40GB HD holder ku den første uka!

Bytter du ut Eizo skjermen med en samsung e.l. skjerm så kan du sikkert få 19" til samme pris.

Rammen er en ting du kan oppgradere senere, men de heftigste spillene i dag liker seg med 1GB ram.

Det beste er nok å sette i sammen en pc selv, jeg vet ikke hvor mye kunnskap du har ang. dette. Er det noe du lurer på er det jo bare å poste her.

Lenke til kommentar

mus: mx518 anbefales sterkt!

musmatte: steelpad 4s

*fix litt på emne*,

edit:

leste noe om en 40gb harddisk her, denne vil hjelpe deg litt med valg av rett størrelse på harddisk

#også tenk på hva ditt behov her. har selv hatt 40gb, den holdte akkurat til systemet, og de spillene/programmene jeg hadde. musikk hadde jeg ingenting av

regnet litt priser på komplett:

40gb = 400,. = 10 kr per gb

80 gb = 520,- = 6,2 kr per gb

120 gb= 695,- = 5,7kr per gb

160 gb = 750,- = 4,68 kr per gb

200gb = 850,- = 4,25kr per gb

250 gb = 1090,- = 4,36kr per gb

alle hardisker er samsung fra komplett.

Endret av RiFkinD
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Se forøvrig sticky/annonsering.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Sitter med amd3500+ 6800ultra,samt 1,5g geil 3200ram.Lastet ned demo av BF2,spillet bare fryser uten forvarsel.Har 3 andre p4 maskiner,der går spillet så det griner.Selvfølgelig det trenger ikke å bety att det er amd sin feil.Vet ikke om det er noen andre som har det problemet med en amd maskin.Hvis noen har det,og har løst det ville jeg takket for svar.

Lenke til kommentar

Har du planer om å redigere film så sats på mye RAM, - mye . 1024Mb er et minimum.

Og når det gjelder harddisk så "go big". Alt under 300 Gb vil fort bli for lite.

Et alternativ kan være 2*200 Gb satt opp i RAID.

Men vær innstilt på at du må kjøpe mer ganske snart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...